دانلود تحقیق مدیریت روابط انسانی و کارکنان سازمان


در حال بارگذاری
29 آوریل 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 9صفحه
383 بازدید
۷۵۰۰ تومان
خرید

به عنوان يك مدير فرضي در يك سازمان اول بايد مفهوم روابط انساني و تفاوت آن با رفتار سازماني را در نظر داشته باشيم.

پس با روشن شدن مفهوم روابط انساني مستلزم آگاهي از كاربرد آن مي شويم. و نظر به اينكه روابط انساني اغلب همراه رفتار سازماني به كار مي‌رود و هر چند اين دو مفهوم مكمل يكديگرند ولي از نظر معنا متفاوت هستند. اگر به اين دو مفهوم توجه كنيم، درمي‌يابيم كه

هدفهاي گروهي را بوسيلة جمع برآورد كند.

روالبط انساني و به كار گيري آن به عنوان يك عامل ايجاد كنندة تأثيرات مطلوب در سازمان به شمار مي‌رود تا از طريق شناخت زمينه‌ها براي ايجاد انگيزش در بهبود عملكردهاي نيروي انساني عمل كند. بدين معني كه قبل از بروز رفتار در سازمان تلاش كند رفتار مطلوب ايجاد كند بنابراين روابط انساني قبل از بروز رفتار وارد عمل مي‌شود ولي در قلمرو رفتار سازماني، رفتار پس از بروز آن تحليل مي‌شود.

اگر ما اين دو مفهوم را با هم مقايسه كنيم متوجه مي شويم كه روابط انساني سعي در ايجاد

سازماني به تكميل رفتارهاي بارز مي‌پردازد، و هر دو در جهت تحقق هدف سازماني نقش دارند.

اصول روابط انساني در يك سازمان فرضي شامل :

۱ ) توجه به نيازهاي مشترك               ۲ ) توجه به تفاوتهاي فردي

۳ ) توجه به قدر و مرتبه انسان           ۴ ) توجه به زمينه‌هاي ايجاد انگيزش در نيروي انساني

يك مدير در يك سازمان بايد به نيازهاي مشترك افراد توجه داشته باشد يعني هدف غايي در هر سازمان موجب رفع نيازهاي نيروي انساني و نيازهاي مديريت مي‌شود و از طريق تحقق

فراهم مي‌كند. پس انسانها بايد در سازمان بر حسب تفاوتهاي فردي حقوق دريافت كنند و نمي‌توان همه را با توجه به متغيرهاي عيني در يك سطح حقوقي قرار داده بنابراين قرار گرفتن تمام اعضا در پايگاه سازمان برابر، نمي‌توان حقوق برابر ايجاد كند.

۳ ) توجه به قدر و مرتبة انسان :

يك مدير در يك سازمان بايد به قدر و مرتبة انسان توجه داشته باشد يعني از اين نظر توجه به مرتبة انساني مطرح است كه هر فرد آن را با جستجو كشف مي‌كند و دوست دارد مكشوف خود را حفظ كند و مي‌خواهد كه ديگران نيز با احترام به آن، در حفظ آن مشاركت كنند. در اين

يك مدير در يك سازمان بايد به زمينه‌هاي ايجاد انگيزش در نيروي انساني توجه داشته باشد يعني يكي از موارد مهم در روابط انساني توجه به زمينه‌هاي ايجاد انگيزش در نيروي انساني است.

بدين معني كه اگر مدير بتواند مساعدت كند تا نيروي انساني سائقهاي رواني خود را به كار گيرد و از اين راه براي انجام امور سازماني اقدام كند، در اين مدت به فشارهاي مقررات سازماني نيازي نخواهد بود.

و ايجاد هماهنگي بين خواستة مديران و نيروهاي انساني مي‌تواند در ايجاد انگيزش همسويي به عمل آورده و عامل مهم در ايجاد انگيزش توجه به رفع نيازهاي انساني است، و در اين

علاوه بر مهارتهايي كه براي برقراري روابط متقابل شخصي برشمريم مربي بايد داراي ميل همكاري توام با عواطف و احساسات عالي و فكري روشن باشد. مسلم است كسي كه چنين صفاتي را دارا باشد با خلق خدا با صفا و صميميت و يكرنگي رفتار مي‌كند. و از تملق و افتادگي به بالادست و اجحاف و زور به زير است پرهيز مي‌كند. به عبارت ديگر، مربي شرافتمند كسي است كه نه زور بگويد و نه زور بشنود. و در اين صورت رفتار او با همكاران بر اساس همكاري به معني كامل كلمه و صداقت و درستكاري نخواهد بود. و در غم و شادي آنها شركت مي كند، دوستي مشخص و ياري مهربان است.

از كمكهاي مادي و معنوي به همكاران خود مضايقه نمي كند. هم چنانكه با ورزشكاران دوستي يكرنگ و مهربان است با همكاران نيز ياري صديق و دلسوز است. زماني كه امري …………………

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۹ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.