دانلود تحقیق زندگینامه امام خمینی


در حال بارگذاری
5 آوریل 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 7صفحه
۶۰۰۰ تومان
خرید

و خوانين بود. او به مقابله با ستمگري‌ها برخاست و خانه خود را با ديوارهاي بلند و برج‌هاي متعدد سنگر دفاع از اهالي شهر قرار داد. توطئه‌ها بالا گرفت از اين رو آقا سيد مصطفي براي شكايت از خوانين ستمگر ديار خود راهي اراك شد اما در ميان راه توسط عوامل خوانين محلي خلع سلاح گشته و به شهادت رسيد. اين در حالي بود كه روح الله كوچكترين فرزندش پنج ماهه بود. او كه در روز ولادت حضرت زهرا (مصادف با سال ۱۲۸۱ ه.ش) چشم به

روح الله پانزده ساله بود كه دو مصيبت او را ماتم‌زده كرد. اول فوت عمه مهربان و فداكار و پس از آن وفات مادر مهربانش كه او را غرق در اندوه و غم نمود.

روح الله، تحصيل و ازدواج

در سال ۱۳۳۹ روح الله كه جواني نوزده ساله بود براي ادامه تحصيل در حوزه آيت الله حايري راهي اراك شد و پس از مدتي به قم عزيمت كرد. استادان ايشان را در طول دوران تحصيل تا چهارده نفر ذكر كرده‌اند كه از ميان آنها آيت الله حايري و آيت الله شاه‌آبادي به دليل شخصيت خاص معنوي بسيار بارز بودند.
سال هزار و سيصد و هشت بود كه روح الله با وساطت يكي از دوستان خود از دختر آقاي ثقفي

جوان آرزوي روزي را مي‌كشيدند كه در مجلس درس ايشان حضور پيدا كنند.

۱۵ خرداد مطلع قيام

جمعيت را دويست هزار نفر تخمين مي‌زدند كه اكثراً وصيت كرده و از خانه خارج شده بودند. اغلب مردم به سلاح‌هاي سرد و بعضاً به سلاح گرم مسلح بودند. يك موتور برق قوي حاضر

هم ميهنان خويش نگشت. او سرافراز و پيروز به ميهن بازگشت.

روح الله فرياد گر قرن

سال ۱۳۴۲ رسيد و شاه براي تكميل خوش خدمتي‌ها طرح انقلاب سفيد شاه و ملت را عنوان كرد و به همه‌پرسي گذاشت. امام كه چون هميشه تيزبين و هوشيار در صحنه بود از علما و مراجع قم خواست تا براي اعتراض به اين نمايش مردم فريب، سخنراني و نماز جماعت در همه مساجد هزار و سيصد و چهل و دو مصادف با سيزده خرداد به اوج خود رسيد. دهها هزار نفر از مردم تهران و ساير شهرها براي استماع سخنان مراجع تقليد و علما در روز عاشورا به قم آمدند.
رژيم كه اطمينان داشت امام در صورت سخنراني، حملات تندي به شاه خواهد كرد تلاش

در پاسخ فرمود: ما هم به كماندوهاي خود دستور مي‌دهيم كه فرستادگان اعلا حضرت را تاديب نمايد. ساعت حدود شش بعد از ظهر بود که امام به سمت فيضيه حرکت کرد تا حماسه اي جاودان را رقم زند.

امام بنيانگذار جمهوري اسلامي

رژيم پهلوي بيش از ده روز دوام نياورد و چون تكه يخي در پرتو تابش انوار عظيم فداكارترين و موثرترين ياران انقلاب، جنگ تحميلي و هزاران تمهيد و برنامه ديگر نتوانست در اراده آهنين مردمي كه به رهبر خويش اقتدا كرده بودند خللي وارد سازد و نهال جمهوري اسلامي با خون عاشقان روح الله آبياري شد،‌رشد كرد و در قلب مسلمين جهان ريشه گسترد و باليد و شاخ و برگ آن سايه‌بان پناه آنان شد.
روح الله الموسوي الخميني پس از عمري تلاش و مبارزه در راه رسيدن به آمال الهي خود در چهاردهم ……………………..

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در ۷ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

 

 

 

خرید

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.