دانلود تحقیق شکافهای اجتماعی در ایران


در حال بارگذاری
26 می 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 12صفحه
۸۰۰۰ تومان
خرید

هر سازمان و تشكيلات سياسي يا حزب كه به قصد ورود به عرصه قدرت سياسي تشكيل مي‌شود در صورتي مي‌تواند به حيات خود به شكل تأثير گذار و بالنده ادامه دهد كه بخشي از علايق و منافع گروهبندي‌‌هاي اجتماعي را نمايندگي كند. در واقع يك سازمان سياسي، تجسم خارجي خود آگاهي و تشكل يك گروهبندي پايه اجتماعي است.

بيان شفاف آنكه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران كدام بخش از جامعه را به طور اخص نمايندگي مي‌كند و در عين حال از آن بخش نيرو‌هاي اصلي خود را بايد جذب نمايد،

هنگامه‌هاي انتخاباتي با طرح شعار‌هاي فراگيرتر و با توجه به منافع عمومي اكثريت جامعه سعي مي‌كنند تا حد امكان دايره‌هاي پيراموني و هر چه وسيعتر از هستة اصلي خود را جذب كنند.

شكاف‌هاي اجتماعي عمده جامعه ايران عبارتند از :

۱- سنت و مدرنيسم

۲- طبقاتي

۳- قومي – مذهبي

نتايج آن در برنامه ريزي‌‌هاي سازمان، محور‌هاي تبليغات و جذب نيرو و شيوه‌هاي فعاليت در عرصه اجتماعي سياسي و اصلاح خود، بهره گرفته شود.

۱- شكاف سنت و مدرنيسم: در صد سال اخير با رسوخ تجدد در ايران، چالش بين سنت و مدرنيته مهمترين نيروي محرك اجتماعي سياست بوده است. جامعه در حال گذار ايراني، با پيشينه‌اي از فرهنگ تاريخي كه به ظاهر در برابر مؤلفه‌هاي جديد فرهنگي تسليم مي‌شود اما در واقع به لاك خود فرو مي‌رود و مقاومت مي‌كند، راه را بر هر گونه پيش بيني فيصله بخش به سود تجدد در كوتاه مدت مي‌بندد.

علم و ثروت و قدرت به يكسان دست يابند. با اين تعبير، مدرنيته يك فرآيند است كه امواج آن در زمان و مكان نا يكسان گسترش يافته است.

با اين تعبير، سازمان بخش مدرن جامعه را نمايندگي مي‌كند. در مرامنامه سازمان و عملكرد آن، تعهد به حقوق انسان‌ها به عنوان زيربناي حقوقي دنياي مدرن موج مي‌زند و البته بايستي بيش از پيش مورد تاٌ كيد قرار گيرد.

پاسخ‌هاي مناسب را از متن سنت استخراج كند، بخش‌هاي مرده سنت را با شجاعت به خاك بسپارد. وبا جسارت نوآوري‌هاي لازم را به جامعه عرضه كند. فرصت بزرگ براي سازمان بخش بزرگي از جامعه است كه مقتضيات دنياي جديد را در يافته اند، اما ميل نوستالژيك به گذشته نيز رهايشان نمي‌كند. اين البته مطلوب است و هر جامعه‌اي در صورتي مي‌تواند به توسعه و تكامل پايدار دست يابد كه آينده را نه با انكار گذشته كه بر پي‌‌هاي آن استوار سازد.

پيچيدگي‌‌هاي خاص خود را دارد. انتقال آن به بدنه اجتماعي، كاري فوق طاقت مي‌طلبد.

۲- شكاف طبقاتي: تحليل شكاف طبقاتي در ايران در چهارچوب ماركسيستي چندان كار ساز نيست. شايد بتوان شكاف طبقاتي ايران را اختلاف بين دارا و ندار با عنايت به نظريات محروميت نسبي و توقعات فزاينده مطرح كرد. شكاف دارا و ندار در جامعه ما فعال شده است و اگر نسبت سازمان با اين شكاف را به صورت تاريخي بررسي كنيم، گرايش سازمان همواره به سمت محرومين و با اولويت عدالت توزيعي بوده است.

محور فوق، مخاطبين اصلي خود را در طبقات متوسط مياني و پائين شهري بيابد. كارمندان، دانشجويان، كسبه شهر‌هاي بزرگ، تكنسين‌ها، مهندسين و پزشكان جوان در اين گروه قابل احصاء هستند. بدين ترتيب كشاورزان، كارگران، طبقه متوسط بالا و سرمايه‌داران تا حدود زيادي در حلقه‌هاي بيروني تر سازمان واقع مي‌شوند.

لحاظ شود.

۴- شكاف جنسي و خود آگاهي زنان به شكل فزاينده‌اي در حال گسترش است. در جامعه‌اي كه بيش از ۶۰ درصد ظرفيت دانشگاه‌هاي آن به زنان اختصاص يافته است، انتظار مي‌رود كه زنان به مهمترين نيروي سياسي تعيين كننده جامعه در دهه‌هاي آينده تبديل شوند. خوشبختانه شكاف جنسي در جامعه ما بر شكاف سنت و مدرنيته منطبق است و زنان ………………..

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۲  صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.