دانلود پاورپوینت مراحل و قوانين ثبت اختراع


در حال بارگذاری
27 جولای 2018
پاور پوینت
322 کیلوبایت
23 اسلاید
۱۶۷۰۰ تومان
خرید

پروانه ثبت اختراع و مراحل ثبت آن

مقدمه : پروانه ثبت اختراع عبارت اند از يك سند قانوني از طرف دولت به مخزن اعطا مي گردد و به وي حقوق كاملي در رابطه با ساخت بهره برداري و فروش يك اختراع براي سالهاي مشخص واگذار مي نمايد. اين زمان معمولاً بين ۴ تا ۲۰ سال است كه بستگي به ارزش علمي – تجاري اختراع دارد.

هدف پروانه ثبت اختراع اين است كه مبتكرين را تشويق به پيشبرد و گسترش وضعيت فن آوري حاضر بنمايد اين اقدام از طريق اعطا حقوق قانوني و بهره مندي مبتكر از مزاياي مادي و معنوي ثبت گردد. قانون ثبت اختراعات بخشي از مقررات مالكيت معنوي است قانون مالكيت معنوي در اصل به سه موضوع زير اختصاص دارد :

ثبت و حفظ اختراعات

نشان شركتها

تأليف كتب و مقالات و ساخت فيلم ها

قانون مراقبت از اختراعات براي صنايعي كه متكي به نو اوريهاي تكنولوزيكي هستند بسيار با ارزش است چرا كه آنها را در بازار رقابت پيشرو و در خط مقدم حفظ مي كند. مانند صنايعي شيميايي داروسازي و رايانه.

در ايالت متحده كه دفتر ثبت اختراع قدمت توجهي دارد ثبت اولين اختراع به سال ۱۶۴۱ باز مي گردد در آن سال اولين ثبت اختراع در رابطه با حمايت از ابداع روش توليد نمك در يكي از ايالت هاي تحت مستعمره صورت گرفت در سال ۱۷۸۹ (۲۱۰ سال قبل ) كه قانون ايالت متحده تصويب شد به كنگره اين اجازه داده شد تا نسبت به تهيه قانون ثبت اختراعات كشور اقدام نمايد.

لذا اولين قانون ثبت اختراع در اين كشور در سال ۱۷۹۰ شكل گرفته است. در حال حاضر نيز دفتر ثبت اختراعات بنگاهي است وابسته به وزارت بازرگاني آمريكا.

در حال حاضر ۵۲ كشور جهان داراي دفاتر ثبت اختراع هستند. كه از جمله مي توان آمريكا ، روسيه ، كانادا ، فرانسه ، آلمان ، انگلستان ، ايتاليا اسپانيا كشور هاي اوپاي شرقي ژاپن ، كره ، اندونزي ، مالزي ، و تعدادي از كشورهاي آمريكاي لاتين را نام برد.

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.