دانلود تحقیق کاهش منو اکسید کربن
هدف كاهش مونوكسيد كربن، اكسيد نيتروژن و هيدروكربنهاي نسوخته
كاربرد سنسور اكسيژن در موتور انژكتوري
از اين سنسور در كنترل و پايين نگه داشتن ميزان مونوكسيد كربن، اكسيد نيتروژن و هيدروكربنهاي نسوخته ميتوان استفاده كرد
سنسور اكسيژن (كه با نامهاي ديگر مانند سنسور O2 ، لامبدا سنسور و يا سنسور EGO معرفي ميشود) يكي از مهمترين سنسورها در موتور انژكتوري است. شكل آن شبيه يك شمع است و در منيفولد اگزوز بين توربو و مبدل كاتاليست قرار ميگيرد. (مطابق شكل ۱).
در اتمسفر مرتبط است(شكل شماره ۲). اختلاف بين اين دو نقطه باعث توليد ولتاژ در سنسور ميشود.
قبل از اينكه سنسور عمل كند بايد در حدود ۳۰۰ درجه سلسيوس گرم شود (در حدود ۶۰۰ درجه فارنهايت) و بهترين عملكرد را در حدود دماي ۱۴۰۰ درجه فارنهايت دارا است. لذا محل قرارگيري آن را اگزوز در نظر گرفتهاند. تا قبل از اينكه دماي سنسور به دماي نامي عملكرد برسد، واحد كنترل الكترونيكي خودرو
با تعداد سيمهايي كه از اين واحد خارج ميشوند، شناسايي شوند اگر سنسوري يك سيم داشته باشد، اين سنسور فاقد هيتر است. اگر داراي سه سيم باشد، يكي از آنها براي سيگنال بوده و دو سيم ديگر براي هيتر استفاده شده است. برخي ديگر داراي چهار سيم بوده كه يكي از آنها براي سيگنالهاي محيط اطراف (جلوگيري از اثرات نويز و افزايش دقت اندازهگيري) و دوتاي ديگر براي هيتر است. در اين حالت سيم سيگنال در مقابل اثرات جانبي محافظت شده و شكل ظاهري آن شبيه آنتن تلويزيون به صورت تو درتو و هم محور، كشويي است.
بيشتر موتورها با توربو، از سنسورهايي با هيتر استفاده
ولتاژ در حدود اعداد ۰/۶ تا ۰/۸ ولت تغيير ميكند زيرا هنوز موتور به صورت Open Loop كار ميكند و اين بدان معني است كه هيچ فيدبكي از طرف سنسور براي كنترل ميزان نسبت هوا و سوخت صادر نميشود و موتور همچنان در حالت سوخت غليظ كار ميكند.
اطلاعات مربوط به نسبت سوخت و هوا بعد از پردازش در واحد كنترل الكترونيكيECU ، ميزان سوخت لازم را تعيين و از تلفات و مصرف غير ضروري جلوگيري ميكند .(Close Loop) .در سيستم كنترل مدار بسته هدف، اندازهگيري ولتاژ سنسور اكسيژن بوده كه
تعيين كننده غليظ يا رقيق بودن مخلوط است. با اين كار
ميزان آلودگي خروجي اگزوز بهتر است از مبدل كاتاليست سه راهه استفاده كنيم. بطوريكه H2 و Co با اكسيژن باقي مانده واكنش ميدهد و با احياي Co2 Nox و H2o وN2 توليد ميشود. سنسور اكسيژن كه براي كنترل و تنظيم موتور در نقطه استوكيومتري به كار ميرود، ميزان ولتاژ خروجي آن در حالت سوخت غليظ ۱ و يا سوخت رقيق صفر است. اين عدد در اين نقطه داراي نوسانات ناگهاني بوده كه كنترل آن در نقطه استوكيومتري وظيفه سنسور لامبدا است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
- جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.