دانلود تحقیق مکانیک


در حال بارگذاری
9 سپتامبر 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 20صفحه
۱۲۵۰۰ تومان
خرید

پيش‌درآمد

۱- وظايف سيستم سوخت از قرار زير مي‌باشد:

تأمين سوخت موتور به منظور احتراق مناسب و كنترل جريان سوخت مورد نياز جهت استارت، شتاب‌گيري و پايداري در هنگام حركت. بنابراين از يك يا چند پمپ سوخت استفاده مي‌شود تا سوخت را به نازل‌هاي اسپري سوخت برسانند و مي‌توانند سوخت را به سيستم سوخت‌پاش بپاشند. از آن جا كه ميزان جريان سوخت متناسب با ميزان هواي وارد شده به موتور مي‌باشد و هم‌چنين برقرار كننده سرعت مناسب و فشار مي‌باشد، كنترل‌كننده‌هاي اين بخش به صورت كاملا

كنترل غيرخودكار و خودكار

كنترل ميزان قدرت سوخت توسط محدودسازي ميزان سوخت پاشيده شده در محفظه احتراق صورت مي‌گيرد. زماني كه نيروي بيشتري نياز باشد سوپاپ باز مي‌شود و فشار نسبت به نازل‌هاي سوخت زياد مي‌شود زيرا جريان سوخت زياد مي‌شود و باعث افزايش دماي سوخت مي‌شود و هم‌چنين باعث شتاب‌دهي به گاز داخل توربين مي‌شود كه نتيجتا منجر به سرعت بالاي موتور و تطابق بهتر ميان سوخت و هواي وارد شده مي‌شود و متعاقبا باعث افزايش قدرت در موتور مي‌شود.

– اين روابط ميان جريان هوا و ميزان سوخت در موتور با تغيرات دماي هوا و ارتفاع متغيير خواهد

– تغييرات در فشار هواي وارد شده كه خود نتيجه تغييرات ارتفاع و سرعت رو به جلو مي‌باشد توسط كپسول‌هايي در بخش كنترل سوخت اندازه‌گيري مي‌شود. زماني كه ارتفاع افزايش پيدا كند وهواي كمتري وارد شود، كپسول‌هاي تهي شير را باز كرده و باعث كاهش قدرت پمپ مي‌شوند. تا زماني كه جريان سوخت با جريان هوا متناسب گردد و البته حالت عكس مطلب بالا نيز صادق است.

– محور كمپرسور H.P در مقياس r.p.m توسط يك عامل هيدرومكانيك براي تعيين سرعت موتور استفاده مي‌شود. يك شير گردان، سرعت موتور را تعيين كرده و فشار كنترل كننده براي

كنترل جريان

– در واقع يك سيستم كنترل جريان بسيار كوچك‌تر از سيستم كنترل فشار است فشار پمپ وابسته به كاركرد موتور مي‌باشد و اين سيستم جهت تنظيم جريان سوخت در زمان‌هايي كه سرعت موتور پايين است و فشار و جريان سوخت پايين است به كار مي‌رود.

– سيستم‌هاي مختلف تنظيم جريان سوخت وجود دارد كه شكل ۷-۱۰ مناسب‌ترين مدل براي انتقال و جريان مقادير زياد سوخت مي‌باشد. در اين سيستم زماني كه جريان كمي وجود داشته

– زماني كه فشار كمپرسور شروع به زياد شدن كند كپسول فشرده مي‌شود تا شير ريختني را باز كند و فشار را از سر پيستون كم كند و باعث افزايش فضاي عبور سوخت مي‌گردد.

كنترل نسبت فشار

– كنترل درجه فشار يك سيستم مكانيكي است كه شباهت زيادي به سيستم كنترل تركيبي شتاب و سرعت دارد. اما از درجه كمپرسور H.P نسبت به فشار هواي وارده  به عنوان پارامتر اصلي كنترل استفاده مي‌كند و نيازي به عامل اصلي براي كنترل حداكثر r.p.m ندارد. مكانيزم

كپسول‌ها فضاي V.M.O را كاهش دهند.

– اين سيستم سوخت مانند سيستم كنترل سرعت و شتاب، هيچ شير كمپرسوري ندارد كه جريان را از پمپ سوخت به دو دسته اصلي و ابتدايي تقسيم كند.

كنترل الكترونيكي موتور

همان طور كه در پاراگراف ۸ گفته شد، بعضي از موتورها از سيستمي الكترونيكي استفاده مي‌كنند تا عملكرد موتور را كنترل كنند. يكي از فاكتورهاي مهم كنترل موتور دماي گاز خروجي و سرعت محورهاست. سيستم‌هاي كنترل‌كننده ناظر ممكن است عملكرد محدودتري داشته باشند اما اساسا با استفاده از اطلاعات به دست آمده از هواپيما سيستم قادر به تنظيم قدرت به صورت مؤثرتري خواهد بود.

بعضي موارد از محورهاي L.P مي‌گيرند  اگر يكي از يا  يا E.G.T از حد خود تجاوز كند خروجي تقويت كننده تغيير كرده و اتصال الكتريكي شيري را برقرار مي‌سازد و البته مي‌تواند يك محدود كننده متغيير را نيز راه‌اندازي كند.

كنترل نظارتي موتور

كنترل نظارتي موتور (E.S.C) عمل نظارت را با مرتب كردن و برنامه‌ريزي سوخت توسط يك عامل جريان سوخت F.F.G انجام مي‌دهد براي مطابقت قدرت محاسبه شده موتور با قدرت …………………

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۲۰صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.