دانلود تحقیق نقش-انگیزش-و-انگیزه-در-عملکرد-ورزشکاران-و-مربیان


در حال بارگذاری
29 آوریل 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 11صفحه
120 بازدید
۷۵۰۰ تومان
خرید

نقش انگيزش و انگيزه در عملكرد ورزشكاران و مربيان

بي شك در ورطه روانشناسي فاكتورها و عوامل مختلفي به چشم مي خورند كه هر يك به نوعي رفتار يك ورزشكار يا مربي را تحت الشعاع قرار مي دهند.

استرس، التهاب، بهت زدگي ، جو گرفتگي يا ترس از تماشاگر، در صد افت يا افزايش انرژي رواني ، نحوه

انگيزه و انگيزش مي باشد.

بدون شك اين عوامل نقش به سزايي در توانايي و عدم توانايي، شكوفايي يا عدم شكوفايي و در نهايت عملكرد كلي يك ورزشكار دارند.

در مقوله امروز ما به بحث در مورد انگيزه و انگيزش در ورزشكاران و عوامل مربوطه و نقش آن در فعاليت وسيع و عميق بخواهيم اين كلمه را براي خود معني كنيم، به راستي چه معنايي را براي اين كلمه در نظر مي گيريم. آيا تاكنون فكر كرداه ايد كه انگيزه —————————-انگيزه هاي دروني از درون فرد سرچشمه  مي گيرند و منشاء انگيزه هاي بيروني ، محيط پيرامون فرد است. كساني كه محركشان نيروني انگيزشي دروني است، از يك كشش دروني جهت رشد و كسب قابليتها و از خود سازماني در راه

در كل به حيطه انگيزش در ورزش مي پردازيم.

تعريف انگيزه

انگيزه به معناي لغوي يعني سبب، علت و آنچه كه كسي را به كاري وادار مي كند.

انگيزه يك عامل دروني است كه انسان يا به طور كلي موجود زنده را به حركت در مي آورد.

 

تفاوت انگيزه با انگيزش

همانطور كه مي دانيم انگيزش به معناي تحريك و ترغيب است و حالتي است كه در اثر دخالت يك انگيزه به ارگانيسم دست مي

كمبود مواد غذايي بدن يا نياز به آب انگيزه و حالت گرسنگي يا احساس گرسنگي انگيزش است.

 

نقش انگيزش در ورزش

نيازي به تاكيد بر نقش و اهميت موضوع انگيزش در ورزش نيست. پيچيدگي اين موضوع بر اكثر افراد آشكار است. بغرنجي آن تا حدي است كه تعداد زيادي از مربيان اعتقاد دارند كه انگيزش موضوعي ناشناختني است و اگر هم شناختني باشد، بر انگيختن ديگران غير ممكن است. افرادي كه در مورد انگيزش صحبت كرده و يا مطالبي نوشته اند ، به انگيزه هاي دروني و بيروني نيز اشاره نموده اند. آنها مي گويند” انگيزه هاي دروني از درون فرد سرچشمه مي گيرند و منشاء انگيزه هاي بيروني ، محيط پيرامون فرد است.” كساني كه محركشان نيروي انگيزشي دروني ا

وقوع رفتار را افزايش يا كاهش مي دهد. تقويت كننده ها يا محسوسند و يا غير محسوس . وقتي تقويت كننده ها دريافت شوند ، به عنوان پاداشهاي خارجي شناخته مي شوند . به احتمال زياد ورزشكاران به منظور دريافت هر دو نوع پاداش دروني و بيروني به ورزش مي پردازند. ميزان اهميتي كه هر ورزشكار به يكي از اين دو عامل مي دهد، متفاوت است. اين تفاوتهاي فردي را مربي بايد به ورزشكاران بشناسد.

دارد، صحبتهايش را آنچنان تنظيم مي كند كه ورزشكار را به تمرينات سخت و جدي وا مي دارد، از روش انگيزش مستقيم استفاده مي كند.

رور بهترين فرم ورزشي ات در اين مسابقه ظاهري شوي. مي خواهم بداني كه چه ببريم و چه ببازيم ، به بازيكني چون تو افتخار مي كنم.

روشهاي تغيير محيط رواني ، به رسميت شناختن و اعطاي اختيار به ورزشكاران در ادرا و كنترل آزادانه محيط ورزشي مي باشد .

 

ورزش به خصوص به اين دليل كه خصيصه رقابتي ، خلاق و درگير جسم و روان را به شكل توام دارد ، به طوري ماهوي و ذاتي موجب احساس خوشايندي و سبكبالي مي گردد. زماني كه مربيان تمرينات خشك و رسمي برگزار مي كنند ، شاگردان را از تجربه لذت محروم مي سازند. در آن صورت محيط ورزش دل آزار

۳-     همه را در تمرين به كار بگيريد . فرصت تنگ حوصله شدن و دلزدگي را با ايجاد سكون هاي متوالي از طريق ايستا نگاه داشتن بازيكنان به آنها ندهيد.

۴-     براي بازيكنان فرصتي جهت انجام فعاليتهاي دلخواه آنان فراهم سازيد .

۵-     به بازيكنان در ترتيب هدفهاي قابل حصول و واقعي كمك كنيد .

۶-     بخشي از زمان تمرين را به بازي آزاد ( فارغ از نظم رسمي تمرين ) و ارزشيابي اختصاص دهيد ………………….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۱ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.