دانلود تحقیق هفت سال انتفاضه فلسطین و دست آوردهای داخلی


در حال بارگذاری
1 مارس 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :114صفحه
۳۵۰۰۰ تومان
خرید

تأثیر حزب الله لبنان بر جنبش های اسلامی فلسطین و شباهت های فرآیندی

چکیده:

می توان گفت حزب الله پیامبر امین انقلاب اسلامی ایران در جهان عرب و عامل به اصول آن بوده است. یکی از مهمترین عرصه های تأثیر گذاری حزب الله در خاورمیانه، جامعه فلسطینی است که به علت همگونی قومی و اشتراک در اولویت تضاد با اشغالگران صهیونیست و نیز نیاز به الگوی موفق، همواره از تجربه سیاسی در حال تکامل انقلاب اسلامی ایران و یا غیر مستقیم و از طریق حزب الله عاریه گرفتند. این دو جنبش در انتخاب رویکرد خود تجربه و نتیجه فعالیت دو دهه ساف را رد و در جهت متفاوت با آن حرکت کردند. این دو جنبش اسلامی بر آن شدند تا فرآیند تصیم گیری در بحران فلسطین را از خارج به داخل انتقال دهند و با آغاز انتفاضه نخست در سال ۱۹۸۷ در سرزمینهای اشغالی کرانه باختری و نوار غزه موفق شدند الگوی جدیدی در فرآیند مبارزه ملت فلسطین پدید آورند که با

ورود فتح به سازمان آزادیبخش فلسطین در سال ۱۹۶۸، خصلت انقلابی آن را کاهش داد. جنبش ما دچار بوروکراسی شده است. رزمندگی خود را از دست داده و به جای آن احترام و ابهت به دست آورده است و از ترس اینکه مبادا از جانب سیاستمداران، متهم به تروریسم، تندروی و ماجراجویی شود، برای اثبات میانه‌روی، نرمش و آشتی‌پذیری خود در هر قدم شتاب کرد، غافل از آنکه رسالت عمده‌اش اساساً این نیست…” رهبران جنبش و نیز عملکرد مطلوب نامزدهای منسوب به حماس در زمان تصدی‌گری خود در شهرداری‌ها، زمینه‌ساز موفقیت و پیروزی قابل ملاحظه حماس در انتخابات پارلمانی بود. علی‌رغم اینکه در این مقطع زمانی شاهد درگیری آشکاری بین نیروهای رقیب فلسطینی نبودیم، اما با انطباق دیدگاه‌های نیروهای درونی فتح در مورد تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ و تأکید

آمریکا در کوتاه مدت از کابینه جدید منتخب محمود عباس حمایت می‌کند و کمک‌های مالی، اقتصادی و حمایت‌های سیاسی را به محمود عباس شدت خواهد بخشید. نظریه‌پردازان نومحافظه کار در مؤسسه مطالعاتی واشنگتن با ارائه طرح موسوم به مارشالینگ (براساس طرح مارشال، کمک ایالات متحده به آلمان و ژاپن پس از جنگ دوم جهانی) به دنبال تقویت بنیه‌های اقتصادی دولت منتخب محمود عباس در فلسطین می‌باشند.

اندیشند. به نحوی که در اجلاس بیروت که با مشکلاتی همچون عدم حضور برخی از رهبران عرب مواجه شد؛ علیرغم اعلام حمایت از فلسطین و محکومیت اسرائیل، بیانیه اجلاس آن چنان سست بود که اسرائیل به سرکوب هر چه بیشتر مردم فلسطین پرداخت. همچنین در این بیانیه، حمایت از عراق اعلام شد (بند ۲۱) و بلافاصله در بند (۲۳) ایران، به خاطر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، مورد ملامت قرار گرفت. اجلاس کنفرانس اسلامی در مالزی نیز، بیشتر بعد سیاسی و حقوقی داشت.در سطح بين الملل و تاثير تحولات فرا منطقه‏اى بر انتفاضه، به انتخابات رياست جمهورى امريكا مى‏پردازم. كم‏كم به پايان دوره رياست جمهورى كلينتون مى‏رسيم. آقاى كلينتون تلاش‏هاى گسترده‏اى را براى تحقق صلح در خاورميانه و مذاكرات فلسطينى‏ها و اسرائيلى‏ها انجام داد و تلاش‏هاى ناموفق جرج بوش در سال ۱۹۹۱ را با جديت تمام پى گرفت. در اين اواخر هم سعى زيادى براى به ثمر رساندن اين فرآيند نه ساله تا قبل از پايان دوره رياست جمهورى اش …………………..

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۱۴صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.