دانلود تحقیق حضرت ابراهیم


در حال بارگذاری
28 مارس 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 18صفحه
135 بازدید
۱۲۰۰۰ تومان
خرید

بيان فضايل و مكارم اخلاق و نامهاي جليل و نقش نگين حضرت  ابراهيم (ع)

به سند وعتبر از حضرت موسي بن جعفر (ع) منقول است كه حضرت ابراهيم عليه‌السلام متيظ و آگاه شد به عبرت گرفتن بر معرفت حق تعالي و احاطه كرد دلايل او بعلم ايمان بخدا و او پانزده ساله بود. و از حضرت رسول (ص) منقول است كه اول كسي را كه او در قيامت بخوانند من خواهم بود پس از جانب راست عرش خواهم ايستاد و حلة سبزي از حله‌هاي بهشت در من خواهند پوشانيد پس پدر ما ابراهيم (ع) را خواهند طلبيد و از جانب راست عرش در ساية عرش باز خواهد داشت و حلة سبزي از حله‌هاي بهشت در او خواهند پوشانيد پس منادي از پيش عرش ندا خواهد كرد :

اول كسي بود كه موي سفيد در ريش او بهم رسيد پرسيد اين چيست؟ وحي باو رسيد كه اين وقار است در دنيا و نور است در آخرت. بدانكه حق تعالي در چند موضع از قرآن مجيد فرموده است : اخذ كرد خدا ابراهيم را خليل خود ( و خليل يار و دوستي را گويند كه هيچگونه خلل در شرايط دوستي نكند ) و در سبب آنكه حق تعالي او را خليل خود گردانيد احاديث بسيار وارد شده است از آنجمله : به سند معتبر از حضرت رضا (ع) منقول است كه خدا براي آن ابراهيم (ع) را خليل خود فرموده كه هيچكس از او چيزي سؤال نكرد.

به سند صحيح از حضرت صادق (ع) منقول است كه آن حضرت را خدا براي اين خليل خود گردانيد كه سجده بر زمين بسيار مي‌كرد. به سند معتبر از حضرت امام علي‌النقي (ع) منقول است كه براي

خود گرداند – پس حضرت صادق(ع) فرمود : چون ابراهيم (ع) را در آتش انداختند جبرئيل در هوا او را ملاقات كرد در وقتيكه به زير مي آيد و گفت : اي ابراهيم آيا ترا حاجتي هست؟

فرمود : اما بسوي تو پس نه. به سند معتبر از حضرت صادق (ع) منقول است كه ابراهيم (ع) اول كسي بود كه براي او ريگ آرد شد در وقتيكه رفت بنزد دوستي كه در مصر داشت كه از او طعامي قرض كند و او را در منزل خود نيافت و نخواست بار بردار  خود را خالي برگرداند پس هميان خود را پر از ريگ كرد چون داخل خانه شد چهار پا را را با ساره گذاشت و از خجلت بخانه رفت و خوابيد! چون ساره هميان را گشود آردي در آن ديد كه از آن بهتر نتوان بود! آنرا نان پخت و بنزد آن از نزد خليل مصري آورده ابراهيم (ع) فرمود از كجا آوردي اين را؟ عرض كرد از آن آردي كه از نزد خليل مصري آورده بودي؛ فرمود : آنكه آرد بمن داده است خليل من هست ام مصري نيست و باين سبب خدا او را خليل خود خواند ؛ پس خدا را شكر و حمد كرد و از آن طعام تناول نمود.

به سن

زاده‌هاي او و امامن از ذريت او ايشان رستگارانند پس امر كنند ايشان را بسوي بهشت، اينست آنچه حق تعالي مي‌فرمايد : هر كه دور كرده شود از آتش جهنم و داخل شود در بهشت پس بتحقيق كه او رستگار است از حضرت امام حسن (ع) منقول است كه حضرت ابراهيم (ع) سينه‌اش پهن و پيشانيش بلند بود. از رسول خدا (ص) منقول است كه فرمود : هر كه بخواهد ابراهيم (ع) را ببيند در من نظر كند.

و در حديث صحيح از ا(ع) منقول است كه هرگاه يكي از شما به سفر رود از سفر برگردد براي اهلش چيزي بياورد هر چه ميسر شود اگرچه سنگي باشد بدرستيكه حضرت ابراهيم هرگاه تنگي در معيشت او بهم مي‌رسد بنزد قوم خود مي‌رفت، در بعض اوقات او را تنگي روي داد و بنزد قوم خود رفت ايشان را نيز در تنگي يافت پس برگشت چنانچه رفته بود و چون به نزديك خانه رسيد از الاغ فرود آمد و خورجين را پر از ريگ كرد از شرمندگي ساره! چون داخل هانه شد خورجين را فرود آورد و افتتاح نماز كرد ؛

……………………

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در ۱۸  صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

 

خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.