دانلود تحقیق شبکه های خصوصی مجازی


در حال بارگذاری
26 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 51صفحه
۱۶۰۰۰ تومان
خرید

شبكه هاي خصوصي مجازي

 

در طي ده سال گذشته دنيا دستخوش تحولات فراواني در عرصه ارتباطات بوده است . اغلب سازمانها و موسسات ارائه دهنده كالا و خدمات كه در گذشته بسيار محدود و منطقه اي مسائل را دنبال و در صدد ارائه راهكارهاي مربوطه بودند ، امروزه بيش از گذشته نيازمند تفكر در محدوده جهاني براي ارائه خدمات و كالاي توليده شده را دارند. به عبارت ديگر تفكرات منطقه اي و مي گردد ، مستلزم صرف هزينه بالائي است

همزمان با عموميت يافتن اينترنت ، اغلب سازمانها و موسسات ضرورت توسعه شبكه اختصاصي خود را بدرستي احساس كردند. در ابتدا شبكه هاي اينترانت مطرح گرديدند.اين نوع شبكه بصورت كاملا” اختصاصي بوده و كارمندان يك سازمان با استفاده از رمز عبور تعريف شده ، قادر به ورود به شبكه و استفاده از منابع موجود مي باشند. اخيرا” ، تعداد زيادي از موسسات عناصر تشكيل دهنده يك VPN

دو نوع عمده شبكه هاي VPN وجود دارد :

o دستيابي از راه دور (Remote-Access) . به اين نوع از شبكه ها VPDN)Virtual private dial-up network)، نيز گفته مي شود.در شبكه هاي فوق از مدل ارتباطي User-To-Lan ( ارتباط كاربر به يك شبكه محلي ) استفاده مي گردد. نمايند ، داراي گونه هاي خاصي در اين زمينه مي باشند:

o مبتني بر اينترانت . در صورتيكه سازماني داراي يك و يا بيش از يك محل ( راه دور) بوده و تمايل به الحاق آنها در يك شبكه اختصاصي باشد ، مي توان يك اينترانت VPN را بمنظور برقراي ارتباط هر يك از شبكه هاي محلي با يكديگر ايجاد نمود.
و سياست ها نياز خواهد بود.

شبكه هاي LAN جزاير اطلاعاتي

فرض نمائيد در جزيره اي در اقيانوسي بزرگ ، زندگي مي كنيد. هزاران جزيره در اطراف جزيره شما وجود دارد. برخي از جزاير نزديك و برخي ديگر داراي مسافت طولاني با جزيره شما مي باشند. متداولترين روش بمنظور داشته باشد .مسير ايجاد شده يك روش ايمن ، ساده و مستقيم براي مسافرت ساكنين جزيره شما به جزيره ديگر را فراهم مي آورد. همانطور كه حدس زده ايد ، ايجاد و نگهداري يك پل ارتباطي بين دو جزيره مستلزم صرف هزينه هاي بالائي خواهد بود.( حتي اگر جزاير در مجاورت يكديگر باشند ) . با توجه به ضرورت و حساسيت مربوط به داشتن يك مسير ايمن و مطمئن ، تصميم از VPN به هريك از ساكنين جزيره يك زيردريائي داده مي شود. زيردريائي فوق داراي خصايص متفاوت نظير :

· داراي سرعت بالا است .

· هدايت آن ساده است .

· قادر به استتار( مخفي نمودن) شما از ساير زيردريا ئيها و كشتي ها است .

· قابل اعتماد است .

· پس از تامين اولين زيردريائي ، افزودن امكانات جانبي و حتي يك زيردريائي ديگرمقرون به صرفه خواهد بود
امنيت VPN

شبكه هاي VPN بمنظور تامين امنيت (داده ها و ارتباطات) از روش هاي متعددي استفاده مي نمايند :

o فايروال . فايروال يك ديواره مجازي بين شبكه اختصاي يك سازمان و اينترنت ايجاد مي نمايد. با استفاده از فايروال مي توان عمليات متفاوتي را در
در رمز نگاري ” كليد متقارن ” هر يك از كامپيوترها داراي يك كليد Secret ( كد ) بوده كه با استفاده از آن قادر به رمزنگاري يك بسته اطلاعاتي قبل از ارسال در شبكه براي كامپيوتر ديگر مي باشند. در روش فوق مي بايست در ابتدا نسبت به كامپيوترهائي كه قصد برقراري و ارسال اطلاعات براي يكديگر اطلاعات دلخواه خود نمود.

o IPSec . پروتكل IPsec)Internet protocol security protocol) ، يكي از امكانات موجود براي ايجاد امنيت در ارسال و دريافت اطلاعات مي باشد . قابليت روش فوق در مقايسه با الگوريتم هاي رمزنگاري بمراتب بيشتر است . پروتكل فوق داراي دو روش رمزنگاري است : Tunnel ، Transport . در روش tunel ، هدر و Payload رمز شده درحاليكه در روش transport
– L2TP)Layer 2 Tunneling Protocol) . پروتكل فوق با همكاري چندين شركت ايجاد شده است .پروتكل فوق از ويژگي هاي PPTP و L2F استفاده كرده است . پروتكل L2TP بصورت كامل IPSec را حمايت مي كند. از پروتكل فوق بمنظور ايجاد تونل بين موارد زير استفاده مي گردد :

· سرويس گيرنده و روتر

· NAS و روتر
…………………….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۵۱ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.