دانلود تحقیق جمهوری اسلامی


در حال بارگذاری
15 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 19صفحه
۱۲۰۰۰ تومان
خرید
  • نزديك كردن دانشگاهيان به عنوان نمايندگان سياسي و مذهبي ( وحدت حوزه و دانشگاه)

اما در اولين هفته هاي پس از وقوع انقلاب اسلامي شاهد حصابت مسئولين نظام بر روي دانشگاه را شاهد بوديم و اين خود گوياي اين مطلب است كه دانشگاه اهميت فراواني براي مسئولين جمهوري اسلامي داشته و به علت اينكه دانشگاه نيروي بالقوه اي در جريان انقلاب نشان داده شده است مورد توجه بسياري از گروههاي سياسي و دولت واقع شد و اولين حركت ها و انتخابات بعد از انقلاب انتصاب دكتر محمد  ملكي به عنوان مديريت دانشگاه تهران بود كه حركت بعدي

  • معلم هاي متعهد عامل تربيت نسل آينده و تصفيه دانشگاه از عوامل غربزده
  • سياسي بار آوردن نسل آينده و مطلع كردن آنان از مسائل روز
  • اعتماد به نفس دادن به آنان و استقلال طلب برآوردن جوانان در جامعه بين المل تاثير گذار باشد.
  • ورود بانوان به عرصه هاي علمي و سياسي
  • نظارت بر دانشگاهها بشكلي كه افراد از (شيفته غرب نباشند) آن فارغ التحصيل مي شوند فقط موافق غربي ها نباشد بلكه تعلق خاطر به جامعه خود داشته باشد.برنامه هيا خود قرار دادند و عملا در ابتداي انقلاب دانشگاهها به فضاهاي مشخصي كه در اختيار گروه، مختلف سياسي قرار گرفته بود و باعث فاصله گرفتن دانشگاه از آن هدف اصلي يعني كادر سازي براي آينده كشور شده و عملا محل برخورد را ايدئولوژي هاي غربي و شرقي و مخالف با انقلاب اسلامي شد و به تعبير امام خميني از دانشگاهها به عنوان اتاق جنگ گروه هاي سياسي ياد كرده است و همين جو متشنج و سو استفاده هاي  گروههاي مختلف سياسي باعث به تعطيل كشاندن دانشگاهها گرديده و ضربه بزرگي به روند انقلاب زده شد. اما اهم تاثيرات انقلاب اسلامي بر خلق و خوي ايرانيان اينكه اسلامي به كشورهاي قوي داشت و با توجه به اين اصل كه بايد جامعه به شكلي حركت نمايد و به قله هاي پيشرفت دست يابد كه هرگز كشورهاي قوي نتوانند خواسته هاي خود را بر كشور  ديكته و تحميل نمايند. اينها هم يكي پس از ديگري سطح بزرگ بيني را در ايرانيان بالا برد براي مثال اگر در قبل از انقلاب يك سرباز وظيفه در يكي از روستاها حركت مي كرد بسياري از مردم بواسطه بيم داشتن از آن خود را از مسير حركت اين سرباز دور مي كردند و چنانچه در مسير آن قرار مي گرفتند به نوعي ادب توام با ترس و حساب بردن بود. اما ما شاهد اين مسئله بعد از انقلاب بوديم كه حتي يك شخصيت عاليمرتبه شهرستان به داخل روستا برود به نوعي امري عادي تلقي مي شود الا اينكمه فردي واقعا نيازمند آن مسئول باشد احترام ويژه مي گذارد اينها گوياي تغيير نگرش مردمنارضايتي مردم از سيستم اقتصادي نظام گرديد.به مورد ديگري مي توان اشاره كرد آن بعد مذهبي، از آنجائي كه مردم ايران تعلق خاطر زيادي به مراجع و مردان دين خود داشته و اين به نوعي اعتقاد، اعتماد فراوان را نسبت به مردان ديني جلب نموده و بعد از انقلاب شاهد اين مسئله و گسترش امورات ديني و ادعيه هاي متنوع مذهبي بوده ايم همچنين يكي از نمادها و مظهرهاي تجمع ديني مذهبي سياسي يعني نماز جمعه بوده ايم و بعد از انقلاب شاهد برگزاري هميشگي نماز جمعه در حتي دورترين مراكز بخش هاي كشور هستيم.

    مورد بعدي آغاز خود باور علمي و ورود به مرحله توليد دانش به جاي مصرف قادر خواهد بود نياز و اهداف خود را در صحنه سياست بين المللي پيش ببرد بنا به مراتب فوق جمهوري اسلامي كه داراي اهداف وسيع و گسترده در جهت حمايت از مستعصفين و حاكميت اسلام در سراسر جهان مي باشد تنها زماني مي تواند اهداف خود را پيش ببرد كه داراي منابع و اهرم هاي بسيار قوي كه همانا پشتوانه مردمي است از آنها به نحو مطلوب استفاده برد. بنابراين بايد در شناخت اين نيروي تقويت كنند. اهتمام لازم را به عمل آورده و به آن توجه خاص شود. و در واقع رفتار سياسي مردم كه امروز در قالب مشاركت در انتخابات، تظاهرات سياسي و صدور اعلاميه و مسائلي از اين قبيل صورت مي پذيرد خود محصول يك فرايند پيچيده اي است كه عوامل فرهنگي ارزشي ويژگي هاي فردي آموزش و ساختار اجتماعي در آن دخالت دارند. اين عوامل به يك گرايش ذهني……………….

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۹ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.