دانلود تحقیق مدیریت و ارتباط


در حال بارگذاری
2 سپتامبر 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 21صفحه
۱۸۰۰۰ تومان
خرید

مقدمه:

بدون شك ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي‌كند. طرف ديگر سكه اينكه‏‏، ارتباطات معمولاَ به عنوان ريشه‌هاي واقعي همه‌ي مشكلات جهان است. زيرا نزاع‌هاي خانوادگي‏، تعصب‌هاي اخلاقي‏، جنگ بين ملتها‏، شكاف نسلها، مباحثه‌هاي صنعتي و تعارض سازماني توصيفي از سوء ارتباطات مي باشد. اينها فقط نمونه هايي از مشكلات بيشمار ارتباطات غيرموثر است. به طور واضح اين تفكر مي تواند خيلي فراتر رود، به طوري كه ارتباطات يك ضربه گير و عصاي دست مناسبي بشود. ولي با اين حال

زبان نوشتاري و كلامي است كه نه تنها براي بدست‌آوردن هدف‌هاي سازمان ضروري است‏، بلكه يك مشكل بالقوه براي سازمان مي‌باشد. عدم حضور يك تكنيك مناسب ارتباطي امكان تطبيق بعضي از هدف‌ها را به عنوان اساس و پايه سازمان از بين مي‌برد. تكنيك‌هاي ارتباطات‏ شكل دروني سازمان را مي‌سازد.

قبل از اختيار و قدرتي كه از حانب فرادستان داده شود، تفاهم و درك بايد انجام گردد. هفت عامل ويژه ارتباطات را كه در ايجاد و نگهداريقدرت و اختيار در سازمان بسيار بااهميت مي‌باشند، به طور خلاصه به قرار زيرند:

تعريف ارتباطات

واژه ارتباطات در جوامع نوين به وسيله همه، از جمله افراد عادي، دانشمندان رفتاري، كارورزان مديريت و غيره به كار مي‌رود. اين واژه براي توضيح خطاهاي اجتماع به طور كل و سازمان بكار مي‌رود. ولي علي‌رغم مورد استفاده وسيع آن، تعداد اندكي از مردم عادي و عده‌اي از مديران اين واژه را مي‌توانند به طور مختصر تعريف كنند. مشكل اساسي در اينجاست كه متخصصان ارتباطات، هنوز خودشان به يك تعريف مشترك نرسيده‌اند.

در ادبيات رفتار سازماني تعريف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهيم اطلاعات كه براي اين منظور‏، سمبلهايي را بكار مي‌برند. براي مثال نتيجه تحقيقات اخير نشان مي‌دهد كه ارتباطات درك و تفاهم است و غيرقابل

وقت مي‌كنند. نتايج بعضي از تحقيقات نشان مي‌دهد كه صحبت كردن، خواندن، نوشتن و گوش‌كردن بيش از هشتاد درصد وقت روزانه هر مدير را مي‌گيرد.

ارتباطات در سازمان‌هاي بي‌عيب و نقص نيست و گاهي فرسنگ‌ها با دقت و صحت فاصله دارد و مي‌تواند مورد هجوم ويروس‌هاي خطا و بي‌دقتي قرار گيرد. ارتباطات فرايند پيچيده‌اي است كه عوامل بسياري بر آن تاثير مي‌گذارند. در معرض منابع بسيار زياد خطا، اشتباه كاري و سوء تعبير و تفسير است. ارتباطات نقش اساسي را در هرجنبه‌اي از عمليات

اشتباهات فرستنده را كاهش مي‌دهد.

جايي كه دقت ارتباطات مهم است (مانند آموزش‌هايي در مورد انجام وظايف پيچيده)، روش دوطرفه اساسي‌ترين روش است. بدون بازخورد از طرف دريافت كننده‏ فرستنده زمينه ناچيزي براي قضاوت در مورد دقت ارتباط و يا ميزان درك و فهم گيرنده از پيام دارد.

در اغلب مواقع، مديران جهت اثربخش‌تر شدن ارتباطات مجبورند از هر دونوع ارتباط (يك طرفه و دوطرفه) استفاده نمايند. بعضي از انوع ارتباطات مديريتي، مانند بيانيه‌هاي ساده‌ي قوانين و خط مشي‌هاي سازمان،

 

غلبه بر موانع ارتباطات بين افراد

غلبه نمودن بر موانع، فرآيند دومرحله‌اي است. نخست شخص بايد انواع موانع مختلف را كه احتمال رخ دادن آنها مي رود، بشناسد. دوم، برآنها غلبه كند. بعضي از فنوني كه براي غلبه بر موانع ويژه مي توانند به كارآيند عبارت‌اند از:

غلبه بر اختلاف اداراك: براي غلبه بر تفاوتهاي ادارك، پيام بايد طوري بيان شود كه براي كساني كه ديدگاه و تجربه‌هاي متفاوت دارند، قابل درك باشد. در صورت امكان، بايد زمينه‌هاي فكري …………………….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۲۱صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.