دانلود تحقیق جایگاه زن در اسلام


در حال بارگذاری
8 مارس 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 18صفحه
۹۰۰۰ تومان
خرید

خانواده مهمترين رکن جامعه است ودر ايين خانواده مهمترين نقش را زن داراست.

در تمامي مراحل مانند خانه داري – شوهر داري- بچه داري و غيره احساس وظيفه ميکند.شخصيت و اينده کودک در سالهاي اوليه در اثر تربيت مادران است.

بدرستي ککه فرزندان ما غنچه هاي امروز وگلهاي شکفته يا خارهاي خطر آفرين

جايگاه زن در اسلام

زن در محدوده قانون قران آزاد آفريده شده است در ملل گذشته و قبل از ظهور اسلام ظلمهائي نسبت به زن مي شد و اين اسلام عزيز بوده است که زن را از چنگال شياطين رهانيده و آزادي واقعي راستين به زن بخشيده است در سوره هاي متعدد قران از زنان به نحوي ياد کرده دو سوره رسما” به نام زنان اسم گذاري شد زن و مرد را با هم مساوي

حد قانون قران و در حد روايات ائمه .

زن مربي جامعه است

يعني از دامن زن انسانها پيدا مي شوند مرحله اول مرد و زن صحيح از دامن زن مي باشد سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است زن با تربيت صحيح خود انسان مي سازد و کشور را آباد مي کند مبداء همه سعادتها از دامن زن است .

امتيازاتي داده شده است در واقع از اين ديدگاه يکسان ديدن زن و مرد در تمام جهات و انعکاس آن در تدوين قوانين باعث تبعيض عليه زن و باعث تضييع بعضي از حقوق طبيعي وي ميشود پس زن متناسب با شرايط روحي و جسماني خود مي تواند در توسعه مشارکت بهتري داشته باشد .

در قوانين دين مبين اسلام مشارکت زنان در تصميم گيري مديريت اقتصادي و انساني و

جنگ مي رفتند تا به سربازان مجروح کمک کنند حتي در روستاها رايج بود که زنان مانند مردان به طور فعالانه در امور کشاورزي و باغداري و مانند آن شرکت داشتند تا کنون هيچ يک از علماي ديني از آن جلوگيري نکرده اند زنان نبايد به صورت يک وسيله هوس انگيز براي تبليغ کالاها در آيند يا از وجود آنها همچون دکوري براي تزئين هاي اتاق انتظار يا موسسات اداري استفاده شود شخصيت و شرافت زن اجازه چنين کارهائي را نمي دهد .

پرداختن زنان به مسائل اجتماعي نبايد به قيمت فراموش کردن وظيفه مادري و تربيت صحيح فرزندان تمام شود و سرنوشت آنان را به خاطر حقوق ناچيز يا کلاني به دست فراموشي بسپارد.

نتيجهرسمي از آنها هرگز بين آنها روح تعاون و پيوند و دوستي برقرار نخواهد شد . مهمترين عاملي که بين افراد خانواده رافت و گذشت و ايثار را زنده مي کند تجلي روح مادر در بين اعضاي خانواده است زيرا مادر مبداء پيدايش و پرورش فرزنداني است که هر کدام به ديگري وابسته اند و در مکتب دين حفظ اين پيوندو فراموش نکردن آن از واجبهاي مهم بشمار آمده استو اگر کسي اين پيوند فطري وديني را قطع کند از رحمت الهي محروم

خصوصي نقش زنان روستائي در توليد و اقتصاد کشور

زنان گروه اخير هرگز نقشي در توليد اجتمائي نداشتندو بيشتر مدير خانه بودند تا خانه دار زيرا به ندرت دست به کار مي زدند اگر بخواهيم دقيق باشيم مي توانيم اعصار پيش سرمايه داري را به سه گروه تقسيم کنيم :

۱-زنان متعلق به طبقات بالاي جامعه که نقش اصلي اشان زايش و مديريت کارهاي خانه شوهرشان بوده و تقريبا” هيچ نقش ديگري ايفا نمي کردند.

۲- زنان طبقات متوسط که هنوز شمارشان اندک است و نقش اصلي شان خانه داري و ……………………..

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در ۱۸  صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

 

 

خرید

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.