دانلود تحقیق سواد-اطلاعاتی-روش-اصلاحی-برای-همه-مدارس


در حال بارگذاری
21 فوریه 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :22صفحه
۱۶۰۰۰ تومان
خرید

مقدمه
امروزه دانش آموزان بيش از هر زمان ديگري در اين عصر ديجيتال، به سواد اطلاعاتي نياز دارند. بخصوص زماني كه اطلاعات همگاني  و دسترسي به آن بي هيچ قيد و بندي امكان پذير شده است، نياز دانش آموزان براي دستيابي به منابع معتبر، موثق و كارآمد به اندازه تعبير و كاربرد يافته ها، اهميت يافته است.

با توجه به نياز،  انجمن كتابداران مدارس امريكا و انجمن فن آوري و ارتباطات آموزشي ، مجموعه اي از استاندارد هاي سواد اطلاعاتي را براي دانش آموزان آماده نموده  و در سال ۱۹۹۸، با عنوان قدرت اطلاعات (۱) منتشر كردند.  يك سال بعد جامعه بين المللي براي فن آوري در شوند. موارد مطالعاتي تحقيقات عملي كه در ادامه مي آيد ، نمونه اي از چنين مكمل هايي را در اختيار ما ميگذارد.  نگاهي دوباره و كوتاه به پژوهش ضمن عمل(عملي) زماني كه جان ديويي اين نوع آزمون سازمان يافته را به كاربرد، پژوهش ضمن عمل (عملي)در دهه (۳)۱۹۴۰ رابطه بسيار نزديكي با دانشكده مدرسين در دانشگاه كلمبيا داشت. ايده اصلي اين بود كه با ارائه دادن روش مشخص  نمودن و فراهم نمودن وسايل مورد نياز دانش آموزان براي دستيابي به نتايج قطعي ( با خواندن ، ارتباطات، و رياضيات) شروع شد. به عنوان مثال براي شروع ، دانش آموز مي بايست نتايج خواندن را در كلاس ۲۰۰۲ برآورده كند كه عبارت بود از: ” خواندن و تجزيه  تحليل  مطالب  در رشته هاي مختلف.” در كلاس ۲۰۰۳ ، دانش آموز بايد به  نتايج فن آوري دست پيدا كند:” يعني بكار گيري فن آوري بعنوان وسيله اي براي دسترسي به اطلاعات”. در بخش هاي بزرگ ، كانون

اساس انجمن كتابداران امريكا ارائه نموده  و به سرعت از يك ليست به ليست ديگر مي رفتند و به كار بازنگري ادامه مي دادند تا جاييكه به يك اجماع كلي در زمينه بخش ها و طبقه ها دست پيدا كنند. در كارگاه حين خدمت دانشكده فهرست سياهه مهارتهاي پژوهشي تصويب شد.

ارزيابي فعلي سطوح مهارتها

بر اساس سياهه مصوب، گروه توانست به سطوح فعلي سواد اطلاعاتي دانش آموزان براي ايجاد يك معيار براي مقايسه ، دست يابد. آنها تعدادي از ابزارهاي ارزيابي براي سه جانبه كردن نتايج به كار مي بردند . كاركنان كتابخانه كه ناظر كلاسهاي پژوهشي كتابخانه اي بودند ، متوجه شدند كه مهارتهاي متفاوت در سطوح مختلف تخصصي ارائه مي شود. اعضاي هيات علمي و دانش آموزان با رتبه ها در

  • اجتناب از سرقت ادبي

فرايند همچنين مشخص تر ين سوال را با خود آورد: دليل تفاوت هاي موجود در سواد چيست؟
گام بعدي د ارزيابي سطح كنوني آموزش در رشته هاي مورد نياز ( از آنجا كه همه دانش آموزان مجبور به برآورد ه ساختن نتايج و نيازها به منظور سهيم شدن دز تجربيات آموزشي خاص مي باشند، بود. بار ديگر به منظور تبادل اطلاعات كلاسها تحت نظر قرار گرفت. روساي مشترك تحليل محتوايي براي هر كدام از مقالات ارائه دادند و مهارتهاي پژوهشي صريح را مورد توجه قرار دادند و اشاره كردند كه براي  تكميل موفقيت  آميز مهارتهاي فرضي ضمني براي پژوهش ها ضروريست. هر عضو هيات علمي به صورت مستقل سياهه مهارتها را مورد آزمون قرار دادند و اشاره كردند كه براي …………………..

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۲۲صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

خرید

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.