دانلود تحقیق درباره نظریه مولکولى تکامل


در حال بارگذاری
20 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 8صفحه
۶۰۰۰ تومان
خرید

درباره نظريه مولكولى تكامل

ژاك مونو-ترجمه كاوه فيض اللهى:ژاك لوسين مونو (J.monod) در سال ۱۹۱۰ در پاريس به دنيا آمد و در سال ۱۹۳۱ همانجا از دانشگاه فارغ التحصيل شد. در سال ۱۹۳۴ استاديار جانورشناسى شد و چند سال اول پس از فارغ التحصيلى درباره منشاء حيات به تحقيق پرداخت. طى جنگ جهانى دوم در سازمان مقاومت فعاليت داشت و مونو و ژاكوب انجاميد.

در سال ۱۹۶۰ آنها اصطلاح «اپرون» را براى گروهى از ژن ها معرفى كردند كه با يكديگر پيوند نزديكى دارند و هر يك از آنها مرحله اى متفاوت از يك مسير زيست شيميايى را كنترل مى كند. سال بعد آنها وجود مولكولى به نام RNA ى پيامبر را (A.Lwoff) كه او هم روى ژنتيك باكترى كار مى كرد. در سال ۱۹۷۱ مونو مدير انستيتو شد و در همان سال كتاب پرفروش «تصادف و ضرورت» را به چاپ رساند. او در اين كتاب استدلال مى كند كه حيات در اثر تصادف پديد آمده و در نتيجه پيامد ناگزير فشار هاى ناشى از انتخاب طبيعى به وضعيت كنونى درآمده است.

اين كتاب با همين عنوان توسط حسين نجفى زاده ترجمه و در سال ۱۳۵۹ توسط خود وى منتشر شده است. ژاك مونو در سال ۱۹۷۶ درگذشت.متن زير ترجمه بخشى از دربر نداشته است.

علاوه بر اين نظريه تكامل از نظر جايگاه نيز بسيار شگفت انگيز است، زيرا با نظريه هاى فيزيكى كاملاً تفاوت دارد. هدف بنيادى نظريه هاى فيزيكى كشف قوانين عام (جهانى) است، قوانينى كه در مورد تمام اشياى جهان صدق مى كنند، با اين اميد كه بتوان براساس اين قوانين- يعنى براساس اصول نخستين- نتايجى استنباط كرد كه

زيست شناسى آن را بفهميم. در واقع اولين بد فهمى بزرگ توسط خود اسپنسر (H.Spencer) انجام شد. البته او يكى از اولين فيلسوفان تكاملى بزرگ بود، اما در عين حال نخستين كسى بود كه نارسايى تكامل انتخابى – آن طور كه خودش مى گفت- را در تبيين تكامل نشان داد.

فرض دوم نظريه تلفيقى آن است كه كل توارث و در نتيجه كل فرآيندهاى ريخت زايى _ تمام آنچه يك گونه را از گونه ديگر يا يك فرد را از فرد ديگر متمايز مى سازد _ را بايد منسوب به اطلاعات موجود در ژنوم دانست. زيرا اين تنها اطلاعات موجود در يك فرد است كه قابل انتقال به فرزندان آن است، تنها اطلاعاتى است كه انتخاب مى تواند به خاطر مفهوم يك ژنوم يكپارچه _ يك سيستم يكپارچه كه بايد ويژگى هايش را به عنوان يك كل در نظر گرفت نه واحد به واحد.

دو نتيجه ديگر كه اكنون مى توان اثبات شده در نظرشان گرفت نيز در همين چارچوب كلى مطرح مى شوند. اين دو نتيجه ديگر به ماهيت جهش مربوط مى شوند. داروين ابتدا از جهش بدنى (Sport) صحبت كرده بود كه كم وبيش تصادفى رخ مى دهد. ژنتيك دانان دوره كلاسيك (مندلى ها _ م) جهش ها را مشاهده كردند و اين ايده را ايده نادرستى را تصحيح كنم كه در سه يا چهار سال گذشته رواج يافته است. چند سال پيش كشف شد كه در بعضى موارد، مرحله نسخه بردارى از DNA به RNA در جهت عكس صورت مى گيرد چيز شگفت انگيزى نيست.

اين مرحله بسيار ساده است. حتى با اصول پايه شيمى فيزيك بازگشت پذيرى رويدادهاى ميكروسكوپى، مى توان پيش بينى كرد كه چنين رويدادهايى ممكن است رخ دهند. در واقع، اين اتفاق عملاً مى افتد، اما نبايد آن را بدين معنا در نظر گرفت كه «اطلاعات» احتمالاً مى توانند از پروتئين به ژنوم بازگردند. با وجود برخى ترديدها كه ……………..

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۸ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.