دانلود تحقیق روش های خوراک دهی گاو شیری


در حال بارگذاری
31 ژانویه 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :55صفحه
۳۵۰۰۰ تومان
خرید

مقدمه :

روش هاي خوراك دهي گاو شيري يكي ازموضوعات مورد بحث و جالب بين متخصصان تغذيه است گسترش و توسعه واحد هاي گاو شيري در اطراف شهر ها جهت تامين نياز محصولات لبني مصرف كنندگان ،افزايش اندازه گاو داري ها ،افزايش هزينه نيروي انساني و افزايش ظرفيت توليدي گاو هاي شيري سبب گرديده تا متخصصان تغذيه و مديران واحد هاي پرورش ،روش هاي گوناگون خوراك دهي مي توان بر سلامت بازده غذايي ودر نهايت سود آوري واحد به طور چشم گيري موثر باشد .

روشهاي خوراك دهي فرآورده هاي جانبي برخي كارخانجات مي تواند به عنوان خوراك پايه احتمالي ، براي جيره گاو در نظر گرفت ، چنين فرآيندي در بر گير ندهاي پسمانده هاي كاغذ و ديگر فرآور دهاي چوبي هستند .  پسمانده هاي مواد جامد دامي و ذرات علوفه اي يكي از منابع پر فيبري است . به طور كلي رشد از طريق غذاهاي فيبري به دست مي آيد و چاقي از تغذيه ي غذاهاي نشاسته اي به دست مي آيد بنا بر اين سيلوي ذرت ،تازه،گندم ساير دانه هاي نشاسته اي بايستي با احتياط مصرف شود .علوفه خشك و

حد مجاز فيبر و اندازه ذرات خوراك  :                                               

احتياجات گاو به فيبر زياد مي باشد  ، فيبر علاوه بر توليد اسيد استيك ، جويدن و نشخوار را تضمين مي كند حيوانات از طريق جويدن ، اندازه ذرات مواد غذايي را كاهش مي دهند و قسمتي از عمل هضم به اين صورت انجام مي گيرد . در جريان عمل جويدن گاو مقدار زيادي بزاق را مي بلعد . كه در شكمبه به عنوان بافر عمل مي كند و ( اسيديته ) شكمبه را كنترل مي كند . در طبيعت اين عمل ضروري است تا گاو را قادر بسازد از مواد غذاي با كيفيت پايين نيز بتواند استفاده كند . اكنون اين عمل براي توليد زياد شير ضروري است . بايستي فيبري را تهيه كنيم كه به اندازه كافي محكم و سفت

خشك كن را نام برد .

در زمان خشك كردن علوفه اتلاف هاي درماده خشك و مواد مغذي رخ مي دهدكه مي توان از برگ ريزي ،بازيافت ناقص علوفه درو شده، تنفس و فعاليت آنزيمي گياه پس از برداشت نام برد .

روشهاي ذخيره سازي علوفه :

معمولا “علوفه بر اساس شكلي كه مورد استفاده قرار مي گيرد به علوفه مرتعي ،علوفه خشك و علوفه سيلو شده طبقه بندي مي شود (اما شكل هاي خاصي از علوفه وجود دارند كه مي تواند از كاه ، انواع از بقاياي گياه ، علوفه سبز برداشت شده ، و علوفه سبز نيمه  خشك سيلو شده نام برد ) علوفه مورد نياز دام بايستي روزانه در اختارش قرار گيرد با توجه به فصلي بودن علوفه و بهبود توليد در برخي از فصل

۲- يونجه را بايد در طول روز به دفعات تغذيه کرد تا هم احتمال نفخ کمتر شود و هم به لحاظ افزايش ترشح بزاق بر ميزان چربی شير افزوده گردد .

۳-   به منظور افزايش بيشتر ، می تواند يونجه تر را به صورت مخلوط با يونجه خشک مصرف کرد .

۴ – تغذيه يونجه همراه با سيلوی ذرت نيز از ديگر راه کارها محسوب می شودلازم به ذکر است که اکثر محققين ، بهترين زمان برداشت يونجه را اوايل گلدهی (۱۰ درصد گلدهی ) مزرعه ميداند ولی به علت عملکرد پايين علوفه در اي مرحله ميتوان برداشت يونجه را تا درصد گلدهی به تا ۵۰ در صد گلدهی به تا خير انداخت ،اما بر داشت ديرتر آن کاهش شديدی در مواد مغذی گياه ايجاد مي كند لازم به ذکر است که به غير ازيونجه می توان از سيلوی ذرت مرغوب نيز به عنوان يک علوفه با ارزش در تغذيه گاوهای شير ده استفاده کرد……………….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۵۵صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.