دانلود تحقیق خیار هندوانه طالبی کدو و خربزه


در حال بارگذاری
31 ژانویه 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :94صفحه
۴۰۰۰۰ تومان
خرید

خیار

 

طبقه بندی مبدا و تاریخچه

خیار Cucumis sativus و طالبی متعلق به یک جنس می باشند خیار احتمالا بومی اسیا و افریقا بوده و شواهی در دست است که در غرب اسیا حداقل برای مدت ۳۰۰۰ سال کشت و زرع می گردیده است . خیار برای یونانیها و رومی های قدیم که انرا به اروپا معرفی کردند شناخته شده بود . در امریکا از زمان سکونت مهاجرین اولیه پرورش ان متداول بوده است .

 

وسعت و اهیمت

تولدی خیار در طی سالها افزایش یافته و در درجه هشتم از لحاظ سطح زیرکشت و در درجه دهم از نظر ارزش در بین ۲۲ نوع سبزی عمده در سال ۱۹۷۷ بوده است .

سطح زیر کشت برای خیاری که بطور تازه عرضه می گردد حدود ۲۰۲۵۰ هکتار تا سال ۱۹۶۹ نسبتا ثابت باقی ماند لیکن به ۲۱۰۲۴ هکتار در سال ۱۹۷۷ افزایش پیدا نمود .

ایران به کشور چین برده شده است . یونانیان و رومیها آن را می شناختند . این گیاه در قرن نهم به فراسنه معرف شد و از آ« پس در آن جا کشت گرددی . سپس در قرن چهاردهم کشت خیار در انگلستان متداول گشت . سرخ پوستان آمریکا آن را می شناختند و به ک شت آن می پرداختند .

 

روند کار در راندمان تولید

کاشت ، کودشیمایی ، مبارزه با آفات و برداشت خیار احتیاج به میزان قابل توجهی نیروی اناسنی دارد . بین سالهای ۱۹۳۹ و ۱۹۵۹ احتیاج به کارگر برای هر هکتار جهت تولید یاری که به طور تازه به بازار عرضه می گردید از ۳۱۴ ساعت کار به ۲۸۲ ساعت کاهش جزئی یافت

یافت . برگ و ساقه تهی از این ماده است . در افریقای جنوبی و استرالیا از آن به عنوان دارو و در معالجه بعضی از بیماریها استفاده می کنند . گاهی این ماده موجب مسمومیت می شود .

 

آب و هوای مناسب

تمام سبزیهای تیره کدوییان گیاه فصل گرم می باشند و در هوای گرم نتیجه مطلوب میدهند . ولی خیار در هوای کمی خنک رشد بهتری دارد و نسبت به هوای بسیار گرم مقاوم نیست . بعضی خیار را جزء گیاهان فصل خنک محسوب می کنند البته در عمل هم خیار یک محصول بهاره و پاییزه است . ولی نسبت به سرما بسر حساس می باشد و سرمای اوایل پاییز برگهیا آن را ضایع کرده بوته آن را خشک می کند . بهترین دما برای جوانه زدن آن بین ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتیگراد می باشد موقعی به کشت خیار اقدام می کنیم که دمای متوسط روزانه بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد باشد . در مناطقی که چنین دمایی تامین نمی شود (کشورهای اروپایی) از گلخانه استفاده می شود . خیار یک محصول فصل گرم است و گیاهان جوان آن توسط یخبندان شدیدا اسیب می بیند .

ها باشند لیکن خصوصا برای برداشت مکانیکی بسیار نامناسب هستند .

 

تامین بذر

استفاده از بذر خوب بیشترین اهمیت را دارد . زیرا کیفیت بذر ممکن است عامل موفقیت و شکست د رتولید محصول باشد . اختلاف در قیمت بین بذر با کیفیت بالا و کیفیت پایین در مقایسه با اختلاف در نتایج بسیار ناچیز است بذر را باید از موسسات فروش بهترین بذر خریداری نمود .

قیمت بذور هیبرد نسل اول معمولا چندین برابر ارقام استاندارد می باشد . تولید کننده باید تشخیص دهد که آیا این قمیت اضافی بذر هیبرید توسط یکنواختی و رشد بیشتر بوته های حاصل از این بذور جبران خواهد شد توصیه می شود که بذر هیبرید در یک مقیاس کوچک در مقایسه با رقم های استاندارد کاشته گردد تا ارزش آنها معین شود .

در قمست های دیگر زمین را شخم کرده دیسک و دندانه زده و بذر در قسمت های مسطح یا شیارهای کم عمق کشت می گردد .

 

کود شیمیایی و کودحیوانی

کود شیمیایی

خیار محصولی است که رشد سریع مینماید و باید مواد غذایی و رطوبت برای تداوم و رشد سریع ان بخوبی تامین شده باشد . این محصول احتیاج به ۳۴ تا ۵۰ کیلوگرم ازت برای هر هکتاردارد به خاکهی در معرض شستشو ازت بیشتری باید داد که قسمتی قبل از کاشت و بقیه به عنوان کود سرک داده می شود . در خاکهایی که با حاصلخیزی متوسط خیار احتیاج به حدود ۷۸ کیلوفسفر و حدود ۱۳۰ کیلو پتاسدر هکتار دارد این مواد غذایی باید قبل از کاشت داخل خاک شوند .

کود حیوانی

کود حیوانی منبع خوبی از مواد آلی  و حاصلخیز خاک می باشد نظر باین که کود ……………….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۹۴صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.