دانلود تحقیق مبانی زیست شناسی


در حال بارگذاری
11 جولای 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 45صفحه
۳۰۰۰۰ تومان
خرید

مواد آلی

ساختمان سلول های زنده از چهار گروه اصلی مولکول های آلی تشکیل شده است. پروتئین ها، ئیدراتهای کربن، چربیها واسیدهای نوکلئیک (هسته ای).

پروتئین ها: موادی هستند که سلول ها برای رشد ونگهداری از خود به آنها نیاز دارند این مواد از اتمهای کربن، هیدروژن، اکسیزن، نیتروزن وگوگرد تشکیل شده اند. پروتئینها مولکول های بزرگی هستند که از واحدهای کو

آب وغذای آلوده : آب ومواد غذایی می توانند به وسیله تماس با ذرات حاوی میکروبها ویا مدفوع آلوده شوند. هنگامیکه آب آشامیدنی منطقه ای آلوده شود به سرعت بیماریهایی مثل وبا وحصبه در آنجا همه گیر می شود.

عوامل دفاعی بدن : پوست سد موثر در برابر عوامل بیماریزا محسوب می شود. هنگامی که پوست بریده می شود، قبل از آنکه لخته خون تشکیل شود میکروبها از محل بریدگی وارد بدن می شوند.

توجه به این مطلب اهمیت فراوان پوست را خاطرنشان می سازد. راه های تنفسی که بوسیله پوست محافظت نمی شوند از ماده لزج وچسبناکی با نام

میوز

گامتها تنها سلول های انسانی هستند که به جای داشتن ۴۶ کروموزوم ۲۳ کروموزوم دارند.

۲۳ کروموزوم عدد هاپلوئید است. در طی عمل لقاح هسته سلول نر با هسته سلول ماده ترکیب شده وسلول دیپلوئیدی با ۴۶ کروموزوم به وجود می آید.

کروموزوم های سلول پدری با کروموزوم های همولوگ خود از سلول مادر جفت می شوند.

سلول های هاپلوئیدی از راه تقسیم سلولی میوز در اندامهای تناسلی به وجود می آیند. در طی تقسیم میوز یک سلول دیپلوئید به چهار سلول هاپلوئید که هر یک ۲۳ کروموزوم دارند، تبدیل می شود.

اکولوژی

اکولوژی مطالعه قسمتهای مختلف محیط است. دانشمندان علم اکولوژی علاقمند به مطالعه روابط میان جانداران ( محیط زنده) با هم ومحیط اطرافشان ( محیط غیرزنده ) هستند.

هر موجود در زیستگاه خاص خود زندگی می کند. مثلا زیستگاه ماهی قزل آلا رودخانه است.

جانداران مختلف که در یک زیستگاه خاص زندگی می کنند، تشکیل

ارتباط دارند وتشکیل شبکه های غذایی می دهند. علت ارتباط زنجیره های غذایی تغذیه یک جاندار از چندین نوع موجود دیگر است.

چرخه های مواد در طبیعت

حیات هر اکوسیستم متکی برگردش مواد مهم بین محیط زنده وغیرزنده است که تحت عنوان چرخه مواد آلی –  کانی از آن نام برده می شود. بدون وجود این چرخه های طبیعی منابع وعناصر ضروری مصرف شده ودگرباره تجدید نظر نخواهد شد.

چرخه نیتروژن

گیاهان ترکیبات غیرآلی نیتروژن یعنی نیتراتها را از خاک می گیرند وبا استفاده از آنها مولوکولهای پیچیده پروتئین را می سازند. سپس این گیاهان غذای حیوانت می شوند وپروتئین های آنها به پروتئین های حیوانی تبدیل می شود. هنگامی که گیاهان وجانوران می میرند، مواد پروتئینی بدنشان به وسیله گندزداها تجزیه شده وبه ترکیبات آمونیاکی

وسپس نیتروژن تبدیل می کنند وباعث کم شدن ذخایر نیتروزنی خاک می شوند.

چرخه آب

گرمای خورشید آب دریاها، خشکیها وگیاهان را تبخیر می کند. سپس میعان صورت گرفته بخار آب به قطرات ریز آب تبدیل شده ابرها را می سازد.

قطرات ریز آب به هم پیوسته قطرات درشتی را می سازند که به صورت ………………….

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۴۵صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.