دانلود تحقیق نگرش کلی بر تغذیه


در حال بارگذاری
13 فوریه 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :3صفحه
۲۰۰۰ تومان
خرید

نگرش كلي بر تغذيه

 

تغذیعه علمی است که از تغییر و تبدیل غذا در بدن و شرکت مواد مغذی در بافتها بعد ازهضم و جذبشان ، عمل مواد مذکور در فعل وانفعالات بیولو ﮋیکی بدن و بالاخره دفع انها صحبت می کند . مواد مغذی موجود در غذا اجزاء شیمیای تشکیل دهند ه غذا یی هستند که در بدن سه نقش عمده ایجاد انر ﮋی ، تنظیم اعمال بدن ، و یا عمل رشد و ترمیم بافتهای بدن را بعهده دارند .

علم تغذیه علم نسبتا جوانی است که از سال ۱۶۳۴ شناخته شده است . مانند سایر علوم ، تغذیه نیز متکی به علوم دیگر از قبیل شیمی ، میکروبیولو ﮋ ی ، فیزیولو ﮋی ، پزشکی و بالاخره بیولو ﮋی سلولی است .

اگر چه مطا لعات شکل یافته بر روی تغذیه در قرن بستم شروع شد ولی چندین ازمایش تجربی بر روی این موضوع مربوط به قبل از این دوره می باشد . شنیدر SCHNEIDER تاریخچه تغذیه را به سه عصر : طبیعی ، تجزیه شیمیای ،بیولو ﮋی تقسیم کرده است .

ارتباط بین تولید گرما واکﺴﯾﮋن مصرفی در بدن را نشان داد .

در این عصر کربن ، ئیدروﮋن و ازت موجود در ترکیبات الی را به وسیله روش های شیمیا ئی تعیین کردند و عقیده بر این بود که یک رﮋیم کافی بایستی حاوی پروتئین ، کربو ئیدرات و چربی باشد . بدینجهت اقدام به تهیه شیر سنتیک ( شامل سه ماده فوق بهمان نسبتی که در شیر گاو وجود دارد .) کردند . تغذیه شیر خوار با چنین شیری منجر به مرگ او گردید و لذا نتیجه گرفتند که شیر گاوه علاوه بر سه ماده فوق میبایستی دارای بعضی از مواد ناشناخته دیگر باشد .

ازمایشات دیگری در این زمینه انجام شد ونتایج حاصله نشان داد که مقدار کم غذا های طبیعی جهت رشد و برقراری سلامت حیوان لازمست ، و بنابراین پی بردند که غذا ها نه تنها دارای کربوئیدرات ، چربی وپروتئین و خاکستر واملاح است . بلکه مواد دیگری را نیز شامل ی شود . با وجود بدست اوردن چنین نتایجی ، تا سال ۱۹۱۰ اداره کشاورزی امریکا (USDA ) فقط کربوئیدرات ، چربی و پروتئین را جهت تغذیه انسان ضروری می دانست . ولی از سال ۱۹۱۲ پیشرفت زیادی در شناخت ان مواد ضروری ناشناخته (که بعد به نام ویتامین به معنی ضروری برای زندگی ، نامیده شد ) توسط دانشمندان اروپائی واسیایی و امریکای شمالی حاصل شد .

عصر بیولو ﮋی :

عصر سلولی یا مولکولی :

از سال ۱۹۵۵ باپیشرفت در فن و پیداش میکروسکوپ الکترونی ،الترواسانتر یفیوﮋو بکار بردن ایزوتوپهای ، رادیواکتیو، امکان مطالعه احتیلاجات تغذیه و متابولیسم هر سلول و حتی اجزاء یا ارگانها ی داخل سلول بیشتر شده است . در زمان حاضر اطلا عات زیادی در مورد ساختمان سلول و نقش حیاتی و پیچیده ای که موادمغذی در رشد ، نمو نگهداری سلول دارند ، در دست است . تغذیه سلول جهت تغذیه بافت ، که از مجموعه ای از سلولها است ، ضروری است و تغذیه بافت نیز جهت تغذیه ارگانها ی بدن لازمست .

فقدان یک ماده مغذی ضروری منجر به اختلال در تشکیل انزیم ضروری و یا اجزا ء دیگر سلولی می گیرد و این سبب اختلال در عمل و یا مرگ سلول که بصورت علائم مخصوص فیزیکی در بیمارظاهر می شود ، می گردد .

وضع کنونی :

اکنون حدود بیش از ۱۰۰ سال از اولین مطالعه ای که نشان داد که علاوه بر کربوئیدات ، چربی و پروتئین و مواد دیگری برای رشد ونمو طبیعی لازمست میگذرد تا کنون بیش از ۴۵ ماده مغذی برای اعمال طبیعی بدن لازم شناخته شده است . فقدان هر کدام ، بدون در نظر گرفتن مقدار لازم ، میتواند بر روی عمل همه بدن اثر بگذارد ………………………..

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۳ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.