دانلود تحقیق گیاهان دارویی مبنی بر گیاهان اکوسیستم


در حال بارگذاری
7 ژانویه 2021
نوع فایل : word (قابل ویرایش)
حجم فایل : 1 مگابایت
تعداد صفحات : 6صفحه
۵۰۰۰ تومان
خرید

 

مقدمه: در این اکوسیستم گیاهان دارویی زیادی موجود بودند که به علت کمبود وقت به ارائه ی برخی از این گیاهان می پردازیم.

در این منطقه اکثراً گیاهان موجود در شهرهای دیگر در این مکان هم رشد می کردند همانند بابونه ولی در این تحقیق سعی شده که به گیاهان خاص و اعتقادات مردم در این ناحیه پرداخته شود.

برخی از این گیاهان گاه کمتر در این استان وجود دارند ولی اعتقادات خاص محلی وجود دارد که برای این جانب جالب

آورده حتی بر روی پوست می مالند تا پوستشان سفید شود!!!

نام علمی این گیاه falcaria vulgaris می باشد.

از خانواده ی umbeli ferae است که در غرب ایران برای درمان بیماری های شکمی استفاده می شود. در تحقیقاتی که روی جنس مذکر رت نصیر انجام شد این گیاه در درمان زخم معده ی حیوان موثر واقع شد و نیز در غرب کشور از گیاه برای زخم های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. از موارد استفاده ی دیگر در این قسمت می توان درمان بیماری های

۳قرص کمر: این گیاه که بیشتر از میوه یا تخم آن استفاده می شود اندام مذکور را روی ماهی تابه بدون آب یا روغن قرار می دهند تا پوسته ی قهوه ی رنگ اولیه ی آن باز شود. اکنون مغز آن را به صورت جوشانده جهت تقویت کمر در شب اداری و حتی درد کمر مورد استفاده قرار می گیرد. این اندام شبیه سکه های بزرگ قهوه ای رنگ با پوسته ی صاف می باشد.

نام علمی این گیاه Entada می باشد.

۶- تخم چشم خروس: از تخم گیاه استفاده می شود. این تخم به شکل کفش دوزک بدون خال است. کروی قرمز رنگ که نوک آن به رنگ سیاه می باشد. ابتدا تخم این گیاه را ۴۰ روز در شیر نگه داری می کنند تا سم آن خارج شود. بعد ۴۰ روز در آب نگه می دارند. اکنون با شیر می پزند که برای تقویت قوه ی باه و نیز اسپرم سازی مورد استفاده قرار می گیرد. نام علمی این گیاه Abrus precatorius  است.

این گیاه از تیره ی نخود Leguminasae و بومی هندوستان بوده و از آنجا وارد ایران شده است، معمولاً معروف به چشم

free en cyclopedia.htm).

۷- زبان گنجشک: برگ درخت سقز یا ون می باشد با نام علمی fraxinus می باشد. این برگ به شکل دایره های نازک با قطر حدود ۱۰ تا ۵ میلی متر می باشد که زرد رنگ می باشد و نزدیک انتها دارای یک جسم سیاه رنگ می باشد. این برگ در اعتقادات عامیانه برای رفع لکنت زبان و نیز زبان باز کردن بچه ها به صورت جوشانده مورد استفاده قرار می گیرد.

در ایران در اغلب شهرها، درخت زبان گنجشک به «دردار» و «ون» معروف است ولی گونه های مختلف آن در نواحی مختلف

پوست زبان گنجشک، تلخ و قابص است به عنوان تونیک و تب بر است ولی برگ های آن مسهل است. جوشانده ی برگ آن برای رفع نقرس و روماتیسم  موثر است. اگر گرد برگ آن را به طور خشک بخورند همان اثر را دارد. ضمناً برگ آن ملین، مسهل، مدر و معرق است (برگرفته از سایت مجله ی جامع کشاورزی و فضای سبز).

۸- سنگ کف دریا: این سنگ گویا از کف دریا جمع آوری می شود. سنگ سفید رنگ که مقداری زبر و نرم می باشد. سنگ را پودر کرده و به زنان حامه در ۳ ماهه ی اول می دهند تا

…….

 

 

 

 

مطالب فوق فقط متون های ابتدایی تحقیق  بوده اند . جهت دریافت کل ان در ۶ صقحه  ، لطفا ان را خریداری نمایید .

 

 

خرید
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • دقت فرمایید بعد از خرید فایل ، روی دکمه سبز کلیک کنید و سپس روی دکمه قرمز دانلود کلیک کنید .
  •   جهت دیدن آموزش نحوه دانلود فایل اینجا کلیک کنید
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با شماره 09353877793 واتساپ کارشناس پشتیبان فایلیا تماس بگیرید.