دانلود تحقیق حجاب فروغ


در حال بارگذاری
15 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 11صفحه
۸۰۰۰ تومان
خرید

شرف زن به يمن عصمت اوست                                    اين شرف را از تن نرنجانيد

و اين را بدانيد که:

هر شاخه ای که از باغ برون آرد سر                             در ميوه آن طمع کند راهگذر

تلقى ما اين است لباس مناسب، پوشش مناسب و حجاب مجوزى براى فعاليت هاى اجتماعى است. قرآن هم تاكيدش همين است كه در حريم خصوصى و عرصه خصوصى بايد حجاب

فلسفه حجاب در اسلام

اسلام هم برای زنان و هم برای مردان، تكليف معين كرده است. يك وظيفه مشترك كه برای زن و مرد، مقرر فرموده مربوط به نگاه كردن است: « قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم … قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن »

خلاصه اين دستور اينست كه زن و مرد نبايد به يكديگر خيره شوند، نبايد چشم چرانی كنند،

مقرر گرديده است.

روح بشر فوق العاده تحريك پذير است. اشتباه است كه گمان كنيم تحريك پذيری روح بشر محدود به حد خاصی است و از آن پس آرام میگيرد. همانطور كه بشر از تصاحب ثروت و جاه و مقام سير نمیشود، در ناحيه جنسی نيز چنين است. هيچ مردی از تصاحب زيبا رويان و هيچ زنی از متوجه كردن مردان و تصاحب قلب آنان سير نمیشود. و از طرفی تقاضای نامحدود خواه

اجتماع است، آلوده كردن محيط كار به لذتجوئيهای شهوانی است.

 

حجاب در قوم یهود

«گرچه پوشش در بين اعراب مرسوم نبوده و اسلام آنرا بوجود آورد ولي در ملل غير عرب به شديدترين شكل رواج داشت. در ايران و در بين يهود و ملتي كه از فكر يهود پيروي ميكردند، حجاب به مراتب شديدتر از آنچه در اسلام ميخواست وجود داشت».

انواع دیگر حجاب

در قران از انواع ديگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می کند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به توصيه شده اند : ای رسول ما به زنانو مردان مومن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند.(نور.۳۰٫۳۱)

نوع ديگر حجابو پوشش قرانی ، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است : پس زنها نازک

حجاب چشم

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ (نور؛۳۰) ای رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.

پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است.

بنابراین، حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشه‌ی لغوی عفت نیز وجود دارد

 

فلسفه حجاب در اسلام

اسلام هم برای زنان و هم برای مردان، تكليف معين كرده است. يك وظيفه مشترك كه برای زن و مرد، مقرر فرموده مربوط به نگاه كردن است: « قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم … قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن »

پوشاندن مو حتی اگر مقدار کمی باشد واجب است. خانمی که ملتزم به ارزش های اسلامی است، هیچ گاه زیر چادر با لباس های رنگارنگ و تنگ که برآمدگی های بدن رانشان دهد و با آرایش ها مهیج در دست و صورت و مو از خانه بیرون نمی آید. قرآن کریم از تبرج (خودآرایی به منظور خودنمایی) نهی کرده، آن را متعلق به جامعه جاهلی دانسته است. (منزلت زن در اندیشه اسلامی، محمد فنایی اشکوری، مؤسسه آموزشی امام خمینی، ص ۱۰۱)

مي‌خواهد به او «نه» بگويد و  زني كه لباس سفيد مي‌پوشد، راه نگاه‌ها را به سوي خود باز مي‌گذارد و آن فردي كه لباس‌هاي رنگارنگ و جذاب مي‌پوشد، خواسته يا ناخواسته خود را در مقابل نگاه‌هاي هرزه و آلوده قرار مي‌دهد.

افزون بر اين، رنگ مشكي بر عكس رنگ سفيد، رنگي است صامت و غير فعال و نه تنها بيننده ……………..

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۱ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.