دانلود تحقیق معرفی ADO و کاربرد آن در ASP


در حال بارگذاری
5 سپتامبر 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 15صفحه
۸۵۰۰ تومان
خرید

معرفی ADO و کاربرد آن در ASP

ارتباط ASP با بانك های اطلاعاتی از طريق واسطی بنام ADO انجام می گيرد. با استفاده از رابط فوق می توان به انواع داده های ذخيره شده بسادگی، در كمترين زمان و صرفا بكمك يك مسير دستيابی پيدا كرد. به همين دليل می توان ادعا كرد كه ADO ساده ترين روشی است كه تاكنون برای ذخيره و شئ Connection
قبل از هر گونه ذخيره و بازيابی داده ها از بانك اطلاعاتی می بايست با ايجاد و مقدار دهی اوليه يك Connection زمينه لازم جهت ارتباط با بانك اطلاعاتی را بوجود آورد. در ADO با استفاده از شی Connection يك ارتباط با بانك اطلاعاتی ايجاد و پس از انجام عمليات دلخواه در رابطه با بانك اطلاعاتی و در زمانيكه به وجود آن ديگر نياز نباشد، می توان آن را حذف كرد. Open كردن يك توان نوع ( Mode ) ارتباط را بكمك استفاده از ثوابت تعريف شده مشخص نمود. در صورتيكه بخواهيم از بانك اطلاعاتی صرفا اطلاعاتی را بخوانيم از ثابت adModeRead ، فقط اطلاعاتی را در بانك اطلاعاتی بنويسيم از ثابت adoModeWrite و در نهايت در صورتيكه قصد داريم بطور همزمان اطلاعاتی را از بانك اطلاعاتی خوانده و در آن اطلاعات جديدی را نيز بنويسيم از ثابت adoModeReadWrite استفاده می گردد. توصيه می گردد با توجه به نوع رفتاری كه با بانك اطلاعاتی خواهيم داشت آن را باز نمائيم چراكه در صورتيكه صرفا قصد خواندن و يا نوشتن را در يك بانك اطلاعاتی داشته باشيم و نخواهيم دو عمليات را با هم انجام دهيم، باز كردن بانك اطلاعاتی

روش فوق بهترين حالت ايجاد يك ارتباط نيست زيرا DSN بصورت پيش فرض از MSDASQL Provider استفاده می كند. اما JET OLEDB Provider بمراتب سريعتر و قابليت های بيشتری را دارا است. بنابراين می توان جهت ارتباط با بانك اطلاعاتی مطابق زير عمل نمود:

Dim Conn, ConnStr
ConnStr= “PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=” + Server.MapPath(Path2DB)
Set Conn = Server.CreateObject(“ADODB.Connection”)

ارتباط خود را با بانك اطلا عاتی قطع (Connection، بسته گردد) و در ادامه تغييرات لازم را از طريق صفات مربوطه اعمال و مجددا Connection را برقرار نمود.

بمنظور باز نمودن يك Connection از متد Open مربوط به شئ Connection استفاده می گردد.

متد Connection.Open
در صورتيكه متد فوق بدون خطا اجرا گردد، يك ارتباط كاری ( عملياتی) با بانك اطلاعاتی ايجاد شده است.

گردد رکوردی باز گردانده نخواهد شد.

شئ RecordSet
از شی RecordSet جهت نگهداری رکوردها يا جدول دريافتی استفاده می گردد. اين شئ نظير يك جدول بانك اطلاعاتی دارای سطرها و ستون هائی است. در حقيقت شئ فوق يك تصور مجازی از يك جدول خواهد داد و بصورت فيزيكی يك جدول نيست. چراكه مقادير مورد نظری كه در ستون

CommandText شامل SQL query بوده، Connection|ConnectionString شامل يك رجوع به شئ Connection باز شده و يا يك پارامتر معتبر Connectionstring است. پارامتر CursorType مقدار خود را از ثابتی با نام adCursorTypeEnm مطابق زير اخذ خواهد كرد:

adopenForwardOnly: يك Cursor كه فقط امكان حركت بسمت جلو را دارد، برمی گرداند. ( پيش فرض). اگر نوع Cursor را مشخص ننمائيد، ADO همواره Cursor از اين نوع را بر می گرداند. همانگونه كه از نام آن مشخص است، صرفا می توان بسمت جلو در شئ RecordSet دارد تغيير نخواهند كرد بنابراين در صورتی كه يك ركورد جديد توسط كاربر ديگری در بانك اطلاعاتی در آن زمان درج گردد، آن رکورد جديد برای ما قابل رؤيت نخواهد بود.
adOpenDynamic: يك Cursor پويا را برمی گرداند. اين نوع Cursor مشابه Keyset است با اين تفاوت كه امكان مشاهده ركوردهای جديد نيز وجود خواهد داشت. يك Cursor پويا بصورت پيوسته ركوردهای جديد و يا تغيير يافته را بررسی و حاصل را در شی RecordSet بصورت پويا منعكس خواهد كرد.
adOpenStatic: يك Cursor ايستا بهمراه تعداد ثابتی از ركوردها را برمی گرداند. در چنين حالتی تغييرات و درج ركوردهای جديد در بانك در همان لحظه مشاهده نخواهد شد مگر اينكه …………………

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۵صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.