دانلود تحقیق شهرستان نطنز


در حال بارگذاری
26 آوریل 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :16صفحه
۱۲۰۰۰ تومان
خرید

مقدمه:

شهرستان نطنز یکی از مناطق تاریخی و مهم استان اصفهان است ، بطور کلی این شهرستان که در مجاورت کویر قرار دارد بواسطه ارتفاع زیاد و دارا بودن مناطق کوهستانی سر سبز دارای مناطق کوهستانی  سر سبز دارای مناطقی با آب و هوایی است که شباهت چندانی با کویر ندارد و دارای ۳ نوع آب و هوای کوهستانی بیابانی و نیمه بیابانی است. شهر نطنز دارای آب و هوایی معتدل و

با توجه به آثار بدست آمده و کوره های ذوب فلز مکشوفه پیشینه تاریخی این شهرستان را از هزاره چهارم قبل از میلاد (۶۰۰۰ ساله) تایید می نماید. این منطقه در ادوار دور به نطین و نطن (به معنی جای خوش آب و هوا به زبان پهلوی قدیم) مشهور بوده که بمرور زمان تغییر یافته است.

این شهرستان به لحاظ قدمت تاریخی دارای بیش از ۳۰۰ آثار تاریخی  است و

روستایی نشانگر ارادت مردم آن روستا به خاندان اهل بیت می باشد.

صنایع و معادن

صنایع ماشینی نطنز عبارتند از : کارخانه چینی و سرامیک ، کارخانه های ریسندگی و بافندگی . در شهرستان نطنز معادن مس ، سرب ، ذغال سنگ ، سنگ مرمر ، سنگ ساختمانی ، آهک ، گچ ، نمک و نقره وجود دارد.

کشاورزی و دامداری

مهم ترین کوه شهرستان نطنز ، کرکس کوه است که بلندترین کوه های مرکزی ایران نیز به شمار می رود. نواحی باختری و جنوبی نطنز ، کوهستانی و دارای آب و هوای سردسیری  و نواحی شمالی و خاوری آن ، شن زار و دارای آب و هوای معتدل است. هوای شهر نطنز سرد است و آب کشاورزی و آشامیدنی آن ، از کاربر ، چاه و چشمه تامین می شود.

به شيخ ابواسحاق ابراهيم ابن يحيي الجونياني، شيخ تاج الدين طرقي، ابوعبدالله و ابوعلي بادي، ظفر بن احمد بن ثابت بن محمدالطرقي، ابونصر احمد بن محمد است.

در كتاب ترجمه محاسن اصفهان، از ابوعبدالله و ابوعلي بادي به عنوان استادان متبحر در علم نحو و اعراب ياد شده است.

آرامگاه باباعبدالله در روستاي “طار” نطنز واقع شده و از جمله بقاع مورد تكريم مردم به شمار مي آيد.

شيخ ابواسحاق ابراهيم بن يحيي الجونياني نيز از بزرگان عرفاي سده سوم هجري و از مريدان

در تهيه اين گزارش از جلد دوم كتاب ميراث فرهنگي نطنز تأليف انديشمند فرزانه سيدحسين اعظم واقفي و كتاب آثار تاريخي كاشان و نطنز از انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور تأليف حسن نراقي استفاده شده است.

نطنز به روايت تاريخ

گنبدباز
اين گنبد بربلندترين نقطه كوهي به همين نام بنا شده است .

با ديوار خشتي محصور شده است، قرار دارد. بقعه سيدحسن واقف بنايي هشت ضلعي و داراي گنبدي با كاشيكاري فيروزه اي است .

آرامگاه واقف داراي صندوق منبت كاري نفيسي است كه آيت الكرسي و نام دوازده امام باخطي زيبا برآن نقش بسته است .

مسجد جمعه (جامع)
مسجد جمعه يا مسجد جامع نطنز مجموعه اي از چندين بنا است كه اين بناها در دوران الجايتو خدابنده و پسرش ابوسعيد بهادرخان به ترتيب زير ساخته شده است :
نمازخانه هاي مختلف به هم متصل مي سازد. اين مسجد از سمت شمال و مشرق و جنوب محدود است به كوچه باريكي كه چون به مدخل بزرگ مسجد و مقابل مناره و درگاه خانقاه مي رسد، وسعت يافته مبدل به ميدان كوچكي مي شود. در سمت غرب ويرانه خانقاه ديده مي شود، مسجد ۳ مدخل دارد، يك مدخل جنوبي و دو مدخل شمالي، مدخل هاي سمت شمال همسطح حياط هستند، ولي مدخل جنوبي دهليزي است كه با ۱۲ پله بلند به كه هر دو بنا در يك زمان ساخته شده اند. گنبد اين بقعه هرمي شكل و هشت ضلعي است. براساس لوحه اي در بقعه شيخ عبدالصمد، ساخت اين بقعه به اسماعيل بناي اصفهاني نسبت داده شده است .

در راهرو مشترك مسجد و مقبره شيخ عبدالصمد سردر مخصوصي الحسين و العباد و الباقر و الصادق و الجعفر و الكاظم الموسي و الرضا و التقي و النقي و العسگري و الحجته القائم محمدالمهدي الغازي صاحب الزمان(عج)”

“همت مصروف داشت عصمت پناه صالحه خديجه سلطان بنت شمس طلا در سنه ۱۰۴۵ و اين اثر خير از او باقي ماند .

………………………

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در ۱۶ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.