دانلود تحقیق فقر، طلاق


در حال بارگذاری
26 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :23صفحه
۱۳۰۰۰ تومان
خرید

فـقـر

درک مفهوم این اصطلاح و جوانب مختلف آن حایز اهمیت است ،‌زیرا ما را با یکی از مقولات مهم اقتصادی که با ماهیت دوران اقتصادی – اجتماعی مربوطه دارای ارتباط است، آشنا میسازد. سطح زندگی اصطلاحی است که برای نشان دادن حدود مصارف مادی و معنوی اهالی یک کشور به کار می‌رود. سطح زندگی به میزان و چگونگی

علت ها

فقر و بدبختی به علت تفاوت طبقاتی جامعه بروز می‌‌کند که بعد از دوران اولیه انسان‌های بدوی که در جریان ملیون‌ها سال پیش زندگی می‌‌کردند به بار آمده است و نتیجه آن تفاوت‌های اجتماعی در سطوح طبقات متفاوت جامعه است تازمانی که این شرایط حاکم باشد جامعه ايالت كوازولو-ناتال افريقاي جنوبي، هم، بالاترين ميزان ايدز را دارد و، هم، بالاترين ميزان فقر و محروميت و نابرابريهاي اجتماعي را .در تحقيقي كه در همين ايالت انجام شده محروميت اقتصادي و اجتماعي در افزايش احتمال مبادرت

روسپيگري بوده است و بر احتمال فروش تن در مقابل پول مي‏افزايد. در همين كشور ما يك كارگر افغاني مي‏تواند با وعده پرداخت مبلغي پول ۵ زن خياباني را بفریبد و پس از رسيدن به مقصود خود آنها را به قتل برساند.

چه چيز باعث مي‏شود كه ۵زن جوان و ميانسال، كه طبيعتاً از ايجاد رابطه جنسي با كارگري افغاني احساس خطر مي‏كنند، در شرايطي ناامن به تن فروشي مبادرت ورزند؟

فقر بر احتمال واداشتن زن به برقراري روابط جنسي مي‏افزايد. زناني كه از دستيابي به سلسله‏مراتب قدرت و مديريت و منابع اقتصادي محرومند، با قرار

در عوض شيربها، همسران كم‏سال‏تري را اختيار مي‏كنند و به ازدواجهاي مكرر يا همزمان دست مي‏زنند، بي‏آنكه مرجعي از آنها بازخواست كند كه آيا صلاحيت يا استطاعت تجديد فراش را دارند يا نه.

اين نيز از طريق افزودن بر تعداد زنان مطلقه و كودكان بدسرپرست به چرخه فقر نداوم مي‏بخشد.فقر و نابرابري اجتماعي به تداوم ناآگاهي و محروميت زنان فقير از دسترسي به رسانه‏ها و منابع اطلاعاتي كمك مي‏كند و برنامه‏هاي آگاهي‏دهنده را به شكست مي‏كشاند.

نتيجه آنكه تنها دادن

بيكاري

تأمينات بيكاري شامل شخصي مي شود كه

  • ۶۴-۱۸ ساله مي باشد
  • بيكار بوده و در اداره كار به عنوان متقاضي كار ثبت نام كرده باشد
  • درخواست كار تمام وقت مي كند
  • داراي توانايي انجام كار بوده و آماده پذيرش كار مي باشد
  • برايش كار و يا محل تحصيل يافت نمي شودمدارك و ديگر برگه هاي شما را نگاه مي كند. علاوه بر اين به شما اطلاعاتي در مورد اين كه وضعيت در آينده چگونه ادامه خواهد يافت, داده مي شود.پس از مراجعه به اداره كار فرم درخواست پول روزانه بيكاري را به كلا ارسال كنيد. چنانچه در صندوق بيكاري عضويت داريد, فرم درخ توضيح داده مي شود. شما در دوران بيكاري در مدت ۱۲ ماه تعداد شش روز اداري مرخصي داريد. در صورتي كه مقدار مرخصي تان از شش روز بالا بزند, بابت اين رفته است و‌آنقدر اين فاجعه جدي است كه حتي مؤسسات تحقيقاتي بين‌المللي نيز به ايران هشدار مي‌دهند تا هرچه سريعتر با اتكا به تفاسير علمي از اقتصاد راهبرد خروج از بن‌بست بيكاري را طراحي كند. چندي پيش صندوق بين‌المللي پول با تهيه گزارش از ايران به عنوان كشوري ياد كرده بود كه كمترين درآمد سرانه و صاحب بيشترين جمعيت در زير خط فقر است. اين نهاد بين‌المللي يكي از دلايل اصلي اين بحران را بيكاري معرفي كرده بود. هرچند كه صندوق بين‌المللي پول از اصلاحات اقتصادي و تزريقنشريه اقتصادي ميس در ادامه به نتيجه ديگر بيكاري در ايران اشاره كرد و نوشت: فقدان فرصت شغلي مناسب براي قشر تحصيل‌ كرده و نخبگان جامعه ايران موجب بروز معضل فرار مغزها شده است و برآورد مي‌شود كه سالانه بين ۱۰۰ تا ۲۲۵ هزار نفر از متخصصان و تحصيلكردهاي ايران كشور خود را ترك مي‌كنند.

    اين گزارش بروز ناامني ‌و بي‌ثباتي‌ سياسي را يكي ديگر از نتايج بيكاري در كشور ذكر كرد و نوشت: جواني كه يك فرصت شغلي مناسب در اختيار داشته باشد، انگيزه كمتري براي حضور در اغتشاش‌هاي خياباني و تظاهرات‌ها عليه حاكميت اين كشور را دارد.

    به گزارش فارس، نشريه تحقيقات اقتصادي خاورميانه در ادامه به اقدامات انجام شده توسط دولت ايران براي مبارزه با بيكاري در سال‌هاي گذشته اشاره كرد و افزود: ………………..

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۲۳ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.