دانلود تحقیق هنردرمانی به ویژه روی کودکان


در حال بارگذاری
21 فوریه 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :58صفحه
۱۷۰۰۰ تومان
خرید

کاربرد هنردرمانی به ويژه روی کودکان استثنائی ،  مارا واداشت تا به جستجو و کنجکاوی در اين زمينه بپردازيم .

هنر درمانی جنبه های مختلفی دارد : موسيقی درمانی ، نقاشی درمانی ، دراماتراپی ، قصه درمانی ، شعر درمانی و …

که دراينجا ، به تمام جنبه های هنر درمانی نپرداخته ايم ، بلکه تنها روی شاخه هايی از آن که احتمال می رفت قابل فهم تر و کاربردی تر باشد ، کار نموده و مطالبي بسيار مختصر گرد آورده ايم .

هنر ، مفهوم وسيع و پر رمز و رازی دارد . جنبه ای از تعريف هنر ، آسمانی و ذهنی است مانند احساسات و افکار خوب داشتن ، عاشق بودن و … و جنبه ای از آن نِيز عينی و قابل لمس است مانند : مهارت در ساختن چيزی ، شعر خوبی نوشتن ، صدای دلنوازی داشتن ، و … اما مهم تر آنکه از طريق زبان هنر می توان ديگران را درک کرد .

نگهداشتن اختلال روانی خود است (چرا كه این شیوه زندگی تبدیل به یك نوع ساختارفكری و یا نقشه‌عمل شده‌است كه فرد ناخواسته از آن اطاعت می‌كند)، به همین نحو سلامتی روانی هم چیزی است كه باید دائم آنرا ساخت و پابرجا نگهداشت. كار ساختن و پابرجا نگهداشتن سلامتی روانی موضوعی است كه ما انسانها هر روز با آن روبرو هستیم و همواره از چهار چیز كمك می‌گیریم كه در اینجا اندكی آنها را توضیح می‌دهم:

قابلییتها و عملكردهای «خود». (Ich-Funktionen) در این رابطه قابلییتهایی مد نظر هستند مانند توان فكر و عقل، توانِ دریافتهای حسی از محیط (ابتدا به ساكن توسط قوای پنجگانه حسی)، توان قضاوت كردن و سنجیدن، قدرت حافظه و توان تخیل. كیفییات این قابلییتها از یك فرد تا فرد

–  بهتر است ترانه هايي كه براي خواندن انتخاب مي شوند،زيبا و محرك و قابل فهم، و پيرامون مسائل ملموس و زيباييهاي دنياي كودكي باشند، تا به خاطر سپاري آنها براي كودك راحت تر گردد. هماهنگي شعر با نت و ضربات ريتم نيز بايد به گونه اي باشند كه هر دو يكديگر را تقويت نمايند و تداعي آنها آسان شود.

–  آموزش موسيقي كودكان استثنايي، به صورت گروهي است. آنها در گروه فعال تر مي شوند. حتي وقتي ساده ترين تمرين به صورت گروهي انجام مي شود، طنين باشكوهي به وجود مي آورد. براي مثال وقتي كودكان عقب مانده نت هاي يك گام طبيعي را به طور رفت و برگشت با سازهاي ملوديك ارف مي نوازند.

از طنين و صداي

اما مي توانيم با تاكيد بر اهمست سكوت در موسيقي- با مثالهاي مختلف و انجام تمرينهاي گوناگون- رعايت ارزش زماني آن را به كودكان بياموزيم.

پيش از آنكه طرز اجراي سكوت ها را در موسيقي توضيح دهيم به معرفي شكل و اسامي سكوتهاي موسيقي مي پردازيم.

شكل سكوت ها در موسيقي

سكوت ها نيز مانند نت ها هفت نوع اند : سكوت گرد، به صورت مستطيل كوچكي در زير و چسيبيده به خط چهارم   . سكوت سفيد، به شكل مستطيل كوچكي چسبيده به خط سوم . سكوت سياه، به شكل و روي خطوط حامل. سكوت چنگ به شكل عدد شش . سكوت دولا چنك به …………….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۵۸صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.