دانلود تحقیق رشد نوزاد


در حال بارگذاری
23 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 16صفحه
۸۰۰۰ تومان
خرید

همه جانداران اعم از انسان و حيوان مي كوشند كه رفتار و كردار خود را در شكل و قالب موثر و مثمري عرضه كنند اين فرايند را سازماندهي  مي نامند . چنان كه براي تنفس دهان بيني گلو حنجره و ريه ها سازماندهي بدني كودك را تشكيل مي دهند و سازماندهي رواني او از حدود ۴ ماهگي با ديدن و چنگ زدن آغاز مي شود . هم چنين وقتي جانور درنده شكار خود را مي نيند خم ميشود به روي چهار دست و پا فشار مي

جانداران از جمله آدميان بر اين است كه خود را با شرايط محيط زيست سازش دهند . هر چند كه روش هاي سازش در هر گروه با ديگري متفاوت است . به اعتقاد پياژه سازش دو فرايند فرعي و مكمل همگون سازي و همسازي را در بر مي گيرد .

همگون سازي و همسازي

پياژه معتقد است كه رشد رواني كودك بر اثر و فرايند همگون سازي و همسازي صورت مي گيرد . بدين معني كه كودك در فرايند همگون سازي مي كوشد در محيط زيست خود دگرگوني هايي پديد آورده و در فرايند همسازي رفتار موجود خود را تغيير

و اشياء را آن گونه كه آموخته است ببيند ، يا آنها رابه اوضاع و امور آشنا تبديل كند .

براي نمونه زماني كه كودك بتواند در اشياء و محيط خود تغييراتي ايجاد كند تا با رفتار او سازش يابد، مي گويند فرايند همگون سازي رخ داده است . در اين جا تغيير اوضاع و شرايط محيطي سبب سازگاري و تعادل رواني فرد مي گويند .

دا مي كنند . در مورد نگهداشت وزن دو گلوله از گل رس كه به يك شكل و اندازه هستند ، هر كدام را در يك كفه ترازو قرار مي دهند و برابري وزن آنها را به كودك نشان مي دهند . آن گاه

مي يابند، اما گروهي هم هستند كه در سن ۷ سالگي و گروهي ديگر نها در ۱۳و ۱۴ سالگي به توفيق درك آن نائل مي گردند .

دوره هاي رشد از ديدگاه پياژه

پياژه معتقد است كه رشد از دوره ها و مرحله هاي مشخصي تشكيل مي گردد و همان گونه كه رشد بدني به صورت يك رشته دگرگوني ها با نظم و ترنيب معيني پديد مي آيد ، رشد رواني نيز همان رشد دوره ها و مرحله ها را مي پيمايد . وي اصطلاح دوره  را

به ترتيب در كودك پديدار مي شوند، بازتاب هاي ساده،تنظيم بازتاب ها،توجه به محيط،رفتار مبتني بر هدف،كشف وسيله هاي تازه و كاربرد نمادها،همه فرايند هايي هستند كه در اين دوره انجام مي گيرند .

دوره دوم : قبل از عملیات عینی

دوره قبل از عملیات عینی از پایان ۲ سالگی تا ۷ سالگی است . کودک بیشتر به نمادها و نمودارها روی می آورد چنان که صندلی گردان را اسب ، و عروسک را کودک شیر

چیزی را کل آن درک نمی کند . چنان که اگر یک گلوله مومی به اندازه یک توپ پینگ پنگ را پهن کند نمی تواند بفهمد که مقدار موم در هر دو شکل یکی است .

دوره سوم : عملیات عینی

دوره عملیات عینی از ۷ تا ۱۱ سالگی است . در این دوره کودک از زمان و مکان و عدد،اندیشه درستی به دست می آورد. در رشد فکری او تغییر و تحول چشم گیری پیدا می شود و منطق او به مسائل عینی گرایش می یابد . همان طور که پیش از این بیان شد

بر همین قیاس در طبقه دیگر قرار می دهد.

دوره چهارم : عملیات صوری

این دوره که از ۱۲ تا ۱۵ سالگی ادامه دارد. چهارمین و آخرین دوره رشد « شناختی ــ ادراکی » کودکان و نوجوانان است . نوجوانان در دوره عملیات صوری  به اوج هوش و ادراک خود می رسد و می تواند به تهیه و تنظیم فرضیه های ذهنی بپر دازد و هر مساله ای را به صورت اصولی و منطقی آن بررسی کند. بدین معنی که مسایل مجرد را ………………

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۶ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.