دانلود تحقیق تصمیم گیری در سازمان


در حال بارگذاری
11 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 20صفحه
۱۳۰۰۰ تومان
خرید

تصمیم گیری در سازمان:

تصمیم گیری یکی از اساسی ترین کار هائی است که مدیران یک سازمان انجام می دهند و مطابق نگرش مدیریت علمی، تصمیم گیری باید بر پایۀ فرآیند ساخت یافته و مدونی به انجام برسد. منظور از فرآیند تصمیم گیری، توالی اقدامات سازمانی است که از طرف مدیریت یک مؤسسه برای

تفکر خطی

تفکر نظام مند

دو شیوۀ تعریف شده برای نحوۀ تفکر مدیران به طور ضمنی
ماهیت دوگانۀ تصمیم گیری ها را روشن می سازد. به طور کلی، می توان تصمیم های پیش روی مدیران را به دو دستۀ: قابل برنامه ریزی و غیر قابل برنامه ریزی تقسیم بندی نمود. بدیهی است که آن دسته از مسائل که به خوبی شناخته شده و یا به درستی صورت بندی گردیده اند، دارای ماهیت

خواهد بود برخی از مسائلی را که به شکل موردی پیش می آیند شناسائی نموده و برای رفع شان چاره ای بیاندیشد. صرف نظر از دیدگاه اطلاعاتی، اتخاذ تصمیم های درست مستلزم طی کردن فرآیندی مشخصی است که شرح بیشتری در مورد آن در زیر بخش مربوطه اش، آمده است. همچنین سایر موارد مربوط به تصمیم گیری و فرآیند آن در ادامه و از طریق زیر
بخش های متعددی ارائه شده اند:

فرآیند تصمیم گیرییکی از بخش های کلیدی فرآیند تصمیم گیری را تشکیل می دهد که انجام آن جز با توسل به داده های جمع آوری شده از بخش های اجرائی ممکن نخواهد بود. در مرحلۀ پس از شناسائی، اهداف مورد نظر برای تصمیم گیری تعیین می شوند که در حکم یکی از ارکان اصلی برای تحلیل تصمیم گیری تصمیم گیری نمایند. یکی دیگر از مواردی که در آن همیشه نیاز به اتخاذ تصمیمات سلسله مراتبی ضروری است، مربوط به مجموعه هائی می شود که به صورت گروهی کار می کنند. در این قبیل تجمع ها نیز به دلیل تنوع مهارت ها و نزدیکی سطوح سازمانی افراد درگیر، در واقع سرنوشت کار های ارجاعی توسط نوعی سلسله مراتب تصمیم گیری روشن می گردد. به طور کلی تصمیم گیری های طبقاتی یا سلسله مراتبی نیازمند زمانی بیشتری بوده و درگیری افراد بسیاری را می طلبد. نهاد های اجتماعی و سازمان هائی که آمده اند، حاصل نگرشی سازمند به موضوعات است. اگر چه دایرۀ توجه به این نگرش در بخش برپاسازی محدود تر شده و تمرکز خود را بر مسائل مربوط به تشکیل و راه اندازی این گونه سازمان ها قرار داده است، هنوز وابستگی به دایرۀ بالاتر حفظ گردیده و تمامی موضوعات مطروحه با توجه به مبانی ارتباطی اش با بخش برون سازمانی تنظیم شده اند. البته این روند در بخش راهبری نیز به همان نسبت حفظ می شود و در نتیجه تشریح یک کل سازمند با بیان جزئیات مربوطه اش ممکن می گردد. به هر تقدیر شایسته مدیریت تا بخش های میانی سرپرستی و نهایتاً کارمندان اجرائی می باشد، از این قبیل وظایف اند. تقریباً تمامی شرکت های مشاوره، مؤسسات رایزنی و نهاد های پژوهشی، با این نوع از وظایف سازمانی سرو کار دارند و در نتیجه نیازمند اتخاذ تصمیمات مناسب از روش های طبقاتی هستند. به عنوان مثال ………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۲۰ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

 

خرید

 

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.