دانلود تحقیق سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده
نقش COPOLCO (سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده)
- COPOLCO چگونه کار می کند؟
برای اطمینان ار اینکه صدای مصرف کننده در پیشرفت و توسعه استانداردهای ایزو شنیده شده است COPOLCO حوزه هایی را در کالاهای ایزو انتخاب می کند که حق تقدم با مصرف کننده است و سپس یک مشارکت همه جانبه توسط نمایندگان مصرف کنندگان در کمیته های
برای این وظیفه یا کار توسعه و گسترش می دهد. به علاوه COPOLCO فعالیتهای ترتیبی وقایع و یا رویدادهایی که مصرف کنندگان با آن درگیر هستند و انجام استانداردسازی را یکسان می سازد.
COPOLCO کارگاههای سالیانه ای را سازمان می دهد که امکان می دهد نمایندگان مصرف کننده، مراجع عمومی، مالکین کارخانه ها و تولیدکنندگان و کارشناسان استانداردسازی باهم باشند. این کارگاهها در مکان های ویژه مخصوصی که در ارتباط با مصرف کنندگان باشند قرار دارند. آنها یک میدان برای ارایه پیشنهاد و اجرا کردن خط مشی سیاست و اظهارات سیاسی، راهنمایی هایی برای نویسندگان استانداردها و یا پیشنهادهایی برای حوزه های جدید
از جمه مثالهایی از موضوعات کارخانه ها یا کارگاههای جدید می باشند.)
- کمیته حمایت از مصرف کننده/ ایزو ISO/COPOLCO
امروزه در محیط ساخت و ساز و تجارت جهانی، مصرف کنندگان به طور چشم گیری انتظار دارند که از کالا و خدمات گسترده ای بهره مند شوند، قیمت کمتر، اطلاعات بیشتر.مصرف کننده هستند، همانگونه که اغلب که قوانین ملی و طرحهای تایید صلاحیت را پی ریزی می نمایند. از طریق فرایند توسعه طبق زیر استانداردها، محصولات و خدمات را بهبود می بخشند: – کیفیت و اعتبار- حمایت از ایمنی و بهداشت- سازگاری بین محصولات- توافق در ارائه خدمات- انتخاب بهتر برای محصولات و خدمات- اطلاع رسانی شفاف در
استاندارد، از طریق این کمیته، ایزو نسبت به موارد زیر متعهد می گردد:
- ارایه خدمات COPOLCO به هیات استانداردهای ملی(NSB ) در سراسر دنیا
- حمایت از اعضاء در ترویج مشارکت مصرف کننده در زمینه استانداردسازی
- چگونه مصرف کنندگان از استاندارد کردن بهره می گیرند.
- ایجاد نقش مثبت استانداردها که منجر به حمایت از مصرف کنندگان می گردد.از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
آیا تا به حال فکر کرده اید که چطور می توانید از کارت اعتباری خود در تمام نقاط دنیا استفاده کنید؟ یا این که علایم روی داشبورد ماشین ژاپنی با ماشین فرانسوی در کشوری مثل ایران همانند هستند؟ و …. اینها و دیگر مثالهایی که برای آسایش و راحتی مصرف کننده در
- محصولات مناسب و راحت تر برای افراد آسیب پذیر
- هزینه های کمتر برای مصرف کننده ها.
- مصرف کننده در استانداردسازی ذی نفع می باشد
- خدمات(جهانگردی،خدمات مالی، برنامه ها یا طرح های مالی، تهیه آب)
- سالم سازی آب
- محصولات، خدمات و محیط(شرایط محیطی) برای افراد مسن و ناتوان
- جریانات(شرایط محیطی) (EMS ، تامین انرژی، تغییرات آب و هوایی)
- دستگاه پیشگیری
- کالاهای دست دومدر دنیای رقابتی تجارت امروز تولیدکنندگان بیشتر نیاز دارند کالاها و خدماتی را به مشتریان ارایه دهند که دقیقا مورد نیاز آنها و مطابق سلیقه آنهاست. لذا این تولید کنندگان برای رسیدن به موفقیت و دوام طولانی نیازمند مشارکت مصرف کننده در تدوین استانداردهای کالا و خدماتی هستند که برای فروش به آنها عرضه می شود.
مصرف کننده به منظور اتصال به شبکه بین المللی فراهم می کند. این پدیده اجازه می دهد تا مسایل مرتبط با جهان پیشرفته در اجتماعی بین المللی بررسی شود، جایی که اظهار نظرها و راهنمائیهای فنی و تکنیکی جه آزمایش و رسیدن به راه حل های منطقی آسان تر از هر جای دیگری قابل دست یابی است.
■ اهمیت دیدگاه مشتریان برای استانداردها
- نقش مصرف کننده در فرایند استانداردسازی
استاندارد کردن به مصرف کنندگان اجازه می دهد که از نظر کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده اطمینان داشته باشند. سطح اطمینان مشارکت مصرف کننده در فرایند استاندارد کردن بطور حایز اهمیتی افزایش می یابد. به بیان دیگر مصرف کنندگان از طریق زیر می توانند در استانداردسازی مشارکت نمایند: ایمنی، اجرا، انتخاب براساس آگاهی، دسترسی و یا تعویق………………….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
- جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.