دانلود تحقیق جوشکاری با گاز


در حال بارگذاری
15 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 11صفحه
۸۰۰۰ تومان
خرید

مقدمه

 

بشر از ابتداي تمدن سعي مي‌كرد كه با اتصال اجسام برخي از نيازهاي             خود را برطرف كند . اين اتصالات از به هم بستن شاخه‌هاي درختان و دوختن تكه‌هاي پوست حيوانات شروع شد و با گذشت زمان فن اتصال اجسام مختلف پيشرفته‌تر شد . كشف فلزات و وابسته‌هاي آنها يعني آلياژها ، با خواص متنوع نياز بشر را در متصل كردن قطعات فلزي بيشتر كرد و روشهاي تازه ابداع شد . از جمله اتصالاتي كه بيش از دو قرن پيش مورد استفاده بوده مي‌توان پرچ ، پيچ و جوشكاري كوره‌اي را نا

مؤسسه توليدي و صنعتي را مي‌توان يافت كه در آن حداقل يك كارگاه جوشكاري فعال وجود نداشته باشد . سرعت عمل ، ارزاني ، كيفيت خوب اتصال در مقايسه با پرچ و پيچ ، سبكي اتصال تمام شده و سادگي اجراي اتصال باعث پيشرفت و گسترش روزافزون صنعت جوشكاري شد .

دست‌اندركاران

–        گازهاي قابل احتراق :

گازهاي مختلفي در جوشكاري به عنوان گاز مشتعل شونده مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه مهمترين آنها عبارتند از :

۱- ئيدروژن H2

۲- پروپان C3H8

 

استيلن C2H2

انفجار دارد . در صنعت براي رهايي از خطر انفجار استيلن را در مايع استون حل و به صورت مايع در كپسولها نگهداري مي‌كنند .

هنگام سوختن استيلن با اكسيژن خالص حرارتي معادل ۳۲۰۰ – ۳۱۰۰ درجه سانتيگراد توليد مي‌شود و با اين درجه حرارتي اكثر فلزات و آلياژهاي صنعتي را مي‌توان ذوب كرد .

دستگاهي به نام مولد استيلن صورت مي‌گيرد . اين دستگاه انواع مختلفي دارد. در بازار به مولدهاي استيلن ديگ استيلن هم گويند .

 

۳- ژنراتور يا مولد استيلن :

براي تركيب سنگ كاربيد با آب به منظور توليد گاز استيلن و ذخيره آن جهت مصرف از دستگاهي به نام مولد استيلن استفاده مي‌كنيم . مولدها از نظر نحوه رسيدن آب به كاربيد به سه دسته تقسيم مي‌شود :

 

الف ) مولدهاي سقوطي :

در اين نوع مولدها كاربيد در آب سقوط مي‌كند و با آب تركيب مي‌شود . گاز استيلن در بالاي آب جمع مي‌شود و ئيدرات كلسيم حاصل از فعل و انفعالات در ته ظرف رسوب مي‌كند . اين رسوبات از مجراي مخصوص خارج و به چاه يا حوضچه‌هايي هدايت مي‌شود . در اين اين مولدها چون كاربيد هميشه با مقدار زيادي آب براي تركيب روبه‌رو مي‌شود حرارت حاصل از تركيب آب با كاربيد

شده استفاده مي‌شود .

ب) مولد ريزشي :

در اين نوع مولد آب روي كاربيد مي‌ريزند و با آن تركيب مي‌شود و يكي از ساده‌ترين و متداول‌ترين مولدها در الران است كه در اغلب كارگاهها مورد استفاده قرار مي‌گيرد . با بازكردن شير آب به طور اتوماتيك و مداوم هر بار مقدار آب له درون مخزن كشو مانند محتوي سنگ كاربيد مي‌ريزد و گاز استيلن توليد شده از طريق لوله به قسمت بالاي مخزن اصلي آب مي‌رسد و در آنجا ذخيره مي‌شود . فشار گاز ذخيره شده به وسيله فشارسنج دستگاه مشخص مي‌شود اين فشار نبايد هيچگاه از ۵/۱ اتمسفر تجاوز كند . مصرف آب در اين

رسيدن شعله و آتش به مولد ويا خط لوله استيلن جلوگيري مي‌شود.

معمولاً گاز موقع خروج از مولد از يك سوپاپ يك طرفه عبور مي‌كند، از آب مي‌گذرد و وارد كپسول حفاظتي مي‌شود و تا حدودي تصفيه شده به طرف مشعل جوشكاري هدايت مي‌شود .

۵- كپسول استيلن :

چنانكه قبلاً اشاره شد استن بهترين حلال استيلن است و جسم متخلخل موجب مي‌شود استن در سطح بزرگي پخش و گاز استيلن با بيشتري در استن حل شده و در موقع مصرف راحت‌تر از آن جدا شود . علاوه بر آن وضعيت داخل كپسول موجب مي‌شود استيلن به واحدهاي كوچك تبديل شود و خطر انفجار خود به خود و يا تجزيه استيلن منتفي گردد .

الف) اندازه بزرگ با ظرفيت ۶۸۰۰-۶۳۰۰ ليتر

ب) اندازه متوسط با ظرفيت ۳۴۰۰-۳۱۰۰ ليتر

پ) اندازه كوچك با ظرفيت ۲۲۰۰-۱۶۰۰ ليتر

معمولاً كپسولها حجمي معادل ۴۰ ليتر دارند و ظرفيت آنها ۶ متر مكعب گاز است .

غالباً چندين كپسول اكسيژن را در يك محل به نام پست مركزي اكسيژن را در يك محل به نام پست مركزي اكسيژن مجتمع نموده و به وسيله لوله‌هاي فولادي به هم وصل مي‌كنند اينها از دو سري كپسول تشكيل مي‌شوند كه در هر نوبت يك سري از كپسولها مورد استفاده قرار مي‌گيرند و سري ديگر به عنوان …………………..

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۱ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.