دانلود تحقیق نقش معلمان در پیروزى انقلاب اسلامى ایران


در حال بارگذاری
13 فوریه 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 6صفحه
۵۰۰۰ تومان
خرید

«جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا»
انقلاب اسلامى ايران يکى از بزرگترين رويدادهاى تاريخى در قرن بيستم است. جهان در سال ۱۳۵۷ شمسى شاهد ظهور يک جهان بينى و خيزش يک ايدئولوژى با نام انقلاب اسلامى شد. قطعا در حافظه تاريخى ملت ايران سيطره استعمار را در ايران براى هميشه از بين برد و سعادت فرزندان کشور را بيمه نمود.
رهبرى فرهمند کاريزماتيک با رويکرد اسلامى امام خمينى توانست بر کليه فرمولهاى حسابگرانه غربى ها در جهان پيروز گردد. او علاوه بر اينکه خود را سرباز دين و مکتب مى دانست، از مشروعيت مردمى نيز بهره مى جست و رفراندوم او براى تائيد انقلاب اسلامى يکى از بى نظيرترين جلوه هاى حضور وان عجب نقشى که آن زيبانگار آورده بود
ما بر اين اعتقاديم که انقلاب اسلامى ريشه اى کاملا فرهنگى دارد على رغم اينکه واقفيم حضور فرهنگى غرب از جمله آمريکا و انگليس در ايران يک توالى چند صد ساله دارد، اما اين حضور در دهه هاى قبل از پيروزى انقلاب رنگ و جلوه ويژه اى به خود گرفته بود. تسلط فرهنگى و حقوقى و تدوين قانون کاپيتولاسيون، پوشش کاملا غربي، در محاق ماندن و در حاشيه ماندن فرهنگ دينى که با باور مردم گره خورده بود سبب شد تا عاملين فرهنگى کشور يعنى فرهنگيان و معلمان در خط مقدم مبابود. پس از پانزده سال فراق و دوري، اين بزرگمرد تاريخ به وطن خود بازگشت.
رواق منظر چشم من آشيانه توست
کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست
دوران بسيار سخت و دشوارى بود اما براى طراحان و صاحبان انقلاب، شيرين. نقش آگاه سازى و حمايتى فرهنگيان با رويکرد تازه اى آغاز شد. در اين برهه حساس، فرهنگيان از معدود قشرهايى بودند که مى‌توانستند مسئوليت‌هاى نهادهاى انقلابى و ادارى را به عهده بگيرند و در دوران تثبيت انقلاب اسلامى نقشها از جمله پير استعمارگر و آمريکاى متجاوز در سالهاى قبل از پيروزى انقلاب اسلامى و بعد از آن تنها راه مقابله با ملتها را در حوزه فرهنگ و انديشه مطالعه کرده اند. آنها دريافتند؛ تنها حوزه اى که اگر آسيب ببيند و اين آسيب ديدگى مى تواند به بهاى ريزش و از هم پاشيدگى ساختار يک حکومت منجر شود، حوزه فرهنگى است. از اين حيث سعى نمودند از طريق رسانه ها و فراورده هاى فرهنگي، کتاب، فيلم، لباس، مد و… وارد شوند. در اين ميان آنهايى که با بيست ميليون جوان و نوجواندهيم افتخارات خود را با نام معلمى معرفى مى نمايد. امام بزرگوار نهاد آموزش و پرورش را مهمترين رکن حيات فرهنگى و موثرترين عامل رشد اجتماعى مى دانستند و معتقد بودند سنگر واقعى اصلاحات اجتماعى و حافظ باورهاى ديني، مدارس هستند. معلمان مسئوليت خطير اين فرآيند را به‌عهده دارند و بارها و بارها بر اين امر تاکيد مى نمودند. با همه تفاسير، انقلاب اسلامى مديون هزاران شهيد گمنامى است که دغدغه عدالت و فرهنگ داشتند، آرامش شب آنان به يقين، انتخاب راه روشن فرزندان اين مرز و بوم بود. حفاظت آنان از انقلاب اسلامى تلاش براى ««همه فهمي»» انقلاب بود. آرزوى آنان اين بود که بتوانند يک ايرانى پرورش دهند که درتوسعه ايران نقش آفرين شود. مصرانه به وحدت کلمه و رشد انسانى انقلاب مى انديشيدند. اگر امروز کتابي… نوآورى و ادبيات ايرانى را مى توانيم به جهانيان معرفى کنيم بايد بدانيم حاصل تلاش هاى بى صداى اسلاف فرهنگى ما بوده است؛
پا در کلا………………………….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در ۶  صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

 

 

 

 

 

 

خرید

 

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.