دانلود تحقیق عملکرد ما از ابتدای جنگ تا امروز


در حال بارگذاری
26 آوریل 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 10صفحه
134 بازدید
۸۰۰۰ تومان
خرید

عملكرد ما از ابتداي جنگ تا امروز هميشه همراه با بدبيني فوق‌العاده شديد نسبت به قدرت‌هاي خارجي بوده است. البته نبايد فراموش كرد كه كشور ما در طول دهه‌هاي گذشته از سوي قدرت‌هاي خارجي اعم از شرقي و غربي صدمات زيادي ديده و براي استقلال خود بهاي زيادي پرداخته است؛ در واقع عامل اصلي براي انقلاب، تا كنون بحث تحقير خارجي بوده است. مردم پيش از پيروزي انقلاب احساس مي‌كردند ديگران براي كشور تصميم مي‌گيرند و حاكمان قبل از انقلاب هيچ تصميمي از خود نمي‌توانند بگيرند؛ از اين رو در شعارها بحث استقلال را مطرح كردند.
به خاطر نگراني‌هاي بيش از حد براي دستيابي به اهدافمان از دست بدهيم.

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به آن‌چه نگراني هميشگي نسبت به سرمايه‌گذاري خارجي در كشور مي‌ناميد، خاطرنشان كرد: اين قضيه همواره باعث شده هميشه با وسواس برخورد كنيم، اما اين در حاليست كه بعد از گذشت زمان در مقطعي احساس كرديم نياز به سرمايه‌ خارجي و كارشناسان بيروني داريم؛ از اين رو تا حدودي از خود نرمش نشان داديم، اما هم‌چنان ته ذهنمان نگراني وجود دارد و اين در حاليست كه در كشوري مثل مالزي با وجود سرمايه‌هاي زياد خارجي، چنين چيزي وجود ندارد.
راحت‌تر به توافق مي‌رسيديم و منافع كشورمان بيشتر لحاظ مي‌شد. اما متاسفانه بايد گفت كه ما هميشه در مقاطع سخت نمي‌توانيم تصميم‌گيري سريعي داشته باشيم و احساسات را در تصميمات دخيل مي‌كنيم.

وي هم‌چنين به قضيه‌ي گروگان‌گيري اشاره كرد و افزود: درآن قضيه نيز تا زماني كه عراق به ما حمله نكرده بود، هيچ كس جرات نمي‌كرد به حل و فصل مساله بپردازد. اما پس از آن آمادگي پيدا كرديم، حتي اين اواخر در اين زمينه عجله‌ هم كرديم و چون با زمان انتخابات آمريكا يكي شده بود، به سرعت آن را حل كرديم.

روحاني ادامه داد: در زمان جنگ نيز زماني كه در موضع قدرت بوديم و خرمشهر را پس گرفته بوديم، باز هم نتوانستيم تصميم بگيريم كه هم‌زمان با دفاع مقدس با دشمن سر ميز مذاكره بنشينيم و بحث كناست. امروز شرايط جهاني به سرعت تغيير مي‌كند؛ ازاين رو ما نمي‌توانيم فرمول‌هاي گذشته را ملاك قرار دهيم .

روحاني با بيان اين‌كه با سرعت گردش اطلاعات، تحولات متعدد نيز صورت مي‌گيرد، گفت: نمي‌شود در دنياي امروز يك سري اصول را به عنوان اصول ثابت مد نظر قرار داد و در آن چارچوب، از دنيا فاصله گرفت و تنها هر گاه اضطرار به وجود آمد، نظر را تغيير داد.

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، حساسيت اين مقطع زماني را از يك نگاه از حساسيت زمان جنگ تحميلي بيشتر دانست و ادامه داد: گر چه آن زمان براي ملت
دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي، با اشاره به اين‌كه در سال ۸۱ با تعدادي سانترفيوژ غني‌سازي انجام داديم، گفت: خاتمي در بيست و دو بهمن سال ۸۱ دستيابي به اين دستاورد را به عنوان پيروزي بزرگ ملت ايران عنوان كرد، البته در آن زمان اصفهان ناقص بود و اراك تازه شروع شده بود و در توليد كيك زرد، قدم‌هاي اوليه را برداشته بوديم كه لازم بود كامل شود.

وي با اشاره به آن‌چه سر و صداهاي راه افتاده در دنيا عليه ايران در سال ۸۱ مي‌ناميد افزود: پس از آن در سال ۸۲ بود كه پرونده‌ي ايران به شوراي حكام رفت و در آن مقطع بود كه تبليغات دروغين عليه ايران در جهان به راه افتاد. متاسفانه با اين دروغ‌ها افكار عمومي مشوش شد تا رسيديم به قطعنامه شهريور سال ۸۲ كه اين قطعنامه براي جمهوري اسلامي خوشايند نبود و ما را تا مفعاليتها و مذاكرات بعدي را دارند، زده بودند، البته بسياري از روزنامه‌ها در آن زمان به اين قضيه حمله كردند و گفتند كه چرا ما سر پانصد سانترفيوژ با غربي‌ها به توافق رسيده‌ايم .

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي، با ابراز تاسف از اين‌كه اروپا با نزديك شدن به انتخابات رياست‌جمهوري نهم ايران عقب‌نشيني كرد، گفت: آنها در آن مقطع احتياط را پيشه كردند و گفتند نمي‌دانيم در انتخابات ايران چه خواهد شد؛ لذا ناچاريم صبر كنيم تا دولت سر كار آيد. اگر چنين نبود ما به توافق نهايي با آنها نزديك شده بوديم. اما متاسفانه با روي كار آمدن دولت تاكتيك‌ها در ……………..

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در ۱۰ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.