دانلود تحقیق نگاهی به سازمانهای مجازی سازمانهای آینده


در حال بارگذاری
29 آوریل 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 11صفحه
66 بازدید
۷۵۰۰ تومان
خرید

مقدمه :

فنآوري اطلاعات يكي از پديدههاي مهم قرن بيستم ميباشد كه زندگي بشر را متحول  ساخته و بسياري از علوم و موضوعات را تحت تاثير خود قرار داده است. امروزه استفاده از  تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات به منظور ايجاد ساختارهاي مشاركتي از اهميت قابل توجهي بــرخوردار شده است. سازمانهاي مجازي راه متفاوتي براي سازماندهي روابط بين كاركنان، مديــــران و مشتريان هستند. به كارگيري اطلاعات در دهه ۱۹۸۰ جايگاه خود را در استراتژيهاي تجاري به منظور به دست آوردن مزيت رقابتي كوتاه مدت و بلند مدت پيدا كرد.

مالكيتي هستند با يكديگر هماهنگ كار كنند و اين مساله مزيتي را ايجاد مي كند كه  تواماً يك شركت كوچك و يك شركت بزرگ باشند.

تعريف سازمانهاي مجازي :

سازمانهاي مجازي به صورت موقت براي تركيب و بكارگيري تواناييهاي خاص اعضاي آن سازمانها به وجود آمده و باعث افزايش بهروري و استفاده سريع از فرصتهاي  خــاص

به مشتري و كارآيي بيشتري در هزينه ها برخوردار شوند.

ايجاد سازمانهاي مجازي :

يك سازمان مجازي به واسطه دو عامل توسعه داده مي شود :

۱ـ همكاري استراتژيك

۲ـ تامين منابع از خارج

(۲)_www.sanaaye.com

بيرون از شركت واگذار كند.

ويژگي سازمانهاي مجازي :

سازمانهاي مجازي با توجه به خصوصياتي كه دارند باعث بروز تفاوتهايي در درون سازمـان و چه در رابطه با بيرون از آن مي شوند كه اين خصوصيات عبارتند از :

تغييرات در مورد كاركنان : انتخاب افراد به عنوان اعضاي يك تيم به دليل  قــابليتهاي

  1. تامين كنندگان مي توانند خدمات بهتري به مشتري خود(سازمانهاي مجازي) ارائه دهند.

با توجه به توضيحاتي كه داده شد براي مجازي سازي و مجازي شدن مي توان عوامــلي را به

(۱)_www.sanaaye.com

(۲)_www.iust.ac.ir.com

شرح زير برشمرد :

  1. افزايش بيش از حد انعطاف پذيري در مشاغل.
  2. نياز به تسريع در برابر تغييرات و ارائه محصولات جديد به بازار.
  3. نياز به اقتصاد اطلاعات محور كه ارزش محتوي فكري يك محصول را بالا مي برد.
  4. كاهش مشاغل ثابت و ترقي شغلي سنتي(پلكاني).

به طوركلي مي توان موانع زير را براي مجازي سازي مطرح كرد :

راهكارهايي براي مشكلات مديريتي اين سازمانها :

  1. ايجاد فرهنگ مجازي عمل كردن در بين مديران ارشد سازمان.
  2. ايجاد فضاي فيزيكي مناسب.
  3. افزايش ارتباطات روزانه حضوري و غير رسمي كاركنان.
  4. تاكيد بر نقش مهم كاركنان مجازي در سازمان.
  5. ايجاد شبكه و ميدان كفتگو براي كاركنان مجازي سازمان.

آيا كشور ايران وارد عصر مجازي شده است؟ (۲)

براي توضيح در مورد اين كه آيا ايران وارد عصر مجازي شده است يا نه ابتدا مقدمه اي را در اين رابطه مطرح مي كنيم. جهان امروز سه موج يا عصر را پشت سر گذاشته و درحال حـاضر در عصر چهارم به سر مي برد. اين چهار عصر عبارتند از :

زمينه تامين معاش، تهيه ابزار و دسترسي به دانش و اطلاعات حل شده است و نياز به تغييـر و تحول بزرگتري در جامعه بوجود آمده است. با شروع موج چهارم، بشر جامعه جديد و نـويني را آغاز خواهد كرد كه اكثر امور در آن جامعه بصورت مجازي خواهند بود، اين عصر  جـديد به نام عصر مجازي شناخته خواهد شد. در عصر مجازي بيشتـر امور به صورت  غيـرفيزيـكي قابل انجام خواهد بود.

اما در مورد كشور ايران كه هنوز در اواسط موج دوم قرار دارد و موج سوم را هنوز جـذب و

نتيجه گيري :

با توجه به مطالب ارائه شده به نظر مي رسد كه سازمانهاي مجازي از پتانسيل بـــالايي بـراي تبديل شدن به ساختار رايج سازمانها برخوردارهستند. آنها مي توانند به مشتريان، سريعتـــر و بهتر از رقباي خود به ارائه خدمات بپردازند و از اين رو نسبت به رقباي خود از مزيت رقـابتي ………………………

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان  در۱۱ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .
خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.