دانلود تحقیق ورزشهای مناسب برای صافی کف پا و کمر درد


در حال بارگذاری
1 مارس 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :50صفحه
۲۷۰۰۰ تومان
خرید

مقدمه :

كمردرد به خودي خود يك بيماري نيست بلكه نشانه بيماري است . پيشرفت آن يعني اينكه چيزي در جايي دچار مشكل شده است ، اگرچه ممكن است هميشه خيلي واضح نباشد كه آن چيز چيست .

بيشتر ما در بعضي مواقع از كمردرد رنج مي بريم . معمولاً اين درد ناخوشايند و طاقت‌فرساست اما خيلي جدي نيست . اين ناراحتي بعلت بعضي فشارها و يا صدمات در كمر ايجاد مي شود كه نبستاً هم به سرعت بهبود مي يابد . طرز نشستن يا ايستادن نامناسب ، فشارهاي زياده از حد و مشكلات فرسودگي استخوانها

  1. عوامل مكانيكي

ـ عوامل داخلي مانند كم بودن قوام عضلات، فشار در اثر بد قرار گرفتن وضع بدن در حالت نشسته و ايستاده دردهاي مربوط به عضلات و نيامها و ناپايداري ستون مهره اي

ـ عوامل خارجي مانند فيبروم رحم، تومورها و عفونت هاي درون لگن، بيماريهاي مفصل ران، بيماريهاي پروستات.

ـ بيماريهاي مفصل خارجي ـ خاصره اي و اسكوليوز ستون مهره اي كه درمان نشده باشد.

  1. عوامل رواني

ـ مثل هيستري و تمارض

بيماريهاي گوناگون قسمت هاي مختلف ستون فقرات كه باعث كمردرد مي شوند شرح داده شد، در زير بذكر ضايعات احشائي كه باعث كمردرد مي گردد مي پردازيم:

دردهاي كمري ممكن است به علت ضايعات و بيماريهاي مهره ها و ديسك بين مهره اي نبوده و از نقاط ديگر به كمر انتشار يابند. پزشك معاينه كننده بايد اين

بايد توجه داشت مثل حركت قبل چسبيدن كمر به زمين ضروري است و نبايد پاها را زياد به زمين نزديك كرد اين حركت را چند ثانيه تكرار و سپس به وضعيت اوليه برگرديد.

تمرين ۴ـ براي كشيده شدن عضلات كمري خاجي

وضعيت اوليه: خوابيده به پشت ـ سر روي بالش ـ زانوها خميده بطوريكه كف پاها چسبيده به زمين

الف ـ سر را از بالش جدا كنيد

ب ـ زانوها را كمي از هم دور كنيد

ج ـ با هر يك از دستها زانوي طرف خود را مي گيريد

د ـ آرنجها را خم كرده و زانوها را بطرف بغلها بالا آوريد در همين حال باسن كاملاً از زمين جدا و بلند مي شود در همين وضعيت چند ثانيه باقي بمانيد.

ه ـ چندين بار زانوها بطرف بغلها برده شوند سپس زانوها را رها كنيد تا كف پاها روي زمين قرار گرفته و زانوها خم باشند و سر را روي بالش قرار دهيد.

ميان سالي وجود دارد . اين يكي از دلايل اصلي است كه چرا ورزشكاران در اوايل بيست سالگي در اوج فعاليت هستند و بيشترين امكان انجام اعمال ورزشي را دارند . قسمت پايين كمر وزن تمام بدن شما ، همچنين هر چيزي را كه حمل مي كنيد و بيشتر خم شدن ها و چرخش هايي را كه انجام مي دهيد تحمل مي كند . به اين دليل است كه آسيب ديدگي ستون فقرات در ناحيه كمر كه بنام اسپونديلوسيس كمري معروف است از شايع ترين ناراحتي ها هستند .

 

كمردرد :

يكي از شايع ترين ناراحتي ها زماني است كه مدت زمان درد طولاني مي شود و درد با باسن يا يكي از ران ها و يا هر دو آنها گسترش مي يابد . در زماني كه اين حملات ادامه مي يابد كمر شما ممكن است احساس خشكي و درد كند . وقتي نشانه‌هاي بيماري خيلي جدي و خطرناك مي شوند به اين شرايط كمردرد گفته ميجلو، عقب و طرفين و چرخش ضروري است. در صورت افزايش و يا کاهش اين ۴ قوس ستون فقرات دردهاي ستون فقرات عارض خواهند شد. افزايش بيش از حد فرورفتگي گردن و يا کمر از علل کمردرد و يا گردن درد ميباشد افزايش بيش ازبرآمدگي پشت نيز باعث بيماري و حالت راه رفتن بصورت قوز کرده خواهد     شد . ستون فقرات مانند يک ساختمان ميباشد که از قراردادن آجرها روي هم تشکيل ميگردد. آجرهاي ستون فقرات مهره ها ميباشند که بين هر دو مهره ملات قرار ………………….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۵۰صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.