دانلود فرم نکات تنظيم يك قرارداد بين المللي


در حال بارگذاری
14 دسامبر 2023
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 10 صفحه
۲۵۵۰۰ تومان
خرید

نكات اساسي كه در تنظيم يك قرارداد بين المللي بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

 

۱- مشخصات طرفين قرارداد

هر قراردادي هميشه دو طرف دارد و تعيين و مشخص كردن دقيق طرفين در عقود از مسلمات حقوقي است. در اين رابطه ذكر موارد زير در قراردادهاي بين المللي ضروري است:

الف- نام و نشاني و مشخصات قانوني طرف ايراني قرارداد.

ب- نام كامل و مشخصات دقيق نماينده طرف ايراني قرارداد. شماره و تاريخ و نام صادر كننده اعتبارنامه نماينده مجاز براي امضاي قرارداد.

ج- نام و مشخصات كامل طرف خارجي قرارداد بر اساس مدارك قانوني. طرف خارجي قرارداد بايستي مدارك قانوني بودن سمت خود را كه به

محل ارائه خدمات بايد به وضوح مشخص شود.

۳- مدت قرارداد

در متن قرارداد بايستي تاريخ شروع و خاتمه قرارداد مشخص و به مقتضاي موضوع قرارداد جدول زمان بندي شده مراحل انجام كار ضميمه قرارداد شود. ضمنا بر حسب نوع قرارداد تغييرات احتمالي در مدت قرارداد و شرايط آن نيز پيش بيني گردد.

۴- مبلغ قرارداد

كل مبلغ قرارداد بايد به حروف و عدد به تفكيك ارزي يا ريالي و در صورت لزوم ارزي و ريالي ذكر گردد. نسبت يا مقادير ارزي و ريالي قرارداد بايد متناسب با نوع و حجم كارهاي مندرج در قرارداد باشد. بايد اجزا مبالغ ارزي و ريالي

قابل افتتاح است. شرايط پرداخت از قبيل: مبلغ پيش پرداخت، درصد پرداخت در مقابل اسناد حمل كالا و صورت وضعيت هاي تاييد شده خدمات بايد بطور دقيق در قرارداد و فرم گشايش اعتبار اسنادي قيد گردد.

هزينه هاي ثبت سفارش و گشايش اعتبار اسنادي و هزينه هاي تبعي آن در شرايط عادي معامله بر عهده طرف ايراني قرارداد و هزينه هاي بانكي خارج از ايران بعهده طرف خارجي قرارداد مي باشد. اين شرايط و يا خلاف آن بايد در قرارداد و برگ گشايش اعتبار اسنادي درج شود. در افتتاح اعتبار اسنادي و در تعيين نوع اعتبار اسنادي(قابل برگشت يا غير قابل برگشت بودن، قابل انتقال بودن يا غير قابل انتقال بودن، قابل تقسيم يا غير قابل تقسيم بودن) دقت كافي لازم است. اعتبار اسنادي تاييد شده افتتاح نگردد مگر با صلاحديد بانك مركزي، رعايت مقررات بانكي در اين مورد لازم است.

هر گاه پرداخت تمام يا قسمتي از مبلغ قرارداد از محل وام و

 

۸- نحوه حمل كالا

نحوه بسته بندي كالا بايد با در نظر گرفتن حساسيت، كيفيت و مشخصات كالا، متناسب با طريقه حمل مشخص گردد. علاوه بر رعايت مقررات و استانداردهاي بين المللي در نوع بسته بندي بايد نظرات طرفين عقد و مقررات خاص شركتهاي حمل و نقل نيز در متن قرارداد منعكس گردد. بهتر است كه روي هر بسته نام و مشخصات سازمان و يا شخص خريدار طبق فرم مورد توافق درجه شود.

 

– اعلام حمل كالا

طرف خارجي قرارداد بايد در فرصت زماني پيش بيني شده، آماده بودن كالا براي حمل و بندر بارگيري را اعلام دارد و به محض حمل كالا اطلاعات مربوط به محموله از قبيل نام، وسيله…………………………..

 

 

 

 

 

مطالب فوق فقط  صفحات اولیه فرم قرارداد  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در  ۱۰ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.