دانلود تحقیق شکوفایی خلاقیت کاربردی
شكوفايي خلاقيت کاربردي
چكيده
در دوران آموزشي، چه در مدرسه و چه در دانشگاه هيچگاه اين موضوع که چگونه تفکر خلاق داشته باشيم، مورد توجه واقع نميشود و صرفا از ما خواسته ميشود که موضوعات ارائه شده را همانگونه که بيان شده است، دقيق و بدون هيچگونه خلاقيت و نوآوري به استاد تحويل دهيم.
اين مقاله در پيآن است در وهله اول اهميت اين موضوع را روشن کند و سپس با شناخت
ميآميزد، باعث ايجاد تعادل در تفکر ميشود.همان گونه که تفکر شهودي براي دستيابي به نتايج برتر حائز اهميت است،تفکر انتقادي و ساختاري نيز داراي اهميت است.
تعريف خلاقيت
– آلبرت رنت گيورگي : خلاقيت عبارت است از نگاهي متفاوت به پديدههايي كه ساير مردم نيز آنها را مينگرند.
– ادوارد : خلاقيت ارتباط بين تصوير و انديشيدن ايدههاي نو و ارائه محصول ، فرايند و خدمات نوآورانه است.
پاي چوبين، سخت بي تمكين بود
(مولانا)
اگر شما يك متفكر ربع اول باشيد، ترجيح ميدهيد به صورت زير بياموزيد و رفتار كنيد:
– جمع آوري داده ها و اطلاعات.
– سفر به فرهنگ هاي ديگر براي مطالعه مصنوعات فني.
فعاليتهايي براي تمرين تفكر ربع اول:
– در مورد موضوع يا مسئله اي خاص، اطلاعات جمع آوري كنيد.
– اطلاعات جمع آوري شده را به طور منطقي دسته بندي كنيد.
– نمودار، فلوچارت و طرح كلي از اطلاعات و داده ها تهيه كنيد.
– پيروي از دستورالعملها به جاي سعي بر انجام كاري به روشي متفاوت.
– انجام مسائل تكراري و مشروح تكليف.
– آزمون تئوري ها و روشها به منظور يافتن اشكالات آنها.
– انجام قدم به قدم كار آزمايشگاهي.
– نگارش گزارش با توالي درباره نتايج آزمايشها.
احساسگراست. مهاتما گاندي، مصلح اجتماعي هند، از اين دسته افراد است.
موضوعها و حرفه هاي مورد پسند:
افرادي كه تفكر ربع سوم را ترجيح ميدهند، براي موضوعات خاصي تمايل نشان مي دهند و به جاي اينكه تنها كار كنند، در فعاليتهاي گروهي كار مي كنند. معلمان، پرستاران، مددكاران اجتماعي و موسيقيدانها تمايل بسيار شديدي به تفكر ربع سوم دارند، گرچه موسيقيدانان و آهنگسازها، هنگام تحليل و ارزيابي يك موسيقي و اجراي آن، تفكر نوع اول را درگير مي فعاليتهايي براي تمرين تفكر ربع سوم:
– هنگامي كه در يك گفتگو قرار ميگيريد، بيشتر زمان را صرف گوشكردن به فرد مقابل كنيد.
– در يك گروه مطالعه كنيد و يا يك پروژه گروهي انجام دهيد.
– در مورد كارهايي كه ديگران براي شما انجام داده اند، بيانديشيد و روشي براي تشكر از آنها بيابيد.
ويژگيهاي تفكر در ربع چهارم:
تفكر ربع چهارم، بصري، كلنگر، نوآور، استعاري، خلاق، تخيلي، مفهومي، فضايي، انعطافپذير و شهودي است. اين ربع با زمانهاي آينده، امكانات، تركيب، بازي، رؤيا، دورنماي هدف دار،
با توجه به مطالب اين قسمت نتيجه ميگيريم که براي داشتن تيمي قوي نياز به افرادي داريم که در مجموع داراي تمام تمايلات مغزي باشند و اين کار با استفاده از ويژگيهاي ربعهاي مغز صورت مي گيرد.
چگونه به تفکر و تخيل خلاق دست يابيم ؟
شرکتهايي در اقتصاد نوين موفق خواهند بود که بتوانند به طور مستمر انتظارات مشتريان را برآورده سازند و از آن نيز فراتر روند. بخشي از اين معادله نيازمند وجود عناصري از نوآوري و پ- پيشرو باشيد ، نه دنباله رو . نگوييد «در جايي که کار ميکردم ، از اين روش براي انجام کارهايمان استفاده ميکرديم،بنابراين در اينجا هم بايد طبق همان شيوه عمل کنيم» بلکه بگوييد : چطور ميشود اين کار را بهتر از آنچه که در گذشته انجام ميداديم، انجام دهيم؟
-۳ هر روز از خودتان بپرسيد «چطور ميتوانم کارم را بهتر انجام بدهم؟» شعار جنرال الکتريک اين است :موفقيت مهمترين محصول ماست_
-۴ از خودتان بپرسيد. «چطور ميتوانم بيشتر کار کنم؟» توانايي يک برداشت ذهني است.
اگر متقاعد شدهايد که انجام بيشتر و بهتر کارها مقرون به صرفه است ، اين دستورالعمل دو مرحله را انجام بدهيد:
…………………….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
- جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.