دانلود تحقیق شاخص های بورس اوراق بهادار


در حال بارگذاری
21 فوریه 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :69صفحه
۲۵۰۰۰ تومان
خرید

مقدمه

يكي از الزامات اساسي براي ره پيمودن به سمت توسعه و پيشرفت ، توجه به سرمايه و سرمايه گذاري است و در لواي سرمايه گذاري است كه امور ديگر مانند افزايش توليد ، افزايش رفاه و ايجاد اشتغال محقق خواهد گرديد. بورس اوراق بهادار ، يكي از عناصر اصلي در بازار سرمايه هر كشور است و شاخص به عنوان يكي از ابزارهاي اصلي در جهت شناسايي بورس به شمار مي رود . مقاله حاضر در راستاي اهميت شاخص بازار بورس ، به توضيحاتي در  اين زمينه پرداخته است .

سرمايه به عنوان يكي از نهادهاي مهم توليد، در كنار ديگرنهادهاي توليد مثل نيروي كار، منابع طبيعي، فن آوري

حال راه پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشته است.

يكي از معيارهاي مهم در ارزيابي مالي كشورهاي مختلف چگونگي وضعيت شاخص است. بورس تهران اگرچه سابقه اي ديرينه (متجاور از چهاردهه) دارد، تنها از سال ۱۳۶۸ به محاسبه شاخص كل قيمت و از سال ۱۳۷۶ به بعد به محاسبه شاخص هاي فرعي ديگر پرداخته است.

متن حاضر به بررسي شاخص هاي بورس اوراق بهادار پرداخته است از جمله موضوعاتي كه مورد بررسي قرار گرفته است. كلياتي در مورد بازارهاي مالي و ابزارهاي مورد معامله در آنها، بررسي شاخص در سطح بين الملل و بررسي شاخص

از نظر عمر ابزار مورد معامله :

۱- بازار اوليه : بازاري كه در آن وام گيرنده اوراق بهادار جديدي را منتشر مي كند و در ازاي وجه نقد به سرمايه گذار (خريدار) مي فروشد.

۲- بازار ثانويه : بازاري كه در آن اوراق بهادار منتشره در بازارهاي اوليه داد و ستد مي شود، مثل بازار بورس

۳- بازار سوم : شامل كليه بازارهاي خارج از بورس است كه در آن اوراق بهاداري كه در بورس پذيرفته شده اند، داد و ستد مي شوند.

۴- بازار چهارم : هنگامي كه به وجود مي آيد كه دو سازمان بزرگ (افراد ثروتمند)

يادشده بالا يكي از ضرورتهاي بنيادين است . به بيان كوتاه بايد بگوييم چنانچه شاخص قيمت، كاهش يابد، به نوعي بيانگر آن است كه قيمت سهام مختلف در مجموع كاهش يافته و اين چيزي است كه سرمايه گذاران از آن مي‌هراسند . همين مفهوم را درباره افزايش شاخص نيز ميتوان گفت.

چنانچه فرض شود سرمايه گذاران دردامنه بسيار متنوع از سهام شركت‌هاي مختلف سرمايه گذاري كرده‌اند، با افزايش شاخص قيمت سهام ، ارزش بدره سرمايه‌گذاري آنها افزايش و با كاهش شاخص قيمت ، ارزش بدره سرمايه‌گذاري آنها كاهش يافته است.

شاخص هاي سهام ايجاد شده اند، اما در عين حال مفاهيم ارزش وزني بازار و بازده كل به نحو شايسته اي در اين شاخص ها به كار گرفته شده اند.

شاخص هاي اوراق قرضه، نوعاً يا متوسط بازده كل و يا متوسط قيمت پرتفوي اوراق قرضه اي را كه ويژگي هاي مشخص مشابهي دارند، نشان مي دهند.

شاخص اوراق قرضه بلند مدت خزانه برادران لهمن (Lehman Brothers Long Treasury Bond Index) (LBLTBI) يكي از انواع شاخص هاي اوراق قرضه است. اين شاخص، شاخص بازده كل است، كه درآمد بهره و تغييرات قيمتي را به طور روزانه براي تمامي اوراق بهادار خزانه با سررسيد بين ۱۰ تا ۳۰ سال منعكس مي نمايد.

۳- تجزيه و تجميع (تركيب) سهام (تغيير ارزش اسمي سهام) در فرآيند تعديل شاخص در نظر گرفته نمي شوند.

به عبارت ديگر بايد توجه داشت كه همواره بخشي از تغييرات شاخص قيمت سهام در بورس تهران، ممكن است از رويدادهاي تفكيك پذير از، حركتهاي قيمتي عرضه و تقاضاي بازار سرچشمه گرفته باشد. براي مثال، در هنگام برگزاري مجامع عمومي شركت هاي پذيرفته شده در بورس پرداخت سود نقدي سهام شركت ها خود به خود به كاهش قيمت آنها و در نتيجه به كاهش شاخص قيمت سهام در بازار مي انجامد، اما اين پديده به هيچ وجه به معناي شدت يافتن يا تداوم روند ركودي ماههاي گذشته نيست. از اين رو با توجه به عوامل تأثيرگذار بر ساختار انتظارات در اين بازار، به نظر مي رسد كه جدا سازي اثر تغييرات قيمتي ناشي از رويدادهاي مانند پرداخت ………………

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۶۹صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.