دانلود تحقیق تفسیر سوره نور(۱تا۵(


در حال بارگذاری
13 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 14صفحه
۱۲۰۰۰ تومان
خرید

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَحّیمِ

سُورَةٌ اَنزَلناها وَ فَرَضناها وَ اَنزَلنا فیها ایاتٍ بَیِِِّّناتٍ لَعَلَّّکُم تَذَکَّّرونَ(۱)

ابی ابن کعب از حضرت رسول اکرم (ص) رویات کرده هرکه سورهً نور را بخواند حق تعالی بقدر هر موًمنی که بوده وخواهد بود تا قیامت ده حسنه برای او بنویسد .

این سوره ایست که از عالم بالا نازل وبه وسیلهً جبرئیل به این عالم فرو فرستادیم واحکام ان را فریضه بندگان کردیم یعنی در ان آیات روشن توحید و معارف الهی وحدود احکام را با دلایل واضح نازل ساختیم وبیان حلال وحرام نمودیم باشد که بندگان پند پذیرند ومتذکر ان حقایق شوند (۱).

از جمله ً آن احکام این است .

اَلزّّانِیَةُ َوالزّّانی فَاجِلدٌٌ واکُلَّّ واحِدٍ مِنهُما مِاَئةَ جَلدَةٍٍٍ وَلا تَأخُذکُم بِهمِا رَافَةٌٌ فی دینِ اللهِ اِن کُنتُم تُؤمِنُونَ باِللهِ وَالیَومِ الأخِرِ وَلَیشهَد عَذابَهُما طائفَةٌٌ مِنَ المُؤمِنینَ (۲)

در این آیه شریفه خداوند حدودی برای زناکاران واجب فرموده وامر نموده براین که باید شما ای مؤمنان هر یک از زنان ومردان زناکار را به صد تازیانه مجازات وتنبیه نمایید وفرمود ای رؤسای حد و دیگری را ترساندند ونفر پنجم را رها نمودند، گفتند یا امیر المؤمنین قضیه یکیست وشما پنج حکم مختلف اجرا نمودید!! در جواب فرمودند : اگر چه قضیه یکی میباشد اما دربارهًً آنها احوال مختلف است آنرا که رجم نمودم مرد محصن بود وحکم مرد محصن رجم است وآنرا که حد زدم غیر محصن وحکم غیر محصن حد است وآنرا که نصف حد زدم بنده بود وآنرا  که رها

دوم – آنکه مال از کفش خارج شده و دچار فقر میگردد.

سوم – آنکه عمرش کوتاه خواهد شد.

آری دیده شده چه بسا اشخاص ثروتمند که در اثر مرتکب شدن با این عمل بروز فلاکت و بدبختی افتاده اند به طوری که اصلا برای آنها د ربین جامعه اعتبار و آبروئی باقی نمانده .

البته اطاعت نکردن از چنین پیغمبری که تا آخرین لحظه زندگانی خود به فکر نفع دنیا و آخرت

عدالت اجتماعی چگونه خواهد شد؟! آیا میشود قانون قضاوت را در باره مردم با این مختصری وکوچکی دانست؟.حاشا.

اگر راستی زنان میتوانستند در جمیع شئون اجتماعی دوش بدوش مردان قدم بردارند پس چرا اروپائیها در کشورهای خود زنان را بکارهای حساس نمیگمارند؟ آیا این بدبختی ها باید برای ما ملت بیچاره مسلمان باشد؟ آیا این قانون تساوی وبرابری خانمها ومردان فقط در قسمت وزیرو وکیل و مدیر کل شدنست یا در تمام مسئولیتهای اجتماعی باید باشد؟ خواهید گفت در تمام الله من میدانم که ترا این صورت خوش نیامد، اما خدا میداند که من در این قول صادقم وبه حق میگویم وامیدوارم که حق تعالی مرا در این فضیه فرجی دهد آن حضرت قصد کردند تا وی را حد زنند انصارجمع شدند گفتند آنچه سعد گفت ما به آن رسیدیم ومبتلا شدیم اگرهلال راحد بزنند گواهی اومقبول نشود وموجب بدنامی ما میگرددواین محنت عظیم است، در این موقع اثروحی برآن حضرت ظاهر شد وچون از حال وحی فارغ شد فرمود: حق تعالی هلال را فرجی عکرمه ازابن عباس روایت کرده که چون حق تعالی این آیه فرستاد عاصم بن عدی گفت یا رسول الله فدای توگردم تا جمع گواهان کند آنکس از حاجت خود فارغ شده ورفته است واگر بی گواه سخن بگوید هشتاد تازیانه میخورد وفاسق ومردود شهادت میشود حالا این چگونه باشد؟ حضرت فرمودند ای عاصم حق تعالی این چنین حکم فرستاده، عاصم گفت صدق الله و صدق ………………..

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۴
 صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.