دانلود تحقیق خط و انواع آن


در حال بارگذاری
24 ژانویه 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 93صفحه
۴۰۰۰۰ تومان
خرید

خط سینایی

خط تصویری درارمنستان ماقبل تاریخ

انقلابی که ایجاد خط الفبایی سامی در شرق باستان بوجود آورد

خط آرامی

اشکال داخلی و خارجی خطهای غربی شمالی

خطهای لیبی

پایان مرحله ایجاد یونانی منشا خطهای اروپایی

خط یونانی

شعبات خط یونانی در آسیای صغیر باستان

خط فریگیایی باستان

خط لیکیایی

خط لیدیایی

خط کاریایی

باشند (اغلب آنهاشکسته اند) تصاویر سمت دیگر مقیاس نما ظاهرا گله حیوانات و درختان زیتون (؟) مالکیت سرزمین لیبی را ـ که نام آن در حاشیه پهلوی نمودار خطی کشور به شکل چوبدستی یعنی نمودار (کشور غیر ) آمده است ـ می رسانند بدین ترتیب در اینجا خط ادارکی اشارات آوایی و نمودار خطی در کنار یکدیگر وجود دارند.

درلوحه شاه گوارـ آخا غلبه بر نوبی بدینگونه تصویر شده است: کشور دشمن به صورت انسانی که در دربار مورد ضرب و شتم قرار می گیرد تصویرگردیده و برای نشان دادن این کار دستهای مسطح به چوب دستی اضافه شده است ( برای تفهیم این عمل عقاب مجهز در دربار آویخته شده ) لوحه دیگر باخط ادارکی تاجگذاری شاه گورا ـ اودیمو و مراسم مقدس

شبیه حروف الفباهای اروپایی است این الفبا دارای دو نوع کتابی و تحریری است لیکن اقتباس الفبای ارمنی از خط یونانی چندان موفقیت آمیز نبوده است.

خط ارمنی عمدتا بر مبنای الفبای اشکانیان یعنی پهلوی شمال ایران شکل یافته است. تاثیر خط یونانی تنها در جهت سطرها ( از چپ به راست) بیان صائتها و ترتیب توالی اشارات که بیشتر با خط یونانی مطابقت می کند به چشم می خورد.

خط گرجی

خط گرجی نیز درقرن پنجم میلادی پس از گرویدن گرجیان به مسیحیت در قفقاز به وجود آمد زبان گرجی از خانواده زبانهای ایبر ـ قفقازی می باشد. بر اساس داده های تاریخ جدا ارمنی

پیدا نکرده ایم.

خط سی سیا

سی سیاها تانگوتها مردمی هستند که با تبتی ها خویشاوندی دارند آنها بین سالهای ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلادی در اراضی کنونی چین درایالت قانسو دارای حکومت مستقلی بودن خط سی سیا در تعدادی کتیبه چند زبانه و به صورت نوشته های روی مسکوکات به دست آمده است این کتیبه ها حاوی برگردان آوایی و ترجمه متون دینی از سانسکریت هستند.

باید توجه داشت که در اینجا تنها واژه هایی نوشته می شوند که برای رساندن مفهوم کلی ضروری هستند و ادوات ونظایر آنها راخواننده باید ازخود متن دریابد.

هنوز چیزی در مورد منشا یا رابطه خط موسو با سایر خطهای به دست نیامده است کاملا واضح است که حتی شکل قدیمی تصویری این خط نیز با خط چینی هیچ رابطه ای ندارد.

خط کیدانی

کیدانیها ملتی ترک یا تونکوسی هستند که از سالهای ۹۰ الی ۱۱۰۰ میلادی در شمال چین دولتی برپاساختند زبان کیدانی به هیچ وجه شباهت به زبان چینی ندارد در حدود سال ۹۲۰ ( بر مبنای منابع چینی ) خط بزرگ کیدانی ( به چینی کی ـ دان) ایجاد شد و پس از چند سال خط

خط به شمار می رود.

لیکن خصوصیتهای جدید خط ژاپنی دقتها رابه سوی خود جلب می کند زبان ژاپنی زبانی چند هجایی با بخشهای تصریفی بسیار می باشد که تلاش برای نوشتن آن با خط واژه ای ای چینین عملا امکان نداشت لذا ژاپنیها خط آمیخته هجایی ـ واژه ای را ابداع کردند در این خط ریشه های اسامی صفاف و افعال اغلب با اشارات واژه ای چینی که به ژاپنی آن را کاندزی می نامند.

اشارات خط ژاپنی مانند خط چینی به صورت عمودی و ستونهایش از راست به چپ نوشته می شود در هم آمیختن دو نوع خط در متن ژاپنی دست شبیه متنهای  میخی با معنی نگارهای عدم مشاهده مستقیم حقایق کهن دور، بتوانیم به نتیجه گیری عمومی صحیحی دسترسی یابیم. ودر مراحل نخستین رشد خط متوجه شویم که تلاشهایی برای بیان خبر به کمک تصویر ،به عمل آمده است. به همین سبب مرحله خط تصویری اندیشه نگار حتی هنگامی که سندی در دست نداریم مدلل می باشند. شکل نوشتای اشارات به سرعت و به راحتی از تصویر به خط …………………

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۹۳صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.