دانلود تحقیق کمپرسور
كمپرسورها
يكي از قسمت هاي اصلي ماشينهاي تبريدكمپرسور مي باشد كه بمنظورمتراكمنمودنسيالمبردازفشاراواپراتوربهفشاركندانسوربكارميرود و در يك جمله بخاطر اهميت موضوع در اين كتاب انواع كمپرسورها را بطور جداگانه مفصلاً شرح خواهيم داد در قسمت اول كمپرسورهاي سيلندر پيستوني (رفت وبرگشتي ) و در قسمت دوم كمپرسورهاي پيچي و در قسمت سوم كمپرسورهاي دوراني (روتوري يا تيغه اي) و در قسمت چهارم كمپرسورهاي گريز از مركز را بررسي خواهيم
تقسيم بندي كمپرسورهاي پيستوني
كمپرسورهاي پيستوني از نظر قدرت ، مراحل تراكم ، حركت مبرد و غيره تقسيم بندي مي شوند اين تقسيم بندي ها عبارتند از :
الف- از نظر قدرت برودتي
الف – ۱ – ريز – تا KW5/3 الف – ۲- كوچك از KW5/3 تا KW23
مستقيم الجريان كه بعداً مفصلاً شرح خواهيم داد .
هـ – از نظر تعداد سيلندر
هـ – ۱ – تك سيلندر هـ – ۲- چند سيلندر
كمپرسورهاي چند سيلندر داراي چندين سيلندر است كه ممكن است بصورت V يا W يا شعاعي قرار بگيرند .
اتصالات بهم متصل مي شوند .
ح – از نظر مكانيزم ميل لنگ و شاتون
ح- ۱- بدون واسطه (معمولي) ح –۲- با واسطه
بعداً توضيح مختصري در مورد واسطه خواهيم داد
ط – از نظر مكانيزم انتقال نيرو (انتقال نيرو از الكتروموتور به
اشكال (۱۱-۳) و (۱۲-۳) نمايش داده شده است .
بطور كلي مي توان گفت كه در ظرفيتهاي بالا از كمپرسور كاسه نمدي (باز)و در ظرفيتهاي متوسط از كمپرسورهاي بدون كاسه نمد (نيم بسته) و در ظرفيتهاي پائين از كمپرسورهاي هرمتيك استفاده مي شود.
كمپرسورهاي تك مرحله اي و چند مرحله اي
الف – كمپرسورهاي تك مرحله اي – اين نوع كمپرسورها بدون ميان خنك كن براي سيستمهاي برودتي با درجه حرارت پائين وقتي اختلاف فشار رانش و مكش كمتر از Kpa 800 كيلو پاسكال براي ۱۲R و كمتر از ۱۲۰۰ كيلو پاسكال براي ۲۲R و نسبت فشارها كمتر از ۹ باشد مورد استفاده قرار ميگيرند. اين نوع كمپرسورها از قدرتهاي پائين
ضعيف و يك سيلندر براي فشار قوي منظور مي شود و پس از تراكم مبرد ، در سه سيلندر فشار ضعيف مبرد توسط آب ، خنك مي شود و سپس توسط سيلندر چهارم دوباره متراكم مي شود . نمونه اي از اين كمپرسورها در شكل (۱۶-۳) نمايش داده شده است .
اجزاء كمپرسور پيستوني
اجزاء كمپرسور پيستوني عبارتند از :
- پيستون– باعملرفتوبرگشتيدرداخلسيلندرعملتراكمراانجامميدهد .
براي كمپرسورهاي عمودي دو نوع پيستون وجود دارد كه عبارتند از :
الف-۱) پيستون تحت عبوري- در كمپرسورهاي مستقيم الجريان استفاده مي شود و داراي فرم كشيده است و سوپاپهاي
(ب-۲۱-۳) نمايش داده شده است .
۲- كارتر – كارتر يك قسمت اساسي براي اتصال قسمتهاي مختلف است و ضمناً تمام نيروي ايجاد شده را تحمل مي كند و در سيستم هاي بسته تحت فشار مكش بوده و مكانيزم ميل لنگ و شاتون و روغن كاري در آن قرار دارد . كارتر كمپرسورها معمولاً از چدن ريخت
كند. (شكل ۲۴-۳)
۶- شاتون – براي اتصال ميل لنگ به پيستون يا به واسطه كار مي رود و جنس آن فولاد و بعضي اوقات از چدن است. (شكل ۲۵-۳)
۷- ميل لنگ- ميل لنگ يك محور چرخنده است كه حركت دوراني الكتروموتور را توسط شاتون به حركت رفت و برگشتي
سوپاپ ، پايه (نشيمنگاه) كه صفحه روي آن مي نشيند و مقطع عبور و بست را تشكيل مي دهند و محدود كننده صفحات روي پايه و در بعضي از سوپاپها صفحه سوپاپ بوسيله فنر به پايه فشرده مي شود .
سوپاپها در قسمت فوقاني سيلندر قرار دارند (دركمپرسورهاي غير مستقيم الجريان )
سه نوع سوپاپ متداول دركمپرسروها عبارتند از :
الف-۱۲) براي كم كردن قدرت مصرفي در شروع كاركمپرسورهاي متوسط و بزرگ .
ب-۱۲) در كمپرسورهاي بزرگ براي تغيير بازده برودتي ازباي پس تنظيم استفاده مي شود و بدين ترتيب بازده برودتي حدود ۴۰ الي ۶۰ درصد كاهش مي يابد .
باي پس شيري است كه قسمت رانش و مكش را بهم متصل مي كند و عمل تراكم را خنثي مي كند و بطور دستي يا اتوماتيك اين شير باز و بسته مي شود. شرح چگونگي عملكرد شير باي پس درقسمت………………….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
- جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.