دانلود تحقیق مخازن آب


در حال بارگذاری
23 ژانویه 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 9صفحه
۸۵۰۰ تومان
خرید

بنام خدا

مخازن مرتفع آب كه جهت ذخيره سازي آب و استفاده از انرژي پتانسيل آن بدليل ارتفاع آن از سطح زمين مي‌باشد امروزه با توجه به اهميت ذخيره كردن آب و در بعضي نقاط بدليل كمبود آب بسيار مورد توجه مي باشند. اين مخازن از نظر جنس مصالح به دو نوع فولادي وبتني تقسيم بندي مي شوند كه موضوع بحث ما راجع به نوع فولادي آن مي‌باشد. يك مخزن هوايي بايد چه از لحاظ طراحي در برابر بارهاي ثقلي ،برف، زلزله، هيدروستاتيك چه اجرا و چه رعايت نكات بهداشتي و زيست محيطي آن مورد بررسي قرار گيرد. از آنجا كه اين مخازن معمولا حجم زيادي از مايع را در خود نگهداري مي كنند پس در كليه مراحل بايد تمهيدات ويژه اي با توجه به موقعيت بر پا سازي

شش ضلعي و يا هشت ضلعي مي باشند تشكيل شده اند. آنچه تاكنون ساخته شده نشانگر آنست كه اكثر مخازن قابهايي با پروفيلهاي لوله اي مي باشند و بادبندهاي آنرا نيز ميلگرد ها،لوله هاي كم قطر ، تسمه وكابلها تشكيل مي دهند.

بارگذاري:

همانطور كه پيشتر گفته شد برج نگهدارنده وظيفه تحمل اكثر بارها را دارد. بارهاي وارد بر كل سازه مخزن هوايي عبارتند از :

۱-بار مرده ناشي از وزن مايع درون مخزن، وزن پوسته مخزن وبرج نگهدارنده

متصل مي‌باشد در نتيجه نيروي ثقل مخزن  و نيروي ناشي از زمين لرزه يا باد از طريق اين گره ها به پايه ها منتقل مي شود و پايه نيز براي تحمل بار جانبي از مهارهاي جانبي نظير بادبند و تيرهاي اتصال كمك مي جويد.لازم به ذكر است كه بدليل ارتفاع زياد پايه ها، ستونهاي تشكيل دهنده جزو ستونهاي لاغر محسوب مي شود و تحت كمانش قرار مي گيرند در نتيجه لازم است در نقاط مخشص مهار شوند كه اين مهار بصورت تيرهايي در ترازهاي مختلف عمل مي كنند.

در مورد اتصالات برج نگهدارنده بايد توجه كرد كه اتصالات در تمام نقاط به غير از محل اتصال پايه ها بي پي واتصال بادبندها،صلب در نظر گرفته مي در زلزله ماه مه ۱۹۶۰ ميلادي شيلي، روش تحليل ديناميكي ساده شده اي را پيشنهاد كرد با اين حال مي توان گفت كه روش بلوم وهمكاران بهترين روش ديناميكي براي استفاده در دفاتر طراحي بوده است. كه امروزه با وجود نرم افزارهايي نظير sap  مراحل مدل سازي، تحليل وطراحي آسانتر ودقيقتر شده است.روش  ذكر شده بلوم شامل يك رشته نمودارهاي طراحي است كه طراح را قادر مي سازد تا ثابتهاي پيچيده مورد لزوم در معادلات هيدروديناميكي را سريعا تعيين كند. از برنامه هاي كامپيوتري ديگري كه براي تحليل ديناميكي

تحليل اثر داده شوند. يكي از فاكتورهاي مهم آيين نامه اي ،ضريب رفتار R  ميباشد كه با توجه به نوع سازه و رفتار آن واعمال نتايج آزمايشگاهي و تئوري تعيين مي شود. براي سازه هاي غيرساختماني كه از لحاظ ديناميكي انعطاف پذيرند ضريب R نبايد بيشتر از ۳ در نظر گرفته شود.

فاكتور موثر ديگر در طراحي لرزه اي يك سازه ،فاكتور I يا ضريب اهميت

۳-تغيير شكلهاي خمشي، كششي و فشاري بايد در نظر گرفته شوند.

۴-بار مرده تجهيزات بالاي مخزن نيز در تحليل تاثير داده شوند.

 

در انتقال نيروي جانبي بايد:

۱-مهارهاي جانبي وبادبندها بايد مقاومت يكنواختي را در سازه ايجاد كنند.

۲-نيروي ناشي از خروج از مركزيت بادبندها بايد در محاسبات تاثير داده ……..

 

 

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در ۹ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.