دانلود پاور پوینت نمودار تعادلي آهن وكربن FE-C


در حال بارگذاری
9 جولای 2018
پاور پوینت
1.5 مگابایت
34 اسلاید
۲۹۸۰۰ تومان
خرید

فولادها گروهي از آلياژهاي آهن- كربن وعناصر ديگرند كه بيشترين كاربرد را در صنعت دارند. يكي از مهمترين دلايلي كه فولادها كاربرد زيادي در صنعت دارند اين است كه مي توان به وسيله روشهاي مختلف عملياتهاي حرارتي طيف وسيعي از خواص گوناگون را در فولادها به وجود  آورد.

به عنوان مثال اگر فولادي با ۸/۰ درصد كربن را به مدت ۲۴ ساعت در ۱۰۰۰ درجه سانتي گراد حرارت دهيم و سپس به آهستگي در طول ۲۴ساعت آن را به دماي ۲۵ درجه سانتيگراد برسانيم وسرد كنيم آنگاه فولاد يادشده داراي استحكام تسليم ۴۴۸ مگا پاسكال خواهد بود. حال اگر همان فولاد را يك ساعت در دماي ۱۰۰۰ درجه سانتيگراد حرارت دهيم و سپس خيلي سريع آن را به وسيله آب تا دماي ۲۵ درجه سانتي گراد سرد کنیم آنگاه استحكام تسليم فولاد ياد شده تا ۲۰۷۰ مگا پاسكال افزايش يافته و انعطاف پذيري تا ۱درصد كاهش مي يابد.

پس مي توان به اين نتيجه رسيد كه كاربرد وسيع فولادها ناشي از خواص كاملأ متنوع آنهاست كه به كمك تغيير درصد كربن ودرصد عناصر آلياژي ويا تغيير نوع عمليات حرارتي امكان پذير است.

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.