دانلود تحقیق خربزه و هندوانه


در حال بارگذاری
17 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 9صفحه
۶۰۰۰ تومان
خرید

خربزه – هندوانه

از تيره كدوئيان

تيه زمين

براي كاشت گياهان جاليزي تيره كدوئيان بايد در پاييز به خاك شخم عميق زد تا به خوبي آماد گردد. زميني كه سال گذشته در آن غلات كاشته شده يا زير كشت محصولات پوششي ( گندم، شبدر، شبدر شيرين و …) يا مرتع و چمن بوده است بايد در پاييز خوب

زمين صاف كن يا با ماله float سطح خاك را صاف كرد. زميني كه به اين ترتيب آماده شد براي كاشت ديم خوب است ولي در مناطقي كه از‌ آب آبياري استفاده مي‌كنند بستر بذر بايد بالاتر از سطح آب قرار گيرد تا آب ضمن آبياري به لاله و ميوه گياه نرسد.

علاوه بر اين اگر بستر برجسته به طور صحيح تهيه و استفاده شود گياه رااز سرما و يخبندان حفظ كرده و به آن كمي‌گرما مي‌دهد.

فاصله بين رديفها چه در روش كاشت روي سطح مسطح و چه روي بستر برجسته يا

يك ماه پيش از كاشت بايد كلوخها را با ديسك خرد كرد و سطح خاك را جهت كاشتن بذر با هرس آماده تر و در برخي نواحي از ماله چوبي يا آهني براي تسطيح اراضي استفاده مي‌كنند. ديسكي كه به كار مي‌رود بايد طوري باشد كه كلوخ را خرد كند و خاك را اندكي برگرداند و ريز نمايد.

براي كاشت محصول خوب خربزه بستر بذر بايد در نهايت دقت آماده گردد.

اگر زميني زير غلات يا مرتع باشد بايد در تابستان يا پاييز آن را شخم زد تا در پاييز و زمستان مواد آلي مقوار كافي پوسيده شده و ساقه‌هاي گياه زير خاكرود.

اگر محصول سال قبل يونجه باشد نخست شخم كم عمق ۱۵-۲۰ سانت به زمين زده پس ديس

كاشت: بوته‌هاي اهلي تيره كدوئيان را مي‌توان به ۳ طريق كاشت

  • روش كاشت مستقيم
  • كاشت در گودال بوسيله كارگر
  • كاشت در گلدان‌هاي كوچك سفالي يا كاغذي

 

در ايران روش مستقيم استفاده مي‌شود.

اگر بذر بوسيله بذر پاش كاشته شود فاصله بين بوته‌ها را كمتر از ۶۰ تا ۱۲۰ سانتي متر مي‌گيرد. چون بذر طالبي و خربوزه در هواي سرد خوب سبز نمي‌شوند بنابر اين وقت كارشت تا موقع مساعد بايد به تاخير افتد. در ايران قسمت اعظم طالبي و خربزه كاري به صورت بذر كاشته مي‌شود.

اكثر گياهان جاليزي احتياجات بومي‌شناسي يا اكولوژيكي مشتركي دارند. قسمت عمده آنها متعلق به نواحي گرم و مرطوب يا خشك و گرم جهان هستند و بنابر اين براي رشد كامل به گرماي طولاني نياز دارند و به سرما بسيار حساس هستند.

گياهان جاليزي داراي ريشه‌هاي بسيار زياد سطحي هستند، ريشه‌ها اكثر  اوقات مساحتي بيش از آنچه كه زير لاله روي زمين هستند در زير خاك اشغال مي‌كنند. رشد آنها بسيار سريع و در ناحيه اي از ۳۰ تا ۶۵ سانتي متر زير خاك پراكنده اند. گياهان جاليزي يا روي هر خاك حاصلخيزي كه خوب زهكشي شده باشد مي‌توان كاشت.

علف هرز را از بين مي‌برد.

 

تنك كردن

بوته‌هايي كه از بذر در مزرعه سبز مي‌شوند در دو مرحله بايد تنك كرد موقعي كه بوته ۲ برگه است مرحله اول انجام مي‌گيرد و در اين موقع در هر گودال ۴ بوته مي‌گذارند. اگر كپه‌ها نزديك هم بوده و به طريق رديفي يا بوسيله ماشين بذر پاش، بذر كاشته شده است

آزمايشهاي دقيق محلي مي‌تواند فرمول خاصي را براي هر ناحيه توصيه كند. در نقاطي كه فرمول تعيين نشود مقادير ذكر شده در جدول ذيل مي‌تواند راهنماي مفيدي باشد.

۱۰ تا ۱۵ تن كود حيواني با كود شيميايي نيز در هر جا كه در دسترس باشد توصيه مي‌گردد.

كود شيميايي را مي‌توان با كود پاش ماشيني يا دست افشان پخش كرد ولي براي استفاده بهتر به خصوص در خاكهايي كه خطر تثبيت شدن فسفر و پتاس در مدت كوتاهي

شده مقدار كمتري مي‌توان داد.

 

آبياري

اندازه و مقدار آب در هر جوي بايد بر اساس شيب زمين و وضع خاك تنظيم گردد براي هر جوي بايد از حداكثر آب ممكن كه توليد فرسايش نكند، استفاده كرد زيرا خاك به طور يكنواخت در سرتاسر جوي آب را جذب مي‌كند. با رسيدن آب به انتهاي جوي بايد سر جوي را بست تا از انتهاي جوي روان نشود و بقيه پشته را نشكند. براي بدست آوردن ……………

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۹ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.