دانلود تحقیق طلاق-و-بزه-کاری


در حال بارگذاری
11 مارس 2022
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات :21صفحه
۸۵۰۰ تومان
خرید

ويژگي هاي شخصيتي فرد معتاد موجب مي گردد كه وي نامزد خوبي براي اعتياد باشد . چنين افرادي معمولاً پرتوقع ، بهانه جو ، كژخلق ، از نظر عاطفي بي ثبات و نابالغ ، وابسته ، انفعالي و خود شيفته اند . آنان همچنين طبعي بي قرار عصيانگر دارند و داراي احساس خصومت و فاقد رشد اجتماعي اند . به گزارش راجي و همكاران ، احساس اضطراب رابطه ي بين استعمال دخانيات با ساير جرايم ، بايد به موضوع نياز به اثبات استقلال در ميان مجرمين اشاره شود . در واقع اين افراد سيگار را به عنوان نمادي از ابراز وجود مورد استفاده قرار مي دهند . در تحقيقي درباره ي كودكان خياباني در يكي از شهرستان ها معلوم شد كه ٩٠% يك
نمونه ي ٤٣ نفري از اين كودكان سيگاري اند . بايد توجه داشت كه ميانگين سن نمونه ٥/١٢ سال بوده و هيچ كدام از آن ها به دليل اعتياد زنداني نشده بودند . در بخش ديگري از همين مطالعه در اتباط با سن آغاز مصرف سيگار معلوم
شد كه اعضاي نمونه قبل از گروه خياباني مصرف سيگار را آغاز كرده است . بخشي از عام بودن مصرف سيگار بين اين كودكان به نحوه ي زندگي آنان بر مي گردد كه به صورت دوره مي نشينند و ضمن دست به دست كردن سيگار ، بحث مي كنند و به تبادل تجارب مي پردازند . مصرف سيگار بين افراد ، الزاماً بيرون از خانه شروع نشده است و در پاره اي از موارد افراد ضمن اقامت در خانه استفاده از سيگار را آغازكرده اند . اين امر نشانه اي از دهد كه فقط ٨ % از اين گروه داراي منحني مغز غير طبيعي بوده اند .
٤ ـ تحقيقات ديگري در آمريكا توسط بلومبرگ ، باشي و بيبز در مورد ٤٥٢ بزهكار و ١٤٣٢ غير بزهكار انجام شده كه علائم غير طبيعي از نظر نارسايي هاي مغزي نشان نمي دهد .

٥ ـ برعكس ، كين برگ در تحقيقات كلينيكي و راديوگرافي ن . پاند و ب . ني . يودي . توليو آسيب هاي مغزي در ميان بزهكاران را تأييد مي كند . پاند با عكس برداري از مغز ٧٦ بزهكار بالغ در زندان هاي رم و ٣٠ مجرم در مركز مشاهدات بزهكاران جوان آن ها حتي از ٥٠٠ تومان هم كم تر بوده است . در صورتي كه در گروه غير بزهكار هيچ يك از خانواده ها در دومين وضعيت قرار نداشتند و تنها ١٠ % آن ها معادل ٧٥٠تومان درآمد داشته اند . ( آمارها مربوط به سال ١٣٧٣ است )
٣ ـ وضعيت مسكن و بزهكاري
شامبياتي در مورد تأثير مسكن خانواده در بزهكاري نوجوانان توضيح مي دهد كه والدين با انتخاب محل جغرافيايي مسكن خويش ، اطرافيان اجتماعي كانون
خانواده ي خود را در جامعه تعيين مي كنند و موقعيت كانون خانوادگي به نوبه ي خود در حد وسيعي به برخورد كودك با انواع الگو هاي رفتار دامن زده ، از اين رهگذر اثرهايي خوب يا بد در تكوين شخصيت اين موجودات نقش پذير از خود به يادگار مسكونت داشته اند . فقط در سه مورد مشاهده شد كه فرزندان ناسازگار از ميان خانه هاي مجلل برخاسته اند .
ب ) منطقه ي مسكوني و نوع مسكن : در فرانسه ثابت شده است كه خانواده هاي بسياري از تبهكاران در شهر و در محله هاي نامساعد آن زندگي كرده اند . اما تا كنون مشخص نشده است خانواده هايي كه در اين گونه محلات زندگي مي كنند بيش از ميانگين خانواده اي فرانسوي ، بزهكار تحويل جامعه داده باشند .
ج ) همسايگان و نقش جرم زايي آنان : مقوله ي همسايگي و مسئله ي انتخاب محله ي مناسب براي سكونت ، از اين رهگذر كه ساكنان آن بخش و نفوذ رفتار همسايگان در ت………………………

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۲۱صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.