پاور پوینت نماتد غده و ريشه


در حال بارگذاری
9 جولای 2018
پاور پوینت
662 کیلوبایت
19 اسلاید
۲۸۷۰۰ تومان
خرید

نماتدها تنها پارازيتهاي گياهي هستند كه به سلسله حيوانات تعلق داشته و در بيماريهاي گياهي مطالعه مي شود. نماتدها در ظاهر شبيه كرم هستند،اما از نظر طبقه بندي كاملا از كرمهاي حقيقي مشخص هستند. بيشتر از هزاران گونه از نماتدها بصورت آزاد بوده وبتعداد زياد در آبهاي شيرين ، شور يا در خاك زندگي كرده و از گياهان و حيوانات تك سلولي تغذيه مي كنند.

تعداد زيادي از گونه هاي نماتدها به انسان و حيوانات حمله كرده و آنها را پارازيته كرده و توليد امراض گوناگون ميكنند. چند صد گونه نيز شناخته شده اند كه بصورت پارازيت روي گياهان زندگي كرده و توليد انواع بيماري مي كنند.

نماتدها جانوراني هستند از شاخه Nematoda يا كرم هايي بامقطع گرد كه چون فرم بدن آنها باريك و منحني شكل است به آنها  Nematodeگفته مي شود. نماتدها را مي توان بزرگترين گروه جانوران  بعد از حشرات به حساب آورد. بيشتر آنها آبزي هستند و در آب شور و شيرين درياها، اقيانوس، چشمه ها و باتلاقها زندگي مي كنند.ميزان جمعيت آنها در ۱۰۰ سانتيمتر مكعب  از خاكهاي زراعي و باغي حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ عدد از انواع مختلف برآورد شده است.

تا كنون بيش از ۲۵۰۰ گونه نماتد در ايران حدود ۱۶۶ گونه به عنوان پارازيت در گياهان شناسايي شده اند. ميزان جمعيت و انواع آنها در خاك به فاكتورهاي خاك و شرايط محيطي مثل درجه حرارت و رطوبت بستگي دارد. بسياري از نماتدها پارازيت قارچها و باكتريها هستند كه احتمالا در آينده آنها از نظر استفاده در مبارزه بيولوژيكي مورد توجه قرار خواهند گرفت.

گرچه نماتدهاي پارازيت از هزاران سال قبل وجود داشته اند ولي اولين نماتد پارازيت گياهي     Anguina tritici (نماتد گال دانه گندم )بوده كه در سال ۱۷۴۳م.  توسط نيدهام (Needham) كشيش انگليسي در زير ميكروسكوب مشاهده شده است. سپس در قرن بيستم بسياري از نماتدهاي پارازيت در گياهان شناسايي و مورد مطالعه قرار گرفته اند.

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.