دانلود تحقیق صادرات غیر نفتی


در حال بارگذاری
10 مارس 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :23صفحه
۹۵۰۰ تومان
خرید

صادرات غير نفتي

 

مقدمه

تلاش براي رسيدن به اهداف چشم انداز ۲۰ساله و ايجاد ظرفيت هاي جديد در جهت توسعه صادرات غير نفتي همواره از جمله راهبردهاي بلند مدت كشور در عرصه اقتصاد در طول سالهاي اخير بوده است . هرچند كه در طول برنامه هاي اول ،دوم و سوم توسعه اقتصادي كشور ،وضعيت نگاهي به روند صادرات كشور در سالهاي گذشته بيانگر ارتقاي سطح صادرات غير نفتي در سال جاري است .براساس برخي آمارهاي رسمي ميزان صادرات غير نفتي ايران در فاصله سالهاي ۷۴تا۷۷

نيز تاثير مثبت را در روند صادرات گذاشته است و انتظار ميرود در پايان سال ۱۳۸۸ يعني پايان برنامه چهارم توسعه صادرات غير نفتي كشور به دست كم ۳۵ميليارد دلار يعني سرانه ۵۰۰دلار برسد.

بدون ترديد براي دستيابي به اهداف چشم انداز ۲۰ساله بايد برنامه ريزي دقيقي در خصوص تعيين اهداف و راهكارهاي دستيابي به آنها صورت صورت گيرد ،اين در حالي است كه براي تعيين هدف ، علاوه بر برنامه ريزي ،وقت و زمان بايد صرف شود.

از سوي ديگر پيش از پايان چشم انداز ۲۰ساله بايد به برابري صادرات غير نفتي با صادرات  نفتي

صادرات خدمات

 

 

 

 

از كل صادرات جهاني در سال ۲۰۰۵ حجم صادرات خدمات ارزشي بالغ بر ۲۴۰۰ ميليارد دلار بود. خدمات صادرشده بيشتر در زمينه‌هاي مالي، گردشگري، فني و مهندسي، فرهنگي، آموزشي،

بيشترين سهم از صادرات خدمات را به خود اختصاص دادند.

توسعه صادرات غيرنفتي، استقلال اقتصادي در عرصه جهاني

بر اساس اهداف سند چشم‌انداز ‪ ۲۰ساله كشور ، در بهترين وضعيت بايد نسبت صادرات كالاهاي

ناشايست صادركنندگان كه منجر به كاهش بها، از دست رفتن بازار و كاهش قدرت چانه زني دراين بخش مي‌شود، جايگاه ايران را در عرصه جهاني تقويت مي‌كند.

بدون ترديد استفاده از تواناييها و قابليتهاي نظام در راستاي كسب سهم شايسته‌اي از بازار ساير كشورها،آموزش فنون جديد صادرات وبازاريابي، اعمال سياستهاي تضمين صادرات بخصوص در مورد بازارهاي جديد و نامطمئن و شناسايي و رفع حلقه‌هاي مفقوده بخش صادرات غيرنفتي ، ايران را در حفظ بازار و دستيابي به بازارهاي جديد ياري مي‌كند.

در پايان بايد گفت كه فعال كردن شوراي صادرات غيرنفتي، سياستگذاري در جهت كاستن از وخامت احتمالي در بخش صادرات – واردات و زمينه‌سازي و تلاش براي اجراي برنامه‌هاي هدفمند در بخش صادرات ، كشور را براي دستيابي به اهداف افق چشم‌انداز ‪ ۲۰ساله كمك

به اعتقاد برخي كارشناسان بازرگاني در حاليكه بازار بزرگ آسياي ميانه و قفقاز به روي ايران باز شده است ،اما متاسفانه هنوز نتوانسته ايم از اين بازارها به نحو شايسته اي بهره گيريم.

صادرات غير نفتي ايران به اين كشورها از ۶۸۰ميليون دلار در سال ۷۳ به ۶۰۰ميليون دلار در سال ۸۳كاهش يافت .سهم ايران از اين بازار اكنون تنها ۵/۲درصد است ،در حاليكه سهم اتحاديه اروپا از بازار قفقاز ۳۶درصد و سهم روسيه از بازارهاي آسياي ميانه ۳۳درصد است ،سهم تركيه۸درصد و آمريكا۶درصد است .

بر اساس گزارش هاي رسمي در سال ۲۰۰۵ميلادي ارزش تجارت جهاني ،معادل ۱۰تريليون دلار بود كه سهم ايران با احتساب صادرات نفت ۶۵صدم درصد و بدون نفت يك دهم درصد بوده ……………

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۲۳صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.