دانلود تحقیق عملکرد فیزیکی بخش کشاورزی واحد هومند آبسرد سال۱۳۸۲


در حال بارگذاری
26 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 16صفحه
۱۳۰۰۰ تومان
خرید

زمينه هاي مختلف توليدي بخش كشاورزي واحد هومند آبسرد به قرار زير ميباشد.

  • باغات سيب واحد

توصيف فني قطعات: اين باغات متشكل از ۴ قطعه تجمعي با محدودة مشخص ميباشد كه به صورت دو قسمت همسان ذيل به لحاظ فرايند سرمايه گذاري قابل تفكيك ميباشد:

الف: قطعات ۱ و ۲ باغات:

اين دو قطعه كه در قسمت پائين و در مجاورت جاده تهران فيروزكوه قرار دارد

هزينه هاي جاري اين قطعات از طريق برنامة نگهداري ساليانه به دقت برآورد گردد. در ضمن قابل ذكر است كه به دلايل رسيدگي مجدانه و برنامه اي چند سال اخير، برمامة توليد اين قطعات حدوداً يكسال از پروژة سرمايه گذاري خود جلوتر ميباشد.

ب= قطعات سيب ۳ و ۴ (باغات سيب)

اين دو قطعه در بالا دست قطعات ۱ و ۲ قرار دارند كه جمعاً به مساحت تقريبي ۳۲ هكتار ميباشد و داراي يك تاريخ كشت و احداث همزمان هستند. با توجه به پيشينة نگهداري اين دو قطعه روند رويشي آنها كم و بيش همانند و برابر

نتيجه: طرح سرمايه گذاري اوليه در اين خصوص تهيه شده و مقرر گرديد جهت ساماندهي و تشخيص آينده اقتصادي اين قطعه باغ، در اسرع وقت تماذمي فرآيند نگهداري و برنامه اي آتي در قالب يك پروژه سرمايه گذاري باغ گرد. واحد تنظيم و تدوين گردد.

۳- قطعه زعفرانكاري واحد (۵ هكتاري)

اين قطعات به مساحت تقريبي ۵ هكتار طي قراردادي با ماهيت پيمان مديريتي كاشته شده كه طبق مفاد قرارداد مربوطه، فرآيند نگهداري و برداشت آن

  • ۱ هكتار ديگر نيز از اين اراضي با ۱۰ ساعت آب چاه ۱۰۳ در قالب قرارداد پيمان مشاركتي به پيمانكار مربوطه واگذار گرديده است كه شرايط آن كاري از طريق مفاد قرارداد مربوطه در حال جريان ميباشد. كه محصول آن در پايان سال ۸۳ قابل فروش خواهد بود.

در اين خصوص يك هكتار ديگر نيز با توجه به موفقيت طرح در جهت توليد نهال به تيپ قرارداد سال قبل به اجرا درآمده كه محصول آن در پايان سال ۸۴ بدست مي آيد. كه در اين طرج نيز ۱۰ ساعت از آب چاه ۱۰۳ نيز به آن تخصيص يافته است.

  • انجام شخم در قسمت اعظم اراضي جنوب جاده
  • كشت گندم ديم در سطح ۴۶ هكتار در قسمت اراضي جنوب و شمال جاده

پيگيري هاي متعدد در خصوص جفر چاه گمانه (جابجايي چاه ۴-۱) كه مجوز جابجائي و استعلامهاي لازم در اين مورد توسط بهش كشاورزي واحد اخذ شده بود كه اين امر با توجه به مطالعات ژئوفيزيكي كه در سال

با توجه به وجود دو دستگاه روتيواتور در واحد از سالرهاي گذشته، و بلااستفاده ماندن آنها، نسبت به تعمير آنها اقدام شده و براي انجام شخك و تسطيح بين رديف درختان از سال ۸۱ اقدام گرديد كه شمن تجربه كسب شده در اين خصوص پيشنهادي بشرح ذيل داده مي شود:

با اجراي پروژه اصلاح سيستم قطره اي قطعات باغات از حالت لوپي به حالت دوخطه كه به پيشنهاد مسئول بخش كشاورزي و با همت طرح و پيگيري مكاران محترم معاونت صورت پذيرفته كه در اين خصوص تا سال ۸۳ نسبت به اصلاح قطعات ۱ و ۲ اقدام شده است.

لذا پيشنهاد مي گردد در اين خصوص نسبت به اصلاح سيستم قطعه ۴ كه در پروژه سرمايه گذاري نيز پيش بيني شده است در آخر سال ۸۳ اقدام عاجل صورت پذيرد.

مصرفي آبياري قطره اي باغات بوده است كه تعرفه آبياري قطره اي از اواخر سال ۸۲ در فيش هاي برق اعمال ميشود.

  • ايجاد چالكوذ به تعداد ۴۶۱۰۰ چال در قطعات ۳ و ۴ باغات هومند
  • تهيه و خريد و تخليه ماشين كود حيواني و پخش آن در قطعات ۳ و ۴
  • اجراي عمليات هرس باغات قطعات ۱ و ۲ و ۳ و ۴

 

در خصوص طرح نهالكاري

با توجه به بررسي هاي بعمل آمده زمينه مساعدي جهت انجام يك طرح سرمايه گذاري در خصوص توليد نهال با استفاده از منابع آب و خاك واحد هومد آبسرد در سال ۸۱ شناسائي و بررسي گرديد كه اين طرح بصورت مشاركت در امر سرمايه گذاري، امور فني و بازاريابي امكان پذير بوده مه با ………………..

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۶ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.